هوش الکترونیکی (ELIENT)

birhosting-article-E-Intelligence
توسط

هوش الکترونیکی یا ELINT اطلاعاتی است که با استفاده از حسگرهای الکترونیکی جمع آوری می شود.
در ELINT، اطلاعات جمع‌آوری‌شده عموماً اطلاعاتی غیر از ارتباطات شخصی است. هدف اغلب تعیین قابلیت های یک هدف، مانند محل رادار است.

birhosting-article-E-Intelligencev

داده ها

حسگرهایی که برای جمع آوری آن داده ها استفاده می شوند ممکن است فعال یا غیرفعال باشند. یک سیگنال داده شده تجزیه و تحلیل می شود و با داده های ثبت شده برای انواع سیگنال های شناخته شده مقایسه می شود. اگر نوع سیگنال تشخیص داده شود، می توان آن اطلاعات را ثبت کرد. اگر هیچ مسابقه ای برگردانده نشد، می توان آن را به عنوان جدید طبقه بندی کرد. داده های جمع آوری شده توسط ELINT به طور کلی طبقه بندی شده است.
اطلاعات، در یک زمینه نظامی (و دیگر، مانند تجارت)، اطلاعاتی است که به سازمان را برای تصمیم گیری پشتیبانی می کند و می تواند به آنها مزیت استراتژیک نسبت به رقابت بدهد. این اصطلاح اغلب به صورت اختصاری "intel" خوانده می شود.

قابلیت های سیستم ELIENT

ELIENT یک سیستم قابل برنامه ریزی و کنترل شده توسط کامپیوتر. میباشد.
اکتساب سریع سیگنال و پردازش داده ها با درجه بالایی از دقت.
تجزیه و تحلیل دقیق سیگنال توسط ELIENT و نمایش فعالیت امیتر با توجه به معیارهای مختلف انتخاب شده توسط اپراتور، شناسایی امیتر، چاپ انگشت (تحلیل بین و درون پالس).
همبستگی و نگهداری کتابخانه داده ها، محلی سازی دقیق رادارها، قابلیت انتقال داده های ثبت شده / پردازش داده ها از طریق پیوند داده های هوایی رمزگذاری شده جداگانه در زمان واقعی.
قابلیت نشان دادن زمان GPS در هر ۱ ثانیه تمام داده های ثبت شده.

هوش الکترونیکی می‌تواند هم تاکتیکی و هم فنی باشد:

وقتی تاکتیکی است، تجهیزات ELINT به صورت اختیاری در یک سیستم تسلیحاتی به مجموعه اقدامات پشتیبانی الکترونیکی (ESM) مرتبط می‌شود و شناسایی و مکان‌یابی غیرفعال جغرافیایی را ممکن می‌سازد.
برای یک فعالیت بررسی سیگنال عمیق تر (اکتساب و تجزیه و تحلیل محتوا و شناسایی خارج از خط) یک تجزیه و تحلیل فنی مورد نیاز است.

عملیات تاکتیکی: سازمان نظامی ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی، علاقه مند به شناسایی موقعیت و قابلیت همه رادارهای دشمن هستند. این به عنوان رادار Order of Battle (ROB) نامیده می شود.
مثلاً برای نیروی هوایی باید بدانند که رادارهای دشمن کجا و چگونه سازماندهی شده اند تا بتوانند نحوه شکست آنها را برنامه ریزی کنند یا اقدامات متقابل مناسبی را علیه آنها انجام دهند.

عملیات فنی: هدف اطلاعات در عوض تجزیه و تحلیل رادارهای دشمن است که تمام حالت های عملیات رادار و شکل موج را به تصویر می کشد، این برای درک نحوه عملکرد سیستم های دفاعی، شناسایی رادارهای جدید و حالت های عملیاتی جدید به منظور پیگیری تکامل الکترونیکی جدید دشمن الزامی است.

birhosting-article-E-Intelligence

پشتیبانی از دیدگاه های مختلف

یک سیستم ELINT باید ویژگی های خاصی داشته باشد:

شناسایی و تعیین محل انتشار رادار در یک منطقه خاص مورد علاقه (AOI)
نظارت بر پاکت طیف الکترونیکی کامل
دور از تأسیسات دشمن عمل کنند
ارائه اطلاعات دقیق و پارامترهای مربوط به رادار دشمن

برای برآوردن این الزامات عملیاتی، یک سیستم ELINT معمولاً دو نوع گیرنده را ادغام می کند:

گیرنده پانورامیک (گیرنده باند پهن، WBR)، که برای نظارت بر محیط استفاده می شود.
گیرنده انتخابی (Super Heterodyne Receiver، SHR)، که برای اندازه گیری شکل موج رادار استفاده می شود.
نتیجه تجزیه و تحلیل فنی ELINT، برای رادارهای مرتبط با سیستم‌های تسلیحاتی (رادارهای جستجو و ردیابی) و جستجوگران موشک، منجر به تشکیل پایگاه‌های اطلاعاتی سیستم‌های تسلیحاتی می‌شود.

birhosting-article-E-Intelligence

پست های توصیه شده