معرفی شرکت Lenovo

birhosting lenovo index
توسط

Lenovo Group Limited که اغلب به Lenovo مخفف می‌شود، یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی-چینی است که متخصص در طراحی، ساخت و بازاریابی لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه‌های شخصی، نرم‌افزار، راه‌حل‌های تجاری و خدمات مرتبط است. محصولات تولید شده توسط این شرکت شامل رایانه های رومیزی، لپ تاپ، رایانه های لوحی، تلفن های هوشمند، ایستگاه های کاری، سرورها، ابر رایانه ها، دستگاه های ذخیره سازی الکترونیکی، نرم افزار مدیریت فناوری اطلاعات و تلویزیون های هوشمند می باشد. معروف‌ترین برندهای آن عبارتند از خط تجاری رایانه‌های لپ‌تاپ ThinkPad (خریداری شده از IBM)، خطوط مصرفی رایانه‌های لپ‌تاپ IdeaPad، Yoga، و Legion، و خطوط رایانه‌های رومیزی IdeaCentre و ThinkCentre. از سال ۲۰۲۱، لنوو بزرگترین فروشنده رایانه شخصی در جهان از نظر فروش واحد است.

لنوو در ۱ نوامبر ۱۹۸۴ به عنوان Legend توسط تیمی از مهندسان به رهبری لیو چوانژی در پکن تاسیس شد. این شرکت که در ابتدا در زمینه تلویزیون تخصص داشت، به سمت تولید و بازاریابی کامپیوترها مهاجرت کرد. لنوو رشد کرد تا به رهبر بازار در چین تبدیل شود و نزدیک به ۳۰ میلیون دلار در یک عرضه اولیه عمومی در بورس هنگ کنگ جمع آوری کرد. از دهه ۱۹۹۰، لنوو به طور فزاینده‌ای از بازار رایانه‌های شخصی متنوع شده و تعدادی خرید شرکتی انجام داده است، از جمله مهم‌ترین آنها خرید و ادغام بیشتر تجارت رایانه‌های شخصی IBM و کسب‌وکار سرور مبتنی بر x86 و همچنین ایجاد تلفن هوشمند خود است.

Lenovo در بیش از ۶۰ کشور فعالیت دارد و محصولات خود را در حدود ۱۸۰ کشور به فروش می رساند.[نیازمند منبع] این شرکت در هنگ کنگ، با دفتر مرکزی جهانی در پکن، و مراکز عملیاتی در سنگاپور و موریس ویل، کارولینای شمالی، ایالات متحده ثبت شد. این شرکت دارای مراکز تحقیقاتی در پکن، چنگدو، یاماتو (استان کاناگاوا، ژاپن)، سنگاپور، شانگهای، شنژن، و موریس‌ویل است و همچنین دارای شرکت Lenovo NEC Holdings است که یک سرمایه‌گذاری مشترک با NEC است که رایانه‌های شخصی را برای بازار ژاپن تولید می‌کند.

birhosting lenovo1

ریشه اسم Lenovo

"Lenovo" یک پورمانتو از "Le-" (از Legend) و "Novo" است که در لاتین به معنای "جدید" است. نام چینی (چینی ساده شده: 联想؛ چینی سنتی: 聯想؛ پین‌یین: Liánxiǎng) به معنای «تداعی» (مانند «تداعی ایده‌ها»)، «تفکر انجمنی» یا «تفکر مرتبط» است. همچنین حاکی از خلاقیت است. "Lianxiang" اولین بار برای اشاره به طرحی از ماشین‌های تحریر چینی در دهه ۱۹۵۰ استفاده شد که در گروه‌هایی از کلمات و عبارات رایج به جای طرح فرهنگ لغت استاندارد سازماندهی شده بودند.

در ۲۰ سال اول فعالیت خود، نام انگلیسی این شرکت "Legend" بود. در سال ۲۰۰۲، Yang Yuanqing تصمیم گرفت نام انگلیسی Legend را کنار بگذارد تا فراتر از بازار داخلی چین گسترش یابد. "افسانه" قبلاً توسط بسیاری از مشاغل در سراسر جهان استفاده می شد که محصولات و خدمات آنها ممکن است مرتبط با فناوری باشد یا نباشد، و ثبت نام در بسیاری از حوزه های قضایی خارج از چین را غیرممکن می کند. در آوریل ۲۰۰۳، این شرکت به طور عمومی نام انگلیسی جدید خود "Lenovo" را با یک کمپین تبلیغاتی شامل بیلبوردهای بزرگ و تبلیغات تلویزیونی پربیننده اعلام کرد. لنوو ۱۸ میلیون یوان را برای یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی هشت هفته ای هزینه کرد. بیلبوردها لوگوی لنوو را در مقابل آسمان آبی با شعاری که روی آن نوشته شده بود، «تعالی بستگی به طرز فکر شما دارد» را نشان می داد. تا پایان سال ۲۰۰۳، لنوو در مجموع ۲۰۰ میلیون یوان برای برندسازی مجدد هزینه کرده بود.

birhosting lenovo2

پست های توصیه شده