میزبانی VPS چگونه سرعت وب سایت را بهبود می بخشد؟

birhosting vpshosting index
توسط

یکی از عواملی که ممکن است در انتخاب میزبانی VPS نقش مهمی داشته باشد، سرعت صفحه وب سایت است. به طور کلی، VPS سرعت صفحه وب سایت بالاتری را ارائه می دهد که یک مزیت بزرگ برای تجربه کاربری (UX) و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است، به این معنی که سایت شما محبوب تر و محبوب تر در بین کاربران می شود و مشتریان جدیدی را به کسب و کار شما می آورد. و باعث رونق آن شود.

یک VPS بیشتر از هاست اشتراکی هزینه دارد، اما قیمت در بیشتر موارد با مزایای آن جبران می شود، با توجه به اینکه امروزه قیمت VPS ارزان تر شده و به سطح میزبانی اشتراکی نزدیک شده است.

در این مقاله، ما قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به سرعت بارگذاری صفحه داشته باشیم، چرا اهمیت دارد، چه چیزی بر آن تأثیر می‌گذارد، و از چه طریق میزبانی VPS آن را بهبود می‌بخشد.

birhosting vpshosting1

سرعت بارگذاری صفحه چیست و چرا اهمیت دارد؟

اساساً، سرعت بارگذاری صفحه به معنای زمانی است که یک صفحه به طور کامل بارگذاری می شود. این سرعت در وهله اول زمانی که در مورد تجربه کاربری صحبت می کنیم و متعاقباً در مورد بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اهمیت دارد. زمان پول است و مشتریان بالقوه شما از هدر دادن وقت خود در انتظار بارگذاری یک صفحه وب خوشحال نخواهند شد. به همین دلیل است که طبق آمار، اکثر کاربران ۱ تا ۲ ثانیه راحت ترین سرعت بارگذاری صفحه را پیدا می کنند. اگر زمان بیش از ۳ ثانیه باشد، کاربران احتمالاً از مرور وب سایت صرف نظر می کنند و به دنبال وب سایت دیگری می گردند. در نهایت، آنها همچنین می توانند تجربیات ضعیف خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و باعث می شود که سایت از محبوبیت کمتری برخوردار شود. به همین دلیل است که با توجه به الزامات سئو، وب سایت ها باید سریع باشند. طبق گفته گوگل، سرعت توصیه شده برای صفحات وب باید حدود ۳ ثانیه باشد و سرعت بارگذاری یک وب سایت تجارت الکترونیک باید حتی سریعتر باشد - کمتر از دو ثانیه.

birhosting vpshosting3

تاثیر میزبانی VPS بر سرعت بارگذاری وب سایت

در مقایسه با هاست اشتراکی، VPS ها شرایط بهتری را برای بارگذاری سریعتر صفحه وب فراهم می کنند. یک VPS به تنهایی آن را تضمین نمی کند - عوامل مهم دیگری وجود دارد که باید رعایت شود. به عنوان مثال، میزبان وب در وهله اول مسئول ارائه سرورهایی است که به سرعت پاسخ دهند. از دیگر لحظات مهم پیکربندی VPS و طراحی سایت است.

اما بیایید ببینیم که چرا VPS به احتمال زیاد سرعت بارگذاری صفحه مناسبی را برای وب سایت شما فراهم می کند.

دلیل آن در نحوه تخصیص منابع در VPS نهفته است. VPS به نوعی شبیه به هاست اشتراکی است، زیرا VPS های مورد استفاده توسط مشتریان مختلف بر روی یک سرور پدری قرار دارند. با این حال، بر خلاف هاست اشتراکی، هر VPS، که به عنوان یک ماشین مجزا عمل می کند، دارای منابعی است که به آن اختصاص داده شده است که به اشتراک گذاشته نمی شوند و بنابراین تحت تأثیر فعالیت های VPS های دیگر قرار نمی گیرند.

بنابراین، این بدان معنی است که هاست اشتراکی و VPS می توانند کم و بیش به همان روشی که در مورد سرعت بارگذاری صفحه کار می کنند، کار کنند، اما تا لحظه ای که یکی از وب سایت هایی که روی سرور میزبانی می شود، ترافیک را افزایش می دهد. در مورد هاست اشتراکی، نه تنها وب سایت مسئول ممکن است با عملکرد کندتر یا حتی خرابی مواجه شود، بلکه بقیه مشتریان هاست اشتراکی نیز ممکن است با آن مواجه شوند. این ممکن است منجر به پیامدهای منفی شود که قبلاً بحث شد - سئوی کمتر، مشتریان کمتر، درآمد کمتر و موفقیت کمتر.
در مورد یک VPS، ما وضعیت متفاوتی داریم - وضعیت "همسایگان" در سرور والدین هر چه باشد، عملکرد VPS شما به طور مستقل ثابت خواهد ماند.

birhosting vpshosting2

عوامل دیگری که بر عملکرد وب سایت شما تأثیر می گذارد

به غیر از ترافیک، ممکن است یک سری عوامل دیگر نیز بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر بگذارند.
اول از همه، اینها ممکن است عوامل فنی باشند که با طراحی ضعیف سایت مرتبط هستند. این شامل:
برنامه های وب بسیار سنگین؛
ویژگی های بسیار زیاد؛
درخواست های اضافی برای ویژگی های خارجی؛
مشارکت رسانه های جمعی
و غیره.
در موارد دیگر، هر زمان که سرور بیش از حد شلوغ باشد، خیلی قدیمی یا به‌روز نیست، یا سازمان‌دهی نشده باشد، ممکن است دلیل آن باشد.

همچنین، تهدید ممکن است از خارج باشد که توسط حملات مخرب یا بارهای ناگهانی ترافیک ارائه می شود.

اگر سرعت بارگذاری صفحه کم بود چه باید کرد؟

اگر سایت شما از سرعت بارگذاری پایین صفحه رنج می برد و دلیل دقیق آن را نمی دانید، اولین کاری که می توانید انجام دهید تست سرعت وب سایت است. برای انجام این کار، می توانید از ابزارهای ویژه مانند WebPageTest استفاده کنید، که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید دقیقا چه چیزی به سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما آسیب می زند. پس از این تجزیه و تحلیل، تشخیص اینکه چه اقداماتی می توانید برای افزایش عملکرد سایت خود انجام دهید، برای شما آسان تر خواهد بود.

کاهش زمان تا اول بایت، که تحت تأثیر عواملی مانند عملکرد سرور، سرعت ارائه دهنده DNS و غیره است.
بهینه سازی رسانه – همانطور که گفته شد، رسانه های حجیم مانند تصاویر یا فیلم ها می توانند به سرعت بارگذاری سایت شما آسیب بزنند، بنابراین فشرده تر کردن آنها می تواند بسیار مفید باشد.
به روز رسانی نسخه های اسکریپت؛
خرید VPS

سخن نهایی

سرعت بارگذاری صفحه یکی از مؤلفه های مهم موفقیت سایت شما است، زیرا بر محتوای مشتریان و در نهایت بهینه سازی سئو وب سایت و در نهایت محبوبیت آن تأثیر می گذارد. بنابراین، سرمایه گذاری در آن ممکن است مزایای زیادی به همراه داشته باشد و اجاره VPS یک راه کارآمد برای انجام آن است. اگر این مقاله به اندازه کافی قانع کننده بود، بروید و hostzealot.com را بررسی کنید تا یک راه حل بهینه میزبانی VPS برای کسب و کار خود بیابید!


پست های توصیه شده