چگونه بهترین بازی های رایگان و ارزان را پیدا کنیم؟

چگونه بهترین بازی های رایگان و ارزان را پیدا کنیم؟
توسط

همه ما سزاوار اندکی استراحت و استراحت هستیم و برای بسیاری از ما، بازی بخش مهمی از آن است. مهم نیست که روی رایانه شخصی، کنسول یا موبایل بازی می‌کنید، برای یافتن بازی‌های باکیفیت، لزوماً مجبور نیستید هزینه زیادی بپردازید. از فروشگاه Epic Games گرفته تا iOS، اگر می‌دانید به کجا نگاه کنید، می‌توانید با چند کلیک یا ضربه به بازی‌ها یا بازی‌های رایگانی که تخفیف زیادی دارند دسترسی پیدا کنید.

بهترین بازی های رایگان و ارزان را در رایانه شخصی پیدا کنید

اگر Steam پلت فرم انتخابی شما برای بازی رایانه شخصی است، از طریق منوی ناوبری سمت چپ در وب یا در سرویس گیرنده دسکتاپ به بخش بازی رایگان فروشگاه بروید: در اینجا همه بازی‌های قابل نصب را پیدا خواهید کرد. و بدون پرداخت چیزی بازی کرد یا از منوی پیمایش ویژه ها را انتخاب کنید تا بازی هایی با تخفیف های بزرگ را ببینید.

گزینه های بیشتری را می توانید در بخش بازی های رایگان SteamDB و ساب ردیت r/FreeGamesOnSteam پیدا کنید. غیرمعمول نیست که بازی‌های بزرگ Steam «آخر هفته رایگان» داشته باشند که به شما امکان می‌دهد به طور موقت به آنها دسترسی کامل داشته باشید، بنابراین مراقب باشید. فروشگاه اپیک گیمز را دانلود کنید و می‌توانید هر هفته حداقل یک بازی رایگان انتخاب کنید و آن را برای همیشه نگه دارید.

بازی‌های استاندارد بیشتری برای بازی رایگان نیز از همین صفحه در دسترس هستند، و همچنین بازی‌هایی که فقط برای مدت زمان مشخصی رایگان هستند. همچنین می‌توانید بازی‌هایی را که در هفته‌های آینده رایگان می‌شوند، مشاهده کنید. همچنین می‌توانید Browse و سپس Discounted را در قسمت Price در سمت راست انتخاب کنید تا بازی‌های در حال فروش را ببینید.

به طور کلی، Indie Game Bundles کار بسیار خوبی در ردیابی بازی‌های رایگان موجود برای رایانه‌های شخصی انجام می‌دهد و مجموعه‌ای از ژانرها و فروشگاه‌های مختلف بازی را پوشش می‌دهد.

در همین راستا، GOG است که دائماً معاملات و پیشنهادات را اجرا می کند و بازی هایی را که در حال حاضر تخفیف دارند، درست در بالای صفحه اصلی فروشگاه خود فهرست می کند. برای دیدن بازی‌های تخفیف‌خورده بیشتر، فروشگاه و سپس در حال فروش را انتخاب کنید.

همچنین سایت Humble Bundle وجود دارد که مجموعه‌های محدود زمانی از بازی‌ها را بر اساس پرداختی که می‌خواهید ارائه می‌کند: بخشی از پول شما صرف امور خیریه می‌شود و فهرستی از معاملات و تخفیف‌های بازی همیشه در حال چرخش است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برای دریافت به‌روزرسانی‌ها و اطلاعیه‌ها مستقیماً در صندوق ورودی خود، در خبرنامه Humble Bundle ثبت‌نام کنید. همچنین می توانید برای اشتراک Humble Choice که شامل ترکیبی از عناوین معمولی برای بازی شما می شود، ۱۶.۹۵ دلار در ماه بپردازید.

منبع دیگری که ارزش استخراج را دارد Itch.io است که بر روی بازی‌های مستقل تمرکز دارد: از صفحه اول، می‌توانید روی پیوندهای بازی‌های رایگان و فروش در سمت چپ کلیک کنید تا بازی‌هایی را پیدا کنید که رایگان هستند یا در حال حاضر با تخفیف در دسترس هستند.

همچنین توصیه می‌کنیم به صفحه اول فروشگاه نیز توجه داشته باشید، جایی که بازی‌های ویژه با کیفیت بالاتر و انتخاب‌های انتخاب شده اغلب نشان داده می‌شوند. هنوز راه‌های بیشتری برای یافتن بازی‌های رایگان برای رایانه شخصی وجود دارد، مانند ساب ردیت r/FreeGameFindings، که برخی از منابعی را که قبلاً ذکر کردیم را پوشش می‌دهد.

اگر بیشتر به عناوین قدیمی‌تر علاقه دارید، به My Abandonware مراجعه کنید، که در حال حاضر میزبان بیش از ۲۰۰۰۰ عنوان قدیمی است که دیگر توسعه یا پشتیبانی نمی‌شوند.

 

بهترین بازی های رایگان و ارزان را روی کنسول ها پیدا کنید

وقتی صحبت از کنسول‌های نسل فعلی سونی، مایکروسافت و نینتندو به میان می‌آید، می‌توانید به راحتی بازی‌های رایگان (که اغلب محتوای پولی ضمیمه شده‌اند) را در فروشگاه‌های مربوطه جستجو کنید. یکی دیگر از گزینه‌های پرداخت کمتر برای بازی‌ها، اشتراک برنامه‌های PlayStation Plus (از ۱۱.۹۵ دلار در ماه)، Xbox Game Pass (از ۱۰.۹۵ دلار در ماه) یا Nintendo Switch Online (از ۵.۹۵ دلار در ماه) است که همه این برنامه‌ها شامل دسترسی به کتابخانه بزرگ عناوین اگر برای خود یک پلی استیشن ۵ دارید، فروشگاه پلی استیشن را باز کنید و می‌بینید که یک تخفیف در بالای صفحه وجود دارد که اگر می‌خواهید بازی‌هایی که در حال حاضر تخفیف دارند را بررسی کنید، می‌توانید به آن بروید.

به آخرین صفحه برگردید، برای یافتن بخش Free-to-Play تا انتها به پایین بروید – ممکن است در حین حرکت به سمت پایین صفحه، با تعدادی عنوان رایگان برای بازی مواجه شوید. در صفحه مرور، همچنین گزینه ای برای فیلتر عناوین بر اساس قیمت های خاص وجود دارد که می تواند مفید باشد.

در همین حال، به بخش فروشگاه در Xbox Series X یا Xbox Series S خود بروید و بلافاصله، منتخبی از بازی‌های فروش را مشاهده خواهید کرد. برای موارد بیشتر، Deals را انتخاب کنید، یا Games را از نوار پیمایش در سمت چپ و سپس برترین بازی‌های رایگان را انتخاب کنید تا بهترین عناوین رایگان را در پلتفرم Xbox ببینید.

در صورت نیاز می توانید عناوین را بر اساس ژانر، رده سنی، تعداد بازیکنان و معیارهای مختلف دیگر مرتب کنید. در مورد Nintendo Switch، اگر Nintendo eShop را از صفحه جلو باز کنید، باید گزینه Great Deals را در سمت چپ ببینید – اگر می‌خواهید بازی‌هایی را ببینید که تخفیف دارند، به اینجا سر بزنید.

از طرف دیگر، جستجو/مرور را انتخاب کنید، سپس محدوده قیمت را انتخاب کنید، سپس به پایین بروید تا انتخاب رایگان را ببینید. برای مشاهده همه چیز در فروشگاه الکترونیکی که در حال حاضر رایگان است، پیوند View More را دنبال کنید.

 

بهترین بازی های رایگان و ارزان را در موبایل پیدا کنید

اگر به دنبال یک تجربه بازی واقعا قابل حمل هستید، می توانید بازی های رایگان و ارزان را برای دستگاه های تلفن همراه خود نیز بیابید. بسیاری از بازی‌های اندروید و iOS توسط تبلیغات پشتیبانی می‌شوند، به این معنی که برای دانلود و اجرای آن‌ها نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید (اگرچه معمولاً خریدهای درون‌بازی اختیاری هم‌زمان ارائه می‌شوند).

اگر کاربر اندروید هستید، فروشگاه Play را باز کنید، سپس بازی‌ها و نمودارهای برتر را انتخاب کنید: می‌توانید Top free را به عنوان معیار جستجو انتخاب کنید و با استفاده از منوی دسته‌ها، انتخاب را محدود کنید. برای مشاهده جدیدترین ورودی های لیست، جدید را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید به سادگی «بازی‌های رایگان» را از طریق کادر جستجو در بالا جستجو کنید – در صورت نیاز می‌توان این نتایج را براساس رتبه‌بندی ستاره فیلتر کرد.


پست های توصیه شده