چگونه داده های ابری خود را ایمن نگه دارید

birhosting cloudsecurity index
توسط

تمایل ما به داده ها به سرعت از گزینه های ذخیره سازی ما بیشتر شده است، بنابراین باید از فناوری های جدید استفاده کنیم تا به ما در حفظ امنیت داده ها کمک کنیم. خوشبختانه، ابر اینجا برای کمک است. ذخیره سازی داده های ابری به معنای انتقال داده ها به چندین سرور آنلاین به جای انباشتن آن در دستگاه های شما است، و به ویژه در طول همه گیری COVID-19 هنگامی که مشاغل مجبور شدند در مدت زمان کوتاهی به یک محیط کار از راه دور تغییر کنند، مفید بود. با این حال، داده های ذخیره شده در ابر نیاز به توجه ویژه دارند، به این معنی که کاربران باید با اقدامات حفاظتی مناسب و راه حل های امنیتی آشنا شوند.

برای کمک به شما در ایجاد یک برنامه امنیت سایبری قوی برای محافظت از داده‌های خود در فضای ابری، ما فهرستی از نکاتی را که می‌خواهید در اختیار داشته باشید آماده کرده‌ایم.

birhosting cloudsecurity1

از اعتبارنامه های قوی استفاده کنید و آنها را ایمن نگه دارید

علیرغم اینکه رمزهای عبور رایج‌ترین روش محافظت از حساب‌های ما هستند، روش‌های ضعیف رمز عبور اغلب اتفاق می‌افتد. از استفاده از نام حیوان خانگی تا تولد مادرتان، مجموعه ای کامل از اطلاعات شخصی وجود دارد که مردم دوست دارند در اعتبارنامه خود استفاده کنند، اگرچه این یک تهدید جدی برای امنیت آنلاین شما است. رمزهای عبور قوی باید از ترکیب تصادفی کاراکترها، اعداد و نمادها استفاده کنند. دلیل این امر این است که اطلاعات شخصی شما در سراسر اینترنت پراکنده است. اگر رمز عبور شما به این اطلاعات مرتبط باشد، در معرض خطر هک شدن قرار دارید. به یاد داشته باشید که رمزهای عبور شما باید حداقل پانزده کاراکتر باشد و ترکیبی منحصر به فرد از اعداد، حروف و نمادها داشته باشد. همچنین، با خیال راحت از فاصله و شکلک‌ها استفاده کنید، زیرا آنها نیز به حساب می‌آیند.

از احراز هویت چند عاملی استفاده کنید

از آنجایی که گذرواژه‌ها مطمئن‌ترین روش احراز هویت نیستند، لایه‌بندی چند تدابیر ایمنی بیشتر می‌تواند امنیت کلی داده‌های ذخیره‌شده در فضای ابری شما را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. احراز هویت چند عاملی (MFA) معمولاً بر دانش (رمزهای عبور، پین)، ذاتی (بیومتریک مانند اثر انگشت) و مالکیت (کارت‌ها، نشانه‌ها، کلیدهای امنیتی) متکی است. به این ترتیب، هکرها باید از هر سه لایه احراز هویت عبور کنند تا به داده های شما برسند. خوشبختانه، این امر بسیار غیرممکن است، زیرا برنامه MFA شما را تشویق می‌کند تا به محض اینکه مشکوک شد شخصی سعی در دسترسی غیرمجاز به حساب شما داشته باشد، اعتبار خود را تغییر دهید.

گزینه های پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات خود را بررسی کنید

پشتیبان‌گیری از داده‌هایتان به معنای انتقال کپی فایل‌هایتان به یک مکان امن و راه دور است. در صورتی که داده‌های شما گم شوند یا در معرض حمله باج‌افزاری قرار گیرند، می‌توانید آن‌ها را از ذخیره‌سازی اطلاعات امن خود بیرون بیاورید. این امر به ویژه برای شرکت‌هایی که با مقادیر زیادی داده‌های بسیار ارزشمند سروکار دارند که در صورت سرقت می‌توانند کل سرمایه‌گذاری تجاری را به خطر بیندازند، مهم است. کاربران Google Cloud می‌توانند ویژگی‌های «پشتیبان‌گیری» و «بازیابی فاجعه» خود را بررسی کنند و یک جلسه با متخصص امنیتی خود ترتیب دهند تا یک طرح پشتیبان سفارشی برای آنها ایجاد کنند. با این حال، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که از تمام داده‌های دستگاه‌هایتان به‌اندازه کافی پشتیبان‌گیری شده است، ممکن است بخواهید سرویس‌های مختلف پشتیبان‌گیری از داده‌های خارج از سایت را مقایسه کنید و ببینید کدام یک با نیازهای شما مطابقت دارد.

birhosting cloudsecurity2

سخن پایانی

زیر نظر گرفتن حجم عظیمی از داده ها کار آسانی نیست. به یاد داشته باشید که هر فردی بسته به اطلاعاتی که برای ایمن سازی نیاز دارد به روش های امنیتی مختلفی نیاز دارد. توصیه می کنیم یکی از پیشنهادات خود را در یک زمان اجرا کنید و برنامه امنیت سایبری خود را با توجه به تهدیداتی که ممکن است با آن مواجه شوید گسترش دهید.

birhosting cloudsecurity4

پست های توصیه شده