سامسونگ دکس (Samsung DeX) چیست؟

سامسونگ دکس (Samsung DeX) چیست؟
توسط

سامسونگ دکس ( DeX ) پلتفرمی ارائه داده است که با امکان تبدیل تلفن یا تبلت خود به رایانه شخصی، عصر جدیدی از محاسبات دسکتاپ مبتنی بر تلفن همراه را آغاز کرده است. بهترین قسمت این فناوری این است که رایگان است. پلتفرم نرم افزار DeX در بسیاری از جدیدترین دستگاه های موبایل سامسونگ گلکسی نصب شده است، بنابراین تنها چیزی که برای شروع به کار نیاز دارید یک مانیتور، یک آداپتور HDMI و تجهیزات جانبی است.

این مقاله به شما کمک می‌کند بفهمید سامسونگ دکس چیست، چگونه کار می‌کند و چگونه می‌تواند برای شما و کسب‌وکارتان مفید باشد.

Samsung DeX چیست؟

یک پلتفرم نرم افزاری است که باعث می‌شود تا بتوانید تلفن هوشمند یا تبلت خود را به نحوی مدیریت کنید که تجربه استفاده از یک کامپیوتر را به شما ارائه دهد. سامسونگ دکس به شما اجازه می دهد گوشی هوشمند یا تبلت خود را به هر نمایشگری اعم از تلویزیون، مانیتور و… متصل کرده و سپس همانند یک محیط دسکتاپ از آن بهره ببرید. 

سامسونگ دکس روی چه دستگاه‌هایی کار می‌کند؟

این پلتفرم تقریباً روی همه گوشی‌های هوشمند پرچمدار سامسونگ که از سال ۲۰۱۷ معرفی شده‌اند، اجرا می‌شود، از گلکسی اس ۸ تا گلکسی S22، S22+ و S22 Ultra امسال. DeX همچنین در تبلت‌های گلکسی منتخب سامسونگ از جمله Tab S7، Tab S8 و Tab Active Pro و Tab Active3 نیز پشتیبانی می‌شود.ا داشتن تبلت‌های بزرگ، شما می‌توانید از فناوری سامسونگ دکس مستقیماً روی صفحه نمایش با کیبورد و همچنین روی نمایشگر متصل با صفحه کلید و ماوس استفاده کنید.

نحوه اتصال سامسونگ دکس

سامسونگ با معرفی آداپتور DeX HDMI، کابل و آداپتور چند پورت، نیاز به این لوازم جانبی و داک را برای استفاده از فناوری سامسونگ دکس از بین برد.هنگامی که توسط یکی از این آداپتورها به مانیتور متصل می‌شوید، پلتفرم Samsung DeX به‌سرعت بالا می‌آید و تجربه‌ای آشنا از دسک‌تاپ را به شما ارائه می‌کند.

با عرضه Note20، سامسونگ DeX بی سیم را معرفی کرد که به DeX اجازه می دهد تا زمانی که هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi متصل هستند، بدون کابل در تلویزیون های هوشمند دارای Miracast استفاده شود.

چرا از سامسونگ دکس استفاده کنیم؟

در واقع اکثر کارهایی که می‌توانید با PC یا لپ تاپ انجام دهید، از طریق سامسونگ دکس نیز قابل اجرا است. شما می‌توانید با کمک این فناوری در کنفرانس‌های آنلاین شرکت کنید، ساعت‌ها به بازی بپردازید یا پروژه‌های خود را انجام دهید.

دستگاه‌هایی که فناوری سامسونگ دکس را پشتیبانی می‌کنند، به نحوی هستند که برای استفاده از این فناوری نیازی به دانلود نرم افزار سامسونگ دکس ندارند و به طور خودکار پس از اتصال گوشی و یا تبلت سامسونگ خود به یک مانیتور، اعلانی به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید از این طریق فناوری دکس را فعال و از آن استفاده کنید.

اگر رایانه دارید اما نیاز دارید تا برای انجام برخی کارهای خاص از سامسونگ دکس استفاده کنید، این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید گوشی یا تبلت سامسونگ خود را با کابل یا با Miracast به کامپیوتر ویندوزی یا مک متصل کرده و سپس از کامپیوتر خود تنها به عنوان مانیتور برای استفاده از قابلیت DeX استفاده کنید. البته برای انجام این کار شما باید نرم افزار DeX را برای کامپیوتر خود دانلود کنید.

 


پست های توصیه شده