سیستم مدیریت محتوا

birhosting-article-Content Managing System
توسط

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

سیستم مدیریت محتوا (CMS) برنامه‌ای است که برای مدیریت محتوا استفاده می‌شود و به چندین مشارکت‌کننده اجازه می‌دهد تا محتوایی را ایجاد، ویرایش و منتشر کنند.
محتوای یک CMS معمولاً در یک پایگاه داده ذخیره می شود و در یک لایه ارائه بر اساس مجموعه ای از قالب ها مانند یک وب سایت نمایش داده می شود.

birhosting-article-Content Managing System

توابع متداول یک CMS

تولید محتوا به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی محتوا را ایجاد و قالب بندی کنند.

ذخیره سازی محتوا، محتوا را در یک مکان و به شیوه ای ثابت ذخیره می کند.

Workflows مجوزهایی را برای مدیریت محتوا بر اساس نقش هایی مانند نویسندگان، ویرایشگران و مدیران اختصاص می دهد.

انتشار به نرم افزار می گوید که محتوا چه زمانی و در کجا باید منتشر شود.

بهینه سازی به شما کمک می کند تا تجربه دیجیتال را بهبود بخشید و از محتوای خود بیاموزید.

مزایای سیستم مدیریت محتوا

یکی از مزایای مهم CMS ماهیت مشارکتی آن است. چندین ویراستار می توانند محتوایی را که باید منتشر شود، برنامه ریزی یا مدیریت کنند. از آنجایی که رابط کاربری معمولاً مبتنی بر مرورگر است، یک CMS را می‌توان از هر نقطه‌ای برای هر تعداد کاربر در دسترس قرار داد.

دومین مزیت اصلی CMS این است که به افراد غیر فنی که زبان های برنامه نویسی نمی دانند اجازه می دهد تا به راحتی محتوای خود را ایجاد و مدیریت کنند. ویرایشگرهای کشیدن و رها کردن یک پلتفرم مدیریت محتوای معمولی به کاربران اجازه می دهد بدون نیاز به دانستن هیچ HTML یا CSS (زبان های برنامه نویسی) متن را وارد کرده و تصاویر را آپلود کنند.

هنگامی که یک شرکت از CMS برای انتشار صفحات وب خود استفاده می کند، اتکای خود را به توسعه دهندگان فرانت اند برای ایجاد تغییرات در وب سایت کاهش می دهد و انتشار صفحات وب جدید را سریعتر و آسان تر می کند و تجربه دیجیتالی را برای کاربران و بازدیدکنندگان بهبود می بخشد.

هنگامی که یک شرکت از CMS برای انتشار محتوا در کانال های دیگر استفاده می کند - مانند برنامه های اجتماعی، برنامه های تلفن همراه و تجارت الکترونیک، می تواند میزان توسعه مورد نیاز یک شرکت را به شدت کاهش دهد و توزیع همزمان محتوا در کانال های مختلف را آسان تر کند.

birhosting-article-Content Managing System

تفاوت بین وب سایت و CMS چیست؟

وب سایت TL;DR مجموعه ای از صفحات وب است که می توانید آنها را مرور کنید و CMS نرم افزاری است که وب سایت روی آن اجرا می شود.

ویکی‌پدیا احتمالاً آن را به بهترین وجه توصیف می‌کند - «وب‌سایت مجموعه‌ای از صفحات وب و محتوای مرتبط است که با یک نام دامنه مشترک شناسایی شده و حداقل در یک وب سرور منتشر می‌شود.»

در مقابل، CMS یا سیستم مدیریت محتوا، نرم افزاری است که به شما امکان ذخیره، مدیریت و انتشار صفحات وب را می دهد. اکثر وب سایت ها از یک سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنند، اما می توانید بدون CMS، مستقیماً به زبان برنامه نویسی مانند HTML و CSS بنویسید. با این حال، اغلب، استفاده از CMS برای مدیریت محتوا برای ویرایشگر به جای ساختن یک وب سایت از روی کد، آسان تر است.

در CMS به دنبال چه چیزی باشیم؟

قبل از انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا، ایده خوبی است که در مورد نحوه مصرف وب سایت و محتوای خود فکر کنید.

شما باید با تهیه فهرستی از اهدافی که می‌خواهید به آن‌ها برسید و همچنین هر نیاز خاصی که ممکن است داشته باشید، شروع کنید. این به شما کمک می کند تا سیستم مدیریت محتوای مناسب را انتخاب کنید. سیستمی که از نیازهای کسب و کار شما پشتیبانی می کند. اهداف مشترک CMS جذب خوانندگان بیشتر در وبلاگ، افزایش خرید در یک فروشگاه یا بهینه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو (SEO) است.

CMS ها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند که هر کدام مجموعه ای از ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند. برخی از آنها برای وبلاگ نویسان ایده آل هستند. سایرین ممکن است برای سایت های تجارت الکترونیک با ویژگی هایی برای قیمت گذاری و عملکرد فروشگاه آنلاین طراحی شوند. مشخصات بر اساس اندازه، نیازها و منابع شرکت شما متفاوت خواهد بود.

birhosting-article-Content Managing System

بر اساس چه فناوری ساخته شده است؟

اکثر پلتفرم های CMS از قالب های سفارشی استفاده می کنند و با سیستم های بازاریابی موجود شما یکپارچه می شوند. اگر توسعه‌دهنده داخلی ندارید و همه توسعه‌دهندگان و آژانس‌ها نمی‌توانند با هر CMS کار کنند، ممکن است نیاز به کار از یک توسعه‌دهنده یا آژانس پیاده‌سازی باشد. بنابراین مهم است که نرم افزاری را انتخاب کنید که توسعه دهندگان و آژانس شما بدانند چگونه با آن کار کنند. توسعه دهندگان اغلب مجموعه ای از زبان های برنامه نویسی را می شناسند و اکثر سیستم های مدیریت محتوا بر روی php، دات نت یا جاوا اسکریپت سمت سرور ساخته شده اند.

چقدر خوب پشتیبانی می شود؟

برخی از سوالاتی که اغلب نادیده گرفته می شوند عبارتند از:

آیا CMS اغلب به روز می شود؟
آیا CMS از آخرین فناوری استفاده می کند؟
با چه سرعتی اشکالات و مشکلات امنیتی حل می شوند؟
تیم پشتیبانی چقدر بزرگ و در سطح جهانی ساخته شده است؟(اگر یک شرکت بین المللی هستید، این مهم تر است)
آیا جامعه توسعه دهندگان پشت این نرم افزار قابل توجه و خوشحال هستند؟
اکثر CMS های منبع باز دارای جوامع توسعه دهندگان بزرگی هستند، اما از آنجایی که برخی از سیستم ها بیشتر برای آن توسعه دهندگان هدف قرار می گیرند، تجزیه تمام اطلاعات برای کاربران فنی کمتر ممکن است دشوار باشد. این تمرین خوبی است که به دنبال ترکیبی از محتوای توسعه‌دهنده و متخصص (ویرایشگر، طراح، نویسنده) و قالب‌های استاندارد باشید. مزیت یک جامعه قابل توجه، مقدار کمک آنلاین و اسنادی است که در بیشتر جنبه های سفارشی سازی خواهید یافت. CMS خود Optimizely همچنین یک انجمن بزرگ و فعال برای توسعه دهندگان دارد که ممکن است بتوانند به وب سایت یا برنامه شما کمک کنند.

birhosting-article-Content Managing System

پست های توصیه شده