سیستم تعبیه شده در خودروها

birhosting-article-Embedded System In Automobiles
توسط

در سیستم‌های خودرو، تجهیزات بیشتری از سیستم‌های مکانیکی به سیستم‌های الکترونیکی تغییر می‌کنند. سیستم تعبیه شده به دلیل تطبیق پذیری و انعطاف پذیری، قلب سیستم الکترونیکی خودرو است.

birhosting-article-Embedded System In Automobiles

مزیت ها

انقلاب الکترونیک در طراحی خودرو از جمله احتراق سوخت، حفاظت از تصادف قطارهای قدرت و غیره دستکاری شده است. استفاده پیشرفته از سیستم تعبیه شده در خودرو می تواند به کنترل آلودگی کمک کند، و تسهیلات را برای ارائه ویژگی های نظارت بر سیستم ها که مصرف کنندگان می خواهند، افزایش دهد. امروزه یک وسیله نقلیه معمولی دارای حدود ۲۵ تا ۳۵ میکروکنترلر و برخی از خودروهای لوکس تقریباً ۶۰ تا ۷۰ میکروکنترلر در هر خودرو دارند.

در حال حاضر، یک خودروی معمولی در جاده ها دارای سیستم های الکترونیکی کنترل شده با کامپیوتر است و رایج ترین سیستم های تعبیه شده در یک وسیله نقلیه شامل کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، جعبه سیاه، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی با سیم، رادیو ماهواره ای، تلماتیک، انتشار گازهای گلخانه ای است. همچنین شامل کنترل، کنترل کشش، پارک خودکار، سیستم های سرگرمی داخل خودرو، دید در شب، نمایشگر سر بالا، سنسورهای برخورد پشتیبان، سیستم های ناوبری، مانیتور فشار باد لاستیک، کنترل آب و هوا و غیره نیز میشود.

سیستم کیسه هوا تعبیه شده

یک وسیله ایمنی مهم که محافظت بیشتری در برابر تصادفات سرنشینان جلویی ایجاد می کند. این سیستم بر روی دستورات میکروکنترلر کار می کند. کنترلر این سیستم برق را از باتری تامین می کند. اگر حسگرها تصادف را تشخیص دهند، این میکروکنترلر سیستم کیسه هوا را که با استفاده از دینام کار می کند، فعال میکند.

birhosting-article-Embedded System In Automobiles

سیستم ناوبری جاسازی شده

یکی دیگر از پیشرفت های سیستم تعبیه شده در خودروها، سیستم ناوبری با استفاده از سیستم GPS است. این سیستم ناوبری شامل یک مدار تعبیه شده با گیرنده GPS، ژیروسکوپ، DVD-ROM، کنترل کننده اصلی و یک سیستم نمایشگر است. گیرنده GPS مقادیر فعلی طول و عرض جغرافیایی را که با نقشه ذخیره شده مقایسه می شود، دریافت می کند. ژیروسکوپ و سایر حسگرها جهت و سرعت جاده را ارائه می دهند. از تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده در کنترل‌کننده اصلی، سیستم نمایش یک نقشه ناوبری یا مسیر مقصد را در صفحه نمایش نمایش می‌دهد.

کروز کنترل تطبیقی

نوآوری سیستم تعبیه شده مورد استفاده در خودروها، فناوری کنترل کروز تطبیقی ​​است. با استفاده از این فناوری می‌توانیم کنترل وسیله نقلیه بدون راننده را نیز به واقعیت تبدیل کنیم و بسیاری از خودروسازان نیز در حال کار بر روی این مفاهیم هستند. این کروز کنترل تطبیقی ​​به خودروها این امکان را می‌دهد که در جاده‌های شلوغ بزرگراه، فواصل ایمن را از سایر وسایل نقلیه حفظ کنند. راننده ماشین می تواند سرعت وسیله نقلیه خود و فاصله ماشین خود با سایر وسایل نقلیه را تنظیم کند. هنگامی که ترافیک کاهش می یابد، ACC با استفاده از ترمز متوسط، سرعت خودرو را تغییر می دهد.

birhosting-article-Embedded System In Automobiles

سیستم سنجش باران تعبیه شده

سیستم سنجش باران تعبیه شده در خودروها یکی دیگر از سیستم های اتوماسیونی است که با استفاده از سیستم الکترونیکی پیاده سازی شده است. در این سیستم، یک سنسور نوری در ناحیه کوچکی از شیشه جلوپنجره (مقابل آینه دید عقب) قرار می گیرد. این سنسور نوری در یک زاویه قرار داده شده است تا نور مادون قرمز را ساطع کند که پس از بازتاب نور، مقدار نور را توسط آن می خواند. این نور در مواردی که شیشه جلو خیس یا کثیف است منعکس می شود. بنابراین سنسور نوری سرعت و فرکانس لازم برف پاک کن شیشه جلو را به نور منعکس شده به سنسور تعیین می کند.


پست های توصیه شده