نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید

نصب دو نسخه از یک برنامه در اندروید
توسط

در برخی از گوشی های اندرویدی قابلیتی وجود دارد که به شما امکان می دهد چندین نسخه از یک برنامه را اجرا کنید. به این ترتیب، می توانید یک کپی دوم از برنامه مورد علاقه خود ایجاد کنید، حساب ثانویه خود را به آن اضافه کنید و از آن استفاده کنید.

چندین نسخه از یک برنامه را در اندروید اجرا کنید

ویژگی ایجاد چندین نسخه از یک برنامه تنها در دستگاه‌های اندرویدی خاص موجود است. شما باید بتوانید این ویژگی را در گوشی خود پیدا کنید. اگر تلفن شما این ویژگی را ندارد، همچنان می‌توانید چندین نمونه از برنامه‌های Android خود را با استفاده از یک برنامه شخص ثالث اجرا کنید. هر سازنده نام مخصوص به خود را برای این ویژگی دارد مثلاً در سامسونگ Dual Messenger نام دارد، در حالی که در OnePlus قبلاً برنامه های موازی نامیده می شد اما اکنون App Cloner است.

ما از یک گوشی OnePlus دارای اندروید ۱۳ برای این نسخه آزمایشی استفاده کرده ایم:

برنامه تنظیمات را باز کنید.

به پایین بروید و به Apps > App Cloner بروید. فهرستی از برنامه‌هایی را می‌بینید که می‌توانید از آنها کپی کنید(همه برنامه‌ها پشتیبانی نمی‌شوند).

برنامه ای را که می خواهید کلون کنید پیدا کنید و روی Create app clone ضربه بزنید.

تلفن شما یک کپی از برنامه انتخابی شما را به کشوی برنامه و همچنین صفحه اصلی شما ایجاد و اضافه می کند.

اندروید داده های برنامه های کلون شده را کجا ذخیره میکند؟

تلفن Android شما داده‌های برنامه‌های شبیه‌سازی‌شده شما را در فهرستی مشابه برنامه‌های اصلی ذخیره نمی‌کند. با این حال، باید بتوانید با استفاده از برنامه پیش‌فرض گالری به هر تصویر، ویدئو و سند دسترسی داشته باشید.

می توانید از یک مدیر فایل اندروید شخص ثالث استفاده کنید تا پوشه /emulated/999 را در دست بگیرید، اگرچه دسترسی به آن ممکن است به گوشی و نسخه اندروید شما بستگی داشته باشد.

محدودیت های استفاده از برنامه های دوگانه در اندروید چیست؟

یکی از محدودیت‌های اصلی برنامه‌های شبیه‌سازی این است که نمی‌توانید همه برنامه‌های اندروید خود را کلون کنید. برخی از برنامه‌ها مانند Google Chrome وجود دارند که هنوز نمی‌توانید برای آنها کپی ایجاد کنید.شما فقط می توانید از برنامه هایی کپی کنید که در منوی برنامه های موازی یا برنامه های کلون می بینید.

یکی دیگر از اشکالاتی که قبلاً ذکر کردیم، ماهیت دشوار این است که چگونه نسخه‌های اندروید جدیدتر می‌توانند مدیریت کنند و به کاربر دسترسی به فضای ذخیره‌سازی را بدهند. در حالی که ممکن است بتوانید از برنامه های شبیه سازی شده مانند واتس اپ و اینستاگرام بدون هیچ مشکلی استفاده کنید، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات آنها ممکن است بسیار دشوار باشد.

 


پست های توصیه شده