مدیریت بهره وری در فناوری اطلاعات

birhosting-article-productivity management
توسط

بهبود بهره وری بزرگترین چالشی است که سازمان ها در سراسر جهان با آن مواجه هستند. مدل کار ترکیبی و مجموعه فناوری شرکتی که همیشه در حال تکامل است، مدیریت بهره‌وری کارکنان را در طول همه‌گیری برای کارفرمایان سخت کرده است.

birhosting-article-productivity management

مدیریت بهره وری چیست؟

مدیریت بهره وری یک ساختار یا چارچوب سازمانی است که به افراد و تیم ها کمک می کند تا بهره وری را بهبود بخشند. بهره وری اندازه گیری می کند که یک سازمان یا کارکنانش تا چه اندازه ورودی ها مانند نیروی کار و سرمایه را به خروجی هایی مانند کالا یا خدمات تبدیل می کنند. مدیران از اهداف، مشوق ها، توسعه و استراتژی های ارتباطی برای افزایش عملکرد کارکنان و کمک به افزایش بهره وری خود استفاده می کنند.

این بهره وری به طور مستقیم - از طریق بهبود بهره وری و کیفیت - یا به طور غیرمستقیم - با حفظ بهترین استعدادها، ارتقاء مهارت آنها و ارائه مسئولیت های اضافی، دستاوردهای کسب و کار را به حداکثر می رساند.

تیم های خوب مدیریت شده با افزایش بهره وری وارد میدان می شوند. از سوی دیگر، مدیریت ضعیف بهره‌وری می‌تواند یکی از بزرگترین دلایل عملکرد ضعیف و مشارکت کارکنان باشد.

مدیریت چگونه بر بهره وری تأثیر می گذارد؟

مطالعات نشان می دهد که مدیریت خوب می تواند به طور قابل توجهی بهره وری، ارزش بازار و رشد و همچنین توانایی مقاومت در شرایط نامطلوب مانند رکود را افزایش دهد. عملکرد مدیران و شرکت می تواند به طور قاطع بر تحقق بهره وری کسب و کار تأثیر بگذارد.

مدیران نقش حیاتی در بهبود و حفظ سطح بهره وری در تیم خود دارند. گالوپ اشاره می کند که تا ۷۰ درصد از واریانس در تعامل کارکنان را می توان به مدیریت نسبت داد. یک مدیر خوب درک روشنی از سطح مهارت هر یک از اعضای تیم، نقاط قوت و ضعف آنها خواهد داشت و با آنها کار می کند تا بهترین خروجی را از هر یک از آنها تضمین کند. مدیران تیم ها را در نظر می گیرند، سطح استرس و بهزیستی روانی را کنترل میکنند و در صورت نیاز از کارکنان حمایت می کند.

birhosting-article-productivity management

اهمیت بهره وری در محیط کار

کارکنان با بهره وری بالا به یک شرکت کمک می کنند تا به اهداف خود دست یابد. بهره وری روحیه را تقویت می کند و فرهنگ تعالی شرکت را ایجاد می کند و در نتیجه محیط کار را بهبود می بخشد.

هنگامی که یک شرکت بسیار بازده و موفق است، مشوق هایی مانند افزایش حقوق، پاداش، بیمه درمانی و غیره در اختیار کارکنان قرار می گیرد. این کار باعث ایجاد انگیزه در کارمندان می شود و شکوفایی شرکت باعث پیشرفت شغلی آنها می شود.

برای هر شرکتی، بهره وری در محل کار یک جنبه ضروری است که مدیریت ارشد باید آن را درک کند تا از موفقیت لذت ببرد.

بهره وری کار از خانه (WFH)

مطالعات Upwork نشان می دهد که بهره وری در WFH بیشتر از کار در دفتر است. به طور متوسط، کارمندانی که از خانه کار می کنند ۱۰ دقیقه کمتر در کارهای غیرمولد صرفه جویی می کنند و تقریباً ۴۷ درصد بیشتر از کارکنانی که در دفتر کار می کنند بهره وری دارند. به علاوه، آنها ثابت‌تر هستند، ساعت‌های بیشتری کار می‌کنند و کارهای بیشتری انجام می‌دهند. با کشف روش‌های جایگزین برای کار از راه دور، بهره‌وری می‌تواند در خانه بهتر باشد.

birhosting-article-productivity management

مزایای افزایش بهره وری

مزایایی که از افزایش بهره وری می توان به دست آورد به شرح زیر است:

استفاده موثر از منابع منجر به افزایش حجم تولید و هزینه کمتر تولید می شود.
کاهش زمان عرضه به بازار، تضمین کیفیت بهتر
هزینه های سربار کمتر
سود بیشتر برای سهامداران
درآمد سرانه بالاتری ایجاد شده است
به رشد و شکوفایی کلی کسب و کار کمک می کند

نکات کاربردی برای بهبود بهره وری تیم

مالکیت را به اعضای تیم بدهید

به اعضای تیم خود اجازه دهید تصمیمات خود را بگیرند و آنها را در قبال کارشان مسئول بسازید. این امر باعث ایجاد حس مسئولیت در کارمندان می شود و آنها را آگاه می کند که تصمیمات آنها می تواند بر عملکرد کل تیم تأثیر بگذارد. اعتماد شما می تواند به ایجاد عزت نفس اعضای تیم شما کمک کند.

برقراری ارتباط مناسب

یکی از عوامل کلیدی که بهره وری تیم را بهبود می بخشد این است که ارتباطات موثر باید در یک تیم حاکم باشد. ارتباطات به اعضای تیم کمک می کند تا مسئولیت های خود را درک کنند و احتمال سردرگمی در تیم را کاهش می دهد، که می تواند بر بهره وری کلی تأثیر بگذارد.

نقاط قوت و ضعف تیم خود را شناسایی کنید

به عنوان یک مدیر، باید دانش، مهارت ها و استعدادهای هم تیمی ها را بشناسید تا وظایف را بر اساس آن تخصیص دهید. وادار کردن هر یک از اعضا به استفاده از نقاط قوت خود، بهره وری محل کار را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

از ابزارهای مدیریت پروژه استفاده کنید

نرم افزارهای مدیریت پروژه متعددی در دسترس هستند که نقش اساسی در افزایش کار تیمی و بهره وری دارند. انتخاب ابزار مدیریت پروژه مناسب می تواند به مدیریت کار موثر و افزایش همکاری بین هم تیمی ها کمک کند.

به کارمندان خود پاداش دهید

کارمندان زمانی بهترین کار را می کنند که از تلاش هایشان قدردانی شود و مشوق هایی به آنها داده شود. برنامه های تشویقی را در قالب پول نقد، کوپن رایگان، صرف ناهار، تعطیلات با حقوق و غیره اجرا کنید تا انگیزه کارکنان خود را حفظ کنید.

بازخورد سازنده بدهید

اگر کارمندان در وهله اول ندانند که ناکارآمد هستند، هیچ راهی وجود ندارد که کارایی کارکنان بهبود یابد. از این رو، بازخورد سازنده برای بهبود بهره وری تیم ضروری است.

birhosting-article-productivity management

چگونه یک سیستم مدیریت بهره وری موفق ایجاد کنیم؟

بسیاری از مدیران در تعریف مسئولیت های شغلی با مشکل مواجه می شوند و کارمندان را با ایده های مبهم در مورد آنچه از آنها انتظار می رود و اینکه چگونه بیشترین بهره وری را داشته باشند، رها می کنند. برای اندازه گیری دقیق تلاش های تیم خود، علاوه بر زمان و تلاش، باید به عوامل مختلفی نیز توجه کنید.

کیفیت

چه کارمندان شما دارایی های مشهود یا نامشهود تولید کنند، کار آنها را با معیارهای عملکرد هماهنگ کنید تا روشی متمایز برای ارزیابی کیفیت کار آنها وجود داشته باشد.

تاثیر بر سازمان

برخی از پروژه ها ممکن است معیار خاصی نداشته باشند. با این حال، آنها نتایج نامشهودی تولید می کنند که تأثیر مثبتی بر شرکت شما دارد. این تأثیرات می تواند بهبود در تعامل کارکنان، کمک به سایر کارمندان برای کار بهتر و بهبود آگاهی عمومی از شرکت شما باشد.

بینش های به دست آمده

اغلب، شکست یک پروژه می‌تواند بینش‌های غیرمنتظره‌ای را به همراه داشته باشد که تیم شما می‌تواند از آنها برای اصلاح رویکرد خود در حین حرکت به جلو استفاده کند. این نوع شکست ها را باید برای کمک به تیم شما برای رسیدن به هدف خود برای تولید کار نوآورانه مفید دانست.

انواع خطاهای ایجاد شده

اشتباهات می توانند مانع پیشرفت شوند. با این حال، به جای قضاوت کردن، باید ارزیابی کنید که آیا هم تیمی به دلیل بی دقتی یا برخورد با یک کار پیچیده اشتباه کرده است، جایی که نمی تواند به وضوح بفهمد کار درست چیست. به خصوص اگر اشتباه تکرار شده است، سرزنش کنید. در مورد فرآیند تصمیم گیری با تیم خود صحبت کنید و به آنها کمک کنید تا ایده هایی برای جلوگیری از موقعیت های مشابه در آینده ارائه دهند.

تا چه حد مستقل کار می کردند؟

زمان هر کس در سازمان ارزشمند است. اگر یک کارمند قبل از هر تلاش سازنده ای برای حل مشکلات خود به پرسیدن سؤالات و جستجوی بازخورد دقیق ادامه دهد، این می تواند بر بهره وری دیگران تأثیر منفی بگذارد.

هر یک از این عوامل و سایر عوامل مرتبط را در نظر بگیرید تا یک برگه ارزیابی عملکرد هم تیمی های خود ایجاد کنید که در آن می توانید یک مقدار امتیاز به هر عامل اختصاص دهید. برای هر عامل بسته به سطح اولویت آن وزن تعیین کنید. با اعمال وزن امتیاز برای هر متریک، امتیاز بهره وری هر کارمند را بیابید. این منعکس کننده اهداف شرکت شما خواهد بود.

birhosting-article-productivity management

مدیریت بهره وری می تواند کلید شما برای هدایت موفقیت کسب و کار و اهداف مبتنی بر نتیجه باشد. وقتی به خوبی انجام شود، می تواند مزایای باورنکردنی را برای سازمان شما به ارمغان بیاورد. درک بهره وری بخشی جدایی ناپذیر از مدیریت پروژه است. بیاموزید که چگونه می توانید به راحتی بهره وری شرکت خود را با PGP Simplilearn در مدیریت پروژه بهبود بخشید. این برنامه به شما کمک می کند تا با درک اصول کلیدی مدیریت پروژه، مدیریت بهره وری و اینکه چگونه می توانید به کارآمدتر شدن شرکت خود کمک کنید، حرفه خود را به سطح بعدی ارتقا دهید.


پست های توصیه شده