معرفی شرکت Samsung

birhosting samsung index
توسط

Samsung یک شرکت کره جنوبی است که یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های الکترونیکی در جهان است. سامسونگ در تولید طیف گسترده ای از لوازم الکترونیکی مصرفی و صنعتی، از جمله لوازم خانگی، دستگاه های رسانه دیجیتال، نیمه هادی ها، تراشه های حافظه و سیستم های یکپارچه تخصص دارد. این کشور به یکی از شناخته شده ترین نام ها در فناوری تبدیل شده است و حدود یک پنجم کل صادرات کره جنوبی را تولید می کند.

birhosting samsung1

سال های اولیه

Samsung در ۱ مارس ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک فروشگاه تجارت مواد غذایی تاسیس شد. او کسب و کار خود را در تائگو، کره، تجارت رشته فرنگی و سایر کالاهای تولید شده در شهر و اطراف آن آغاز کرد و آنها را به چین و استان های آن صادر کرد. (نام شرکت، سامسونگ، از زبان کره ای به معنای "سه ستاره" آمده است.) پس از جنگ کره، لی تجارت خود را به منسوجات گسترش داد و بزرگترین کارخانه پشم را در کره افتتاح کرد. او با هدف کمک به کشورش برای توسعه مجدد پس از جنگ، به شدت بر صنعتی شدن تمرکز کرد. در آن دوره، کسب و کار او از سیاست‌های حمایت‌گرایانه جدید اتخاذ شده توسط دولت کره، که هدف آن کمک به شرکت‌های بزرگ داخلی (chaebol) از طریق محافظت از آنها در برابر رقابت و تأمین مالی آسان برای آنها بود، بهره برد. در اواخر دهه ۱۹۵۰، این شرکت سه تا از بزرگترین بانک های تجاری کره و همچنین یک شرکت بیمه و شرکت هایی را که سیمان و کود تولید می کردند، خریداری کرد. سامسونگ در دهه ۱۹۶۰ شرکت های بیمه بیشتری و همچنین یک پالایشگاه نفت، یک شرکت نایلون و یک فروشگاه بزرگ را خریداری کرد.

در طول دهه ۱۹۷۰، این شرکت فرآیندهای تولید نساجی خود را گسترش داد تا خط تولید کامل را پوشش دهد - از مواد اولیه تا محصول نهایی - برای رقابت بهتر در صنعت نساجی. شرکت های تابعه جدیدی مانند صنایع سنگین سامسونگ، کشتی سازی سامسونگ و شرکت دقیق سامسونگ (سامسونگ تکوین) تاسیس شدند. همچنین در همین مدت این شرکت شروع به سرمایه گذاری در صنایع سنگین، شیمیایی و پتروشیمی کرد و مسیر رشد امیدوارکننده ای را برای شرکت فراهم کرد.

birhosting samsung2

الکترونیک

Samsung برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ با چندین بخش متمرکز بر الکترونیک وارد صنعت الکترونیک شد. اولین محصولات آنها تلویزیون های سیاه و سفید بود. در طول دهه ۱۹۷۰، این شرکت شروع به صادرات محصولات الکترونیکی خانگی به خارج از کشور کرد. در آن زمان سامسونگ قبلاً یک تولید کننده بزرگ در کره بود و ۵۰ درصد از سهام کره نیمه هادی را خریداری کرده بود.

اواخر دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۸۰ شاهد گسترش سریع تجارت فناوری سامسونگ بود. شعبه های نیمه هادی و الکترونیک جداگانه تأسیس شد و در سال ۱۹۷۸ یک بخش هوافضا ایجاد شد. Samsung Data Systems (در حال حاضر Samsung SDS) در سال ۱۹۸۵ تاسیس شد تا نیاز روزافزون کسب‌وکارها به توسعه سیستم‌ها را برآورده کند. این امر به سامسونگ کمک کرد تا به سرعت در خدمات فناوری اطلاعات پیشرو شود. سامسونگ همچنین دو موسسه تحقیق و توسعه ایجاد کرد که خط فناوری این شرکت را به الکترونیک، نیمه هادی ها، مواد شیمیایی با پلیمر بالا، ابزارهای مهندسی ژنتیک، مخابرات، هوافضا و فناوری نانو گسترش داد.

سامسونگ به عنوان یک شرکت جهانی

لی بیونگ چول در سال ۱۹۸۷ درگذشت و پسرش لی کان هی جانشین او شد. سامسونگ به پنج شرکت تقسیم شد. الکترونیک تحت رهبری لی کان هی باقی ماند و چهار شرکت دیگر توسط پسران و دختران لی بیونگ-چول اداره می شدند. لی کان هی احساس می کرد که سامسونگ به دلیل موقعیت مسلط خود در اقتصاد کره جنوبی از خود راضی شده است و برای رقابت جهانی آماده نیست. او به مدیران سامسونگ گفته بود: «همه چیز را عوض کنید به جز همسر و فرزندانتان.» طبق آنچه که لی مفهوم «مدیریت جدید» نامید، سامسونگ اصرار داشت که زیردستان اشتباهات را به روسای خود گوشزد کنند. همچنین بر کیفیت محصولات بر کمیت تأکید کرد، زنان را به رده‌های مدیران ارشد ارتقا داد و از اقدامات بوروکراتیک جلوگیری کرد.

در دهه ۱۹۹۰ این شرکت به دلیل تغییر فرهنگ سامسونگ توسط لی کان هی به گسترش خود در بازارهای جهانی الکترونیک ادامه داد. علیرغم موفقیت آن، آن سال ها رسوایی های شرکتی را نیز به همراه داشت که شامل پرونده های متعدد نقض حق اختراع و پرونده های رشوه خواری شد. (در یکی از این موارد، لی کان هی در سال ۱۹۹۶ به دلیل رشوه دادن به رئیس جمهور سابق رو تائه وو مجرم شناخته شد. او به دو سال زندان محکوم شد، حکمی که قاضی آن را کاهش داد و در سال ۱۹۹۷ مورد عفو قرار گرفت.) این شرکت به پیشرفت در زمینه فناوری و کیفیت محصول ادامه داد و تعدادی از محصولات فناوری خود - از نیمه هادی ها گرفته تا نمایشگرهای رایانه و صفحه نمایش LCD - به پنج جایگاه برتر در سهم بازار جهانی صعود کردند.

دهه ۲۰۰۰ شاهد تولد سری گوشی‌های هوشمند گلکسی سامسونگ بود که به سرعت نه تنها به پرفروش‌ترین محصولات این شرکت تبدیل شدند، بلکه جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در جهان بودند. سامسونگ همچنین ریزپردازنده‌ها را برای اولین مدل‌های آیفون اپل عرضه کرد و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ریزپردازنده در جهان در اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم بود. از سال ۲۰۰۶ این شرکت پرفروش ترین تولید کننده تلویزیون در جهان بوده است. از ابتدای سال ۲۰۱۰، سری گلکسی با معرفی Galaxy Tab به رایانه های تبلت و در سال ۲۰۱۳ با معرفی Galaxy Gear به ساعت های هوشمند گسترش یافت. سامسونگ در سال ۲۰۱۹ یک گوشی هوشمند تاشو به نام گلکسی فولد معرفی کرد.

در آوریل ۲۰۰۸ لی به اتهام نقض اعتماد و فرار مالیاتی به عنوان بخشی از یک طرح متهم شد و اندکی پس از آن از ریاست سامسونگ استعفا داد. در ماه ژوئیه او به اتهام فرار مالیاتی محکوم شد و متعاقباً حدود ۸۰ میلیون دلار جریمه و به سه سال حبس تعلیقی محکوم شد. لی در دسامبر ۲۰۰۹ توسط دولت کره جنوبی مورد عفو قرار گرفت تا بتواند در کمیته بین المللی المپیک باقی بماند و تلاش موفقیت آمیز کره جنوبی برای بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در P'yŏngch'ang را رهبری کند.

در مارس ۲۰۱۰، مدیران گروه سامسونگ، لی کان هی را به عنوان رئیس Samsung Electronics، بزرگترین بخش این مجموعه انتخاب کردند. در اواخر همان سال او به عنوان رئیس گروه سامسونگ بازگشت. با این حال، در سال ۲۰۱۴ او دچار یک حمله قلبی شد که او را تا زمان مرگش در سال ۲۰۲۰ ناتوان کرد. اگرچه لی پست خود را حفظ کرد، اما پسرش، لی جائه یونگ (جی وای لی)، رهبر واقعی گروه سامسونگ شد.

لی جائه یونگ در سال ۲۰۱۷ به دلیل رشوه دادن به رئیس جمهور سابق پارک گئون هی به زندان محکوم شد. او یک سال را سپری کرد و در سال ۲۰۱۸ با تعلیق محکومیتش آزاد شد. این تعلیق لغو شد و او مجدداً از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۱ به زندان افتاد، زمانی که مشروط شد. در دوران زندان لی، سامسونگ توسط دو و بعداً سه مدیر اجرایی رهبری می‌شد. لی همچنین در سال ۲۰۲۰ به دلیل جرایم مالی ناشی از ادغام دو شرکت تابعه سامسونگ در سال ۲۰۱۵ متهم شد. دولت مدعی شد که ارزش‌های دو شرکت تابعه دستکاری شده است تا کنترل کلی لی بر سامسونگ پس از به دست گرفتن رهبری او تثبیت شود.


پست های توصیه شده