شرکت های برتر در زمینه هوش مصنوعی

شرکت های برتر در زمینه هوش مصنوعی
توسط

هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی به سرعت در سراسر جهان برای شخصی‌سازی تجربیات برای افراد، کمک به کسب‌وکارها در پذیرش دیجیتال و کاهش خطرات کلی امنیت سایبری برای موسسات مالی در حال تکامل هستند. در سطح جهانی، هوش مصنوعی در فرآیندهای شرکتی برای بهبود عملیات تجاری نیز ادغام شده است. نمونه بارز محبوبیت هوش مصنوعی در خانه‌های هوشمند و شهرهای هوشمند قابل مشاهده است.
در این مقاله ما قصد داریم تا به ده شرکت برتر در زمینه هوش مصنوعی بپردازیم.

SAp

 

این شرکت یک شرکت آلمانی است که عمده محبوبیتش را مدیون نرم‌افزارهای سازمانی در زمینه مدیریت فرایند‌های تجاری (ERP) و مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) است.
SAP یکی از تولیدکنندگان پیشرو نرم افزار در جهان برای مدیریت فرآیندهای کسب و کار، توسعه راه حل هایی است که پردازش داده ها و جریان اطلاعات موثر در سازمان ها را تسهیل می کند.
SAP با معرفی نرم افزارهای اصلی SAP R/2 و SAP R/3 خود، استاندارد جهانی نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) را ایجاد کرد. اکنون SAP، S/4HANA ERP را با استفاده از قدرت محاسبات درون حافظه برای پردازش حجم وسیعی از داده ها و پشتیبانی از فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی به سطح های پیشرفته تر می برد.
کریستین کلاین رهبری شرکت را بر عهده دارد. شما می توانتید
فوراً هر جنبه ای از کسب و کار خود را با بینش ها، توصیه ها و اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی که در برنامه های کاربردی SAP و نحوه کار خود تعبیه شده است، بهینه کنید. و همچنین با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی سفارشی یا از قبل آموزش‌دیده‌شده متناسب با کسب‌وکارتان، به‌راحتی قابلیت‌های برنامه‌های خود را مقیاس‌بندی و گسترش دهید . با استفاده از هوش مصنوعی بر اساس اصول اخلاقی پیشرو و استانداردهای حفظ حریم خصوصی داده ها را اجرا کنید و در عین حال مدیریت کامل و چرخه عمر را در کل سازمان خود حفظ کنید.

deep mind

DeepMind بخشی از Alphabet, Inc. است که مسئول توسعه فناوری هوش مصنوعی همه منظوره (AGI) است. این فناوری با نام Google DeepMind نیز شناخته می شود.
در حالی که ایده هوش مصنوعی همه منظوره بحث برانگیز است، گوگل تصمیم گرفت تا ویژگی های هوش مصنوعی خود را بر اساس زمینه های مختلف ایجاد و بهبود بخشد. فناوری DeepMind برای یادگیری بازی ها به تنهایی به چالش کشیده شده است. پس از مدتی، هوش مصنوعی می‌توانست بازی‌ها را بهتر و با کارایی بیشتری نسبت به انسان‌ها انجام دهد.
DeepMind در کنار زدن مرزهای هوش مصنوعی، خود را موظف کرد تا بازی رومیزی Go را شکست دهد. Go یک چالش محاسباتی برای هوش مصنوعی است که عمدتاً به دلیل پیچیدگی انتخاب از بین تعداد بسیار زیاد حرکات ممکن در بازی است. DeepMind یک پروژه ویژه به نام AlphaGo توسعه داد، یک برنامه کامپیوتری که برای اجرای بازی تخته طراحی شده است. پس از نسخه‌های متعدد مدل‌های هوش مصنوعی یادگیری تحت نظارت، AlphaGo در سال ۲۰۱۷ بهترین بازیکن شماره ۱ در سراسر جهان شد. در همان سال، DeepMind نسخه جدیدی به نام AlphaGo Zero را با استفاده از یادگیری اجرای مجدد بدون نظارت منتشر کرد که به طور مداوم نسخه‌های قبلی برنامه را برتری می‌داد.
DeepMind در سال ۲۰۱۰ در لندن توسط دمیس حسابیس، شین لگ و مصطفی سلیمان ایجاد شد و در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل خریداری شد. همچنین ربات های جدید dEEP MND قابلیت آموزش به خود را نیز دارند. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسیات dEEP MIND مراجعه کنید

Viz.ai

Viz.ai پیشرو پلت فرم هماهنگی مراقبت مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری می باشد این تکنولوژی سرعت تشخیص و مراقبت را افزایش می دهد و مسیرهای مراقبت بالینی را در بیمارستان ها و سیستم های بهداشتی را بهینه می کند و تضمین می کند که بیمار مناسب در زمان مناسب به متخصص مناسب می رسد.نرم افزار Viz.ai در چندین دستگاه از جمله دسکتاپ نمایش داده می شود. ICC که با استفاده از هوش مصنوعی، روش‌های مراقبت قدیمی و مرسوم را با یک پلتفرم جایگزین می‌کند و تیم‌های مراقبت را قادر می‌سازد در زمان صرفه‌جویی کنند و زندگی بیماران را بهبود بخشند.

Data Robot

DataRobot که پیشرو در هوش مصنوعی ارزش محور است، یک پلت فرم یادگیری ماشینی برای خودکارسازی، تضمین و تسریع تجزیه و تحلیل پیش بینی است که به دانشمندان و تحلیلگران داده کمک می کند تا مدل های پیش بینی دقیق را در کسری از زمان مورد نیاز راه حل های دیگر بسازند و به کار گیرند.
DataRobot در سراسر AutoML است و بر راه حل های بدون کد تمرکز می کند. در مقابل، دومینو برای کدنویسانی ساخته شده است که می خواهند بر مدل خود کنترل کامل داشته باشند و به بسیاری از ویژگی ها یا خدمات خودکار نیاز ندارند. راه حل های پیشنهادی این شرکت شامل هوش افزوده، مهندسی داده، یادگیری ماشین، MLOps، هوش تصمیم گیری، هوش مصنوعی قابل اعتماد، الگوریتمی است. همچنین این شرکت به صنایع مختلفی از جمله بانکداری، کازینو و بازی، بازارهای مالی، فین تک، مراقبت های بهداشتی، بیمه، بازاریابی، نفت و گاز، تولید، بخش عمومی، خرده فروشی و ورزش خدمات می دهد. دفتر مرکزی DataRobot در بوستون، ماساچوست، ایالات متحده است.

vicarious

ویکاریوس (به انگلیسی Vocarious) یک شرکت فعال در هوش مصنوعی مستقر در منطقه خلیج سان فرانسیسکو، کالیفرنیا است. آنها از اصول محاسباتی مغز برای ساخت نرم‌افزار که بتوانند مانند انسان بیندیشد و یاد بگیرد استفاده می‌کنند.
این شرکت در فوریه ۲۰۱۱ با سرمایه گذاری توسط Founders Fund، داستین موسکوویتز، آدام دی آنجلو (CTO سابق فیس بوک و یکی از بنیانگذاران Quora)، Felicis Ventures و یکی از بنیانگذاران Palantir، جو لونزدیل راه اندازی شد.
در حال توسعه نرم افزار یادگیری ماشینی بر اساس اصول محاسباتی مغز انسان است. یکی از این نرم افزارها یک سیستم بینایی معروف به شبکه قشری بازگشتی (RCN) است، این یک سیستم ادراک بصری گرافیکی مولد است که محتویات عکس ها و فیلم ها را به روشی مشابه انسان تفسیر می کند. این سیستم توسط یک رویکرد متعادل که داده های حسی، ریاضیات، و معقول زیستی را در نظر می گیرد، نیرو می گیرد

Numerai

Numerai بهترین دانشمندان داده در جهان را جمع آوری کرده است و به آنها اجازه می دهد مدل های یادگیری ماشینی را بر اساس داده های بازار سهام با بالاترین کیفیت بسازند.
نامریا Numerai در سال ۲۰۱۶ توسط Richard Craib بنا نهاده شد

در ابتدا Numerai از بیت‌کوین در معاملات خود استفاده می‌کرد. امروزه نامریا از اتر و نیز توکن‌های بر پایه اتریوم خود استفاده کرده تا کاربران خود را تشویق کند. اتر (رمز ارزی که موجب تقویت بلاک‌چین اتریوم شده است)

Xilinx

Xilinx, یک شرکت فناوری و نیمه هادی آمریکایی است که عمدتاً دستگاه های منطقی قابل برنامه ریزی را عرضه می کند. این شرکت به دلیل اختراع اولین آرایه دروازه قابل برنامه‌ریزی میدانی (FPGA) و ایجاد اولین مدل تولید بدون فابل شناخته شد.

Xilinx توسط Ross Freeman، Bernard Vonderschmitt و James V Barnett II در سال ۱۹۸۴ تأسیس شد و این شرکت در NASDAQ در سال ۱۹۹۰ عمومی شد. طیف وسیعی از FPGA ها، دستگاه های منطقی قابل برنامه ریزی پیچیده (CPLD)، ابزارهای طراحی، مالکیت معنوی و طرح های مرجع را به فروش می رساند. فریمن در حالی که برای Zilog کار می‌کرد، می‌خواست تراشه‌هایی ایجاد کند که مانند یک نوار خالی عمل می‌کرد و به کاربران این امکان را می‌داد تا خودشان این فناوری را برنامه‌ریزی کنn. در سال ۲۰۱۱، این شرکت Virtex-7 2000T را معرفی کرد، اولین محصول مبتنی بر سیلیکون انباشته ۲.۵ بعدی (بر اساس فناوری interposer سیلیکونی) برای ارائه FPGAهای بزرگتر از آنچه که می توان با استفاده از سیلیکون یکپارچه استاندارد ساخت. سپس Xilinx این فناوری را برای ترکیب اجزای قبلی مجزا در یک تراشه منفرد تطبیق داد، ابتدا یک FPGA را با فرستنده گیرنده های مبتنی بر فناوری فرآیند ناهمگن ترکیب کرد تا ظرفیت پهنای باند را در عین استفاده از توان کمتر افزایش دهد.

Open al

OpenAI یک آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی آمریکایی (AI) است که از شرکت غیرانتفاعی OpenAI Incorporated و شرکت تابعه انتفاعی آن OpenAI Limited Partnership تشکیل شده است. OpenAI تحقیقات هوش مصنوعی را با هدف اعلام شده ترویج و توسعه یک هوش مصنوعی دوستانه انجام می دهد. سیستم‌های OpenAI بر روی یک پلت‌فرم ابررایانه‌ای مبتنی بر Azure از مایکروسافت اجرا می‌شوند.
این شرکت در سال ۲۰۱۵ توسط Ilya Sutskever، Greg Brockman، Trevor Blackwell، Vicki Cheung، Andrej Karpathy، Durk Kingma، John Schulman، Pamela Vagata و Wojciech Zaremba با سم آلتمن و ایلان ماسک به عنوان اعضای اولیه هیئت مدیره تاسیس شد.
Dall-E یا چت‌بات ChatGPT یا «بینگ جدید» مایکروسافت از جمله دستاورد های این شرکت هستند. نیمی از کارمندان OpenAI معتقدند تا ۱۳ سال آینده به هوش مصنوعی قوی دست پیدا خواهند کرد

AlBrain

AIBrain یک شرکت هوش مصنوعی است که با هدف ایجاد هوش مصنوعی کاملاً مستقل از طریق یکپارچه سازی سه جنبه اساسی هوش، یعنی حل مسئله، یادگیری و حافظه است.
AIBrain یک استارت آپ فناوری مستقر در پالو آلتو، کالیفرنیا با چشم انداز تقویت هوش انسانی با هوش مصنوعی است.

AIBrain همچنین از سال ۲۰۱۳ به عنوان یک شرکت عضو به طور فعال در انجمن کامپیوتر استنفورد شرکت داشته است. AIBrain توسعه فناوری را در زمینه های سرگرمی و آموزش رهبری می کند.

AIBrain Berlin بر روی هوش مصنوعی ورزشی به نام SAIVA (دستیار مجازی هوش مصنوعی ورزشی)، به ویژه هوش مصنوعی فوتبال، همراه با شرکت Turing AI Cultures GmbH، برلین تمرکز کرده است.
AIBrain Seoul در حال توسعه هوش مصنوعی روباتیک مانند Tyche و Gretchen بوده است. Tyche v2 به زودی به عنوان یک ماشین ربات اسباب بازی خودران عرضه خواهد شد. گرچن یک تلاش مشترک به عنوان یک هوش مصنوعی انسان نما با برلین است.


پست های توصیه شده