وبینار چیست؟

birhosting webinar index
توسط

در حالی که به هیچ وجه چیز جدیدی نیست، وبینارها همچنان یک تاکتیک آزمایش شده و واقعی هستند که نتایج عالی را برای بسیاری از شرکت ها به ارمغان می آورد. وبینار چیست؟ چه نوع شرکت هایی از آنها سود می برند و چگونه شرکت خود را میزبانی و تبلیغ می کنید؟
این راهنمای قطعی هر آنچه را که باید در مورد طراحی، تبلیغ و میزبانی وبینار بدانید را به شما نشان می دهد. به عنوان یک امتیاز، ما همچنین خلاصه ای از بهترین نرم افزار وبینار را برای انتخاب شما قرار داده ایم.
اما فراموش نکنید: یک وبینار خوب یک وبینار با حضور خوب است. وقتی زمان تبلیغ وبینار خود فرا می رسد، از Biteable برای ایجاد یک ویدیوی تبلیغاتی در عرض چند دقیقه استفاده کنید. قالب‌های ویدیویی قابل برند، صحنه‌های آماده و ابزارهای ویرایش هوشمند، کل فرآیند را آسان می‌کنند.

birhosting webinar1

وبینار (یا سمینار وب) یک کنفرانس یا ارائه آنلاین زنده است. وبینارها عموماً تعاملی هستند و شرکت‌کنندگان در آن اطلاعات، سؤالات و بحث را در زمان واقعی دریافت می‌کنند.

وبینارها راهی عالی برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه هستند. کسب و کارها، کارآفرینان و مربیان تقریباً در هر صنعتی از وبینارها به عنوان راهی آسان برای دسترسی به افراد با محتوای ارزشمند استفاده می کنند.

زمان استفاده از وبینار

بسیاری از شرکت‌ها از وبینارها به‌عنوان راهی برای ارتباط زنده با مشتریان جدید، نشان دادن تخصص و ایجاد اعتبار برند یا ترویج راه‌اندازی استفاده می‌کنند. وبینارها همچنین می‌توانند مشتریان فعلی را برای آموزش یا حضور، به عنوان ارزش افزوده اضافی یا برای فروش بیشتر هدف قرار دهند.

به طور کلی، وبینارها برای شرکت های B2B یا SaaS، وبلاگ نویسان و صاحبان مشاغل کوچک که می خواهند تخصص خود را به اشتراک بگذارند، بهترین کار را دارند.

برای شرکت‌های تجارت الکترونیک، سایر تاکتیک‌های بازاریابی بهتر عمل می‌کنند، اگرچه شرکت‌های B2C که اقلام یا خدمات بزرگ‌تری ارائه می‌دهند نیز ممکن است از قالب وبینار بهره ببرند.

وبینارها چگونه کار می کنند؟

درست مانند یک کارگاه یا سمینار حضوری، یک وبینار معمولاً شامل یک میزبان یا گروهی از شرکت کنندگان است که به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به صورت زنده ارائه می کنند.

شرکت کنندگان یک وبینار زنده را از روی صفحه کامپیوتر خود تماشا می کنند. آن‌ها اغلب می‌توانند از طریق چت و پیام‌رسانی تعامل داشته باشند، اگرچه برخی از میزبانان وبینار نیز به آنها اجازه می‌دهند از میکروفون خود برای صحبت در بخش پرسش و پاسخ استفاده کنند.

وبینار به طور متوسط ​​حدود ۱۰۰ شرکت کننده دارد (با ۲۶۰ ثبت نام و ۴۰-۵۰٪ در واقع شرکت می کنند). با این حال، برای وبینارها بی سابقه نیست که ۵۰۰ بیننده یا بیشتر در آن شرکت کنند.

وبینارها عموما رایگان هستند اما ممکن است پولی نیز داشته باشند. ارزش در وبینارهای رایگان بیشتر به تولید سرنخ است، اگرچه ممکن است برای مقاصد داخلی یا آموزشی نیز استفاده شود.

 

birhosting webinar2

وبینارهای موثر: ۶ نکته برای موفقیت

اگرچه حضور واقعی ممکن است کم باشد، یک وبینار که به خوبی تبلیغ می شود ممکن است صدها (یا حتی هزاران) سرنخ را به همراه داشته باشد. وبینارهای پولی همچنین می توانند منبع درآمدی برای وبلاگ نویسان و رهبران فکری باشند که مخاطبان خاصی مشتاق یادگیری از آنها هستند. مهم نیست مخاطبان شما چه کسانی هستند، در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که باید برای یک وبینار موثر در نظر داشته باشید:

  1. هوشمندانه برنامه ریزی کنید
    برنامه مخاطبان خود را در نظر بگیرید - بعید است که یک مخاطب B2B در یک وبینار در آخر هفته شرکت کند، اما چهارشنبه ها و پنجشنبه ها معمولا روزهای خوبی هستند. اگر در چندین منطقه زمانی مخاطب دارید، هدف خود را در جایی در وسط قرار دهید.

    در کشورمان، ساعت ۱۱ صبح و ۲ بعد از ظهر به وقت محلی به خوبی کار می کند. با این حال، زیاد به برنامه‌ریزی معطل نشوید - بسیاری از بینندگان شما احتمالاً ترجیح می‌دهند به هر حال یک پخش مجدد را با حضور در زندگی تماشا کنند!

  2. خوب آماده شوید
    با یک وبینار، بسیار مهم است که به خوبی آماده باشید تا از کلمات خود دست نزنید یا نکات کلیدی را کنار بگذارید، اما همچنین نمی خواهید بی ادبانه از روی فیلمنامه بخوانید.

    در عوض، باید یک طرح کلی از اطلاعاتی که می‌خواهید پوشش دهید، با زمان زیادی که برای پرسش‌ها و تعامل با مخاطب در نظر گرفته شده است، ترسیم کنید. همچنین همیشه باید حداقل یک بار خشک انجام دهید - ترجیحاً در نرم افزاری که استفاده می کنید.

    اگر هرگز از نرم‌افزار وبینار خود استفاده نکرده‌اید، مطمئن شوید که برای آشنایی با همه ابزارها وقت بگذارید تا هیچ غافلگیری در روز نداشته باشید.

  3. بدانید که می خواهید به چه چیزی برسید
    آیا امیدوارید لیست ایمیل خود را بسازید؟ سرنخ های واجد شرایط را به بخش فروش خود ارائه دهید. مشتریان جدید داخلی؟ محصول خود را بازاریابی کنید

    با ثبت نام های پولی درآمد ایجاد کنید؟ ساختار جلسه شما، محتوایی که پوشش می دهید و استراتژی تبلیغاتی شما بسته به اهداف شما متفاوت است، بنابراین از همان ابتدا در مورد آنچه می خواهید به دست آورید شفاف باشید و در زمان زیادی صرفه جویی خواهید کرد.

  4. برای سوالات وقت بگذارید
    ۸۱ درصد از بازاریابان از پرسش و پاسخ به عنوان راهی برای جذب مخاطبان وبینار استفاده می کنند. حتماً برای سؤالات مکث کنید و/یا در پایان وقت بگذارید. با ترکیب نظرسنجی‌ها، چت‌ها و نظرسنجی‌های هم‌زمان، تعامل با مخاطب را نیز بخشی از جلسه خود قرار دهید.
  5. مخاطب را غافلگیر کنید
    مردم سورپرایز را دوست دارند! سورپرایز کردن در تبلیغات خود یک راه عالی برای جلب علاقه و ثبت نام است. سعی کنید یک مهمان سورپرایز ویژه دعوت کنید، یک دانلود انحصاری، مانند کتاب الکترونیکی یا کاربرگ ارائه دهید، یا برای شرکت‌کنندگان تخفیف برای مدت محدود ارائه دهید.
  6. یک غذای بزرگ داشته باشید
    حتماً مشخص کنید که دقیقاً می‌خواهید مخاطبان با چه چیزی کنار بیایند. بسته به اهداف شما، ممکن است به این معنی باشد که یک جزوه یا کاربرگ را به اشتراک بگذارید، مراحل بعدی را روشن کنید، یا با یک فراخوان خاص پایان دهید.
birhosting webinar3

تبلیغ وبینار شما

نحوه تبلیغ شما می تواند موفقیت وبینار شما را ایجاد کند یا شکست دهد. نکته کلیدی در اینجا ترویج زودهنگام و اغلب است. به خاطر داشته باشید که حدود ۱۵٪ از ثبت نام ها قبل از روز بزرگ - حدود ۳-۴ هفته قبل از زمان - انجام می شود.

گفته می‌شود، حدود ۳۳ درصد از افرادی که ثبت‌نام می‌کنند تا روز رویداد منتظر می‌مانند، بنابراین مطمئن شوید که به ارسال یادآوری‌ها تا شروع آن ادامه می‌دهید.

حتی اگر همه چیز را در مورد ارتقاء به درستی انجام دهید، انتظار داشته باشید که فقط یک چهارم تا یک سوم افرادی که ثبت نام می کنند واقعاً شرکت کنند. این اشکالی ندارد. فقط با ثبت نام، آنها خود را به عنوان سرنخ شناسایی کرده و در لیست ایمیل شما شرکت کرده اند. با پیشنهادات ویژه با آنها تماس بگیرید یا پیوندی به ضبط وبینار ارسال کنید.

در اینجا بهترین کانال های بازاریابی برای تبلیغ وبینار شما آمده است:

پست الکترونیک
اکثر بازاریابان از ایمیل به عنوان کانال تبلیغاتی برتر خود یاد می کنند، بنابراین مطمئن شوید که دعوت نامه هایی را به لیست ایمیل موجود خود ارسال می کنید. در هفته‌های منتهی به رویدادتان، می‌توانید برای هر گیرنده‌ای که آخرین بار باز نشده است ایمیل ارسال کنید.

اگر لیست ایمیل ندارید، این نیز اشکالی ندارد – ثبت وبینار راهی فوق العاده برای رشد لیست ایمیل شما و ایجاد سرنخ های گرم است.

کانال های اجتماعی
چند هفته زودتر شروع به تبلیغ وبینار خود در کانال های اجتماعی خود کنید. نگاهی اجمالی از آنچه شرکت کنندگان در جلسه یاد خواهند گرفت را به اشتراک بگذارید و از دنبال کنندگان خود دعوت کنید تا سوالات خود را زودتر از موعد ارسال کنند. اگر یک وبینار پولی برگزار می کنید، تخفیف ویژه ای را برای دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود در نظر بگیرید.

وبسایت شما
شما حتما باید اطلاعاتی در مورد وبینار و لینک های ثبت نام خود را در وب سایت خود قرار دهید. هدف بسیاری از وبینارها یا جذب مشتریان جدید یا بازاریابی و ایجاد تقاضا است. برای هر دو هدف، وب سایت شما یک مکان ایده آل برای به اشتراک گذاشتن کلمه است.

فراخوان‌های پاپ‌آپ یا بنر، پست‌های وبلاگ، ویدیوها، و صفحات فرود اختصاصی همگی می‌توانند به شما در جلب علاقه و ثبت‌نام کمک کنند.

ویدئو
ویدیو چه در وب سایت یا صفحه فرود شما تعبیه شده باشد، چه در یک انفجار ایمیل جاسازی شده باشد یا در یوتیوب و رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، ویدیو می تواند تا حد زیادی نرخ کلیک و تعامل شما را بهبود بخشد و در نهایت باعث ثبت نام برای وبینار شما شود.

birhosting webinar5

بهترین نرم افزار وبینار چیست؟

در حالی که اشتراک گذاری محتوای منحصر به فرد و ارزشمند برای یک وبینار موفق بسیار مهم است، شاید مهم ترین تصمیمی که می گیرید این باشد که از چه نرم افزار وبینار استفاده کنید.

هیچ چیز برای یک میزبان وبینار بدتر از برخورد با مشکلات فنی شرم آور نیست که شما را از ارائه اطلاعاتی که مخاطبان شما برای شنیدن آن وقت گذاشته اند (یا حتی بدتر از آن، پرداخته) را باز می دارند.

خوشبختانه، برخی از گزینه های نرم افزار وبینار عالی در هر قیمتی وجود دارد. انتخاب مناسب به بودجه شما، تعداد شرکت کنندگان مورد انتظار و ویژگی های مورد نیاز شما بستگی دارد.


پست های توصیه شده