دلایل استفاده از هاست اختصاصی برای تجارت بدون سر

birhosting commerce index
توسط

در این مقاله نگاهی گذرا به تجارت بدون سر و کار انداخته ایم و مزایای استفاده از سرورهای اختصاصی برای میزبانی وب سایت ها در این نوع محیط را بررسی می کنیم. کسب‌وکارها می‌توانند با میزبانی وب‌سایت تجاری بدون سر و کار خود با راه‌حل هاست اختصاصی، مزیت رقابتی قابل‌توجهی کسب کنند.

birhosting commerce1

تجارت بدون سر چیست؟

در یک محیط تجارت بدون هد، قسمت جلویی و پشتی یک فروشگاه آنلاین موجودیت های جداگانه ای هستند. این دو بخش با هم ترکیب می شوند تا تجربه مشتری یک فروشگاه را ایجاد کنند.

قسمت جلویی بخشی از یک پلتفرم تجارت الکترونیک است که با مشتری روبرو است. این لایه به عنوان لایه ارائه نیز شناخته می شود و شامل اجزایی مانند وب سایت، جریان های داده از رسانه های اجتماعی یا برنامه های تلفن همراه و دستگاه های اینترنت اشیا (IoT) است.

باطن یا پلتفرم تجارت الکترونیک از سیستم ها و فرآیندهای اساسی تشکیل شده است که یک کسب و کار را قادر می سازد تا محیط تجارت الکترونیکی خود را به طور موثر و کارآمد اجرا کند. یک Backend توابع مربوط به ذخیره داده ها، انجام سفارش و پرداخت خرید را فراهم می کند.

جداسازی لایه ارائه قسمت جلویی و عملکرد قسمت پشتی فرصتی برای سفارشی سازی تقریباً بی حد و حصر فراهم می کند. یک راه حل بدون سر به کسب و کار این امکان را می دهد تا بر توسعه و ایجاد تجربیات کاربر جذاب با فناوری پیشرفته تمرکز کند. یک بک‌اند انعطاف‌پذیر می‌تواند عملکرد و امنیت مورد نیاز برای رسیدگی به نیازهای در حال تحول کسب‌وکار را فراهم کند.

راه‌حل‌های بدون سر به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا چابک‌تر باشند و بتوانند روندهای متغیر و خواسته‌های مشتریان را برآورده کنند.

birhosting commerce3

مزایای تجارت بدون سر

تجارت بدون سر مزایای متعددی را برای مشاغل درگیر در بازار آنلاین ارائه می دهد.

توسعه پیشرفته - توسعه دهندگان می توانند یک تجربه مشتری منحصر به فرد ایجاد کنند تا کسب و کار را از بقیه متمایز کنند. فناوری جدید و حذف تم های از پیش تعریف شده می تواند ظاهری متمایز به فروشگاه آنلاین بدهد که برای خریداران آنلاین جذاب باشد. برنامه های کاربردی frontend پویا را می توان برای دریافت و پردازش داده ها از طریق رابط های برنامه نویسی برنامه های کاربردی سفارشی (API) توسعه داد.
انعطاف‌پذیری - تغییرات را می‌توان با معماری بدون هد سریع‌تر نسبت به پیاده‌سازی تجارت الکترونیک سنتی روی یک وب‌سایت اعمال کرد.
توسعه حضور همه‌کانالی - تجارت بدون سر، ایجاد یک تجربه کاربری پایدار در همه کانال‌های فروش را آسان‌تر می‌کند. یک API می‌تواند محتوا را به کاربران در برنامه‌های تلفن همراه، وب‌سایت‌ها یا هر کانال دیگری که برای کسب‌وکار در دسترس است پیوند دهد.
سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی بهبود یافته - رویکرد تجارت بدون سر نیاز به استفاده از قالب‌ها و مضامین استاندارد تجارت الکترونیک را که توسط اکثر وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود، از بین می‌برد. درجه بیشتری از شخصی سازی و سفارشی سازی مشتریان را به سمت سایت سوق می دهد و وفاداری به برند را بهبود می بخشد.
مقیاس‌پذیری - انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی موجود در محیط تجارت بدون سر با نیازهای کسب‌وکارهایی که آماده افزایش مقیاس هستند تا نیازهای متغیر را برآورده کنند.
صرفه جویی در هزینه های بلندمدت - در حالی که ممکن است هنگام پیاده سازی یک پلت فرم تجارت بدون سر، هزینه های اولیه ای وجود داشته باشد، در طول زمان صرفه جویی مالی نیز حاصل می شود. کنترلی که کسب‌وکارها بر محیط‌زیست اعمال می‌کنند می‌تواند باعث افزایش درآمد و کاهش نیاز به پشتیبانی فنی گران‌قیمت شخص ثالث شود.

چالش های مرتبط با تجارت بی سر

چندین چالش باید توسط سازمان هایی که یک محیط تجارت بدون سر را اجرا می کنند برطرف کنند. در برخی موارد، این چالش ها ممکن است منجر به تصمیم یک شرکت برای استقرار یک راه حل سنتی تجارت الکترونیک شود.

هزینه - هزینه اولیه اجرای یک معماری تجارت بدون سر و صدا می تواند قابل توجه باشد و ممکن است با بودجه هزینه سرمایه پیش بینی شده شرکت تناسب نداشته باشد. این هزینه ها باید با مزایای پیش بینی شده و افزایش درآمد حاصل از سیستم جدید سنجیده شود. هزینه ها را می توان با گزینه هایی مانند اجاره سرور اختصاصی از یک فروشنده شخص ثالث به جای خرید آن و نگهداری آن در یک مرکز داده در محل کنترل کرد.

تخصص فنی - درجه بالایی از تخصص فنی برای اجرای صحیح تجارت بدون سر و کار لازم است. تغییر فرآیندهای موجود می تواند مشکل باشد و زمانی که به درستی انجام نشود می تواند یک شرکت را در معرض سیستم های شکست خورده، خرابی و از دست دادن درآمد قرار دهد. در بسیاری از موارد، همکاری با ارائه دهنده هاست شخص ثالث می تواند هرگونه نگرانی در مورد در دسترس بودن منابع فنی کافی را کاهش دهد یا از بین ببرد.

یکپارچه سازی داده ها و اتصال - یکپارچه سازی جریان های داده متنوع و کانال های فروش می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. ادغام های معیوب منجر به نارضایتی مشتریان و تاخیر در ساعات کاری تیم توسعه یک سازمان می شود. ابزارهای شخص ثالثی که به یکپارچه سازی و خودکارسازی دریافت داده ها کمک می کنند، هنگام اجرای یک محیط تجارت بدون سر ضروری هستند.

birhosting commerce2

چگونه راه حل های هاست اختصاصی برای تجارت بدون سر سود می برند

شرکت هایی که به پلت فرم تجارت الکترونیک خود متکی هستند می توانند از راه حل های میزبانی وب مختلف استفاده کنند. رویکرد سرور اشتراکی کم هزینه ترین گزینه است، اما همیشه سطح مطلوبی از عملکرد یا قابلیت اطمینان را ارائه نمی دهد. یک سرور خصوصی مجازی (VPS) برخی از کاستی‌های یک سرور اشتراکی را برطرف می‌کند، اما همچنان از عملکرد قابل دستیابی با سخت‌افزار فیزیکی اختصاصی کوتاهی می‌کند.

بیایید نگاهی به راه هایی بیندازیم که هاست اختصاصی از تجارت بدون سر سود می برد.

سفارشی سازی - یک هاست اختصاصی کنترل کامل بر روی استقرار سیستم عامل ها و برنامه های نرم افزاری را فراهم می کند. هم منابع فرانت اند و هم منابع بک اند را می توان به خوبی تنظیم و سفارشی کرد تا یک تجربه کاربری بهبودیافته را ارائه دهد. محیط‌های فیزیکی یا مجازی مشترک اجازه سفارشی‌سازی یکسان را نمی‌دهند و شرکت‌ها را مجبور به سازش‌هایی می‌کند که منجر به تأثیرات منفی بر تجارت می‌شود.

قابلیت اطمینان - یک سرور اختصاصی شرکت را قادر می سازد تا از منابع فنی داخلی برای ایجاد تغییرات یا پاسخگویی به یک قطعی اضطراری یا غیرمنتظره استفاده کند. حذف اتکا به خدمات شخص ثالث به کسب و کار اجازه می دهد تا مشکلات را قبل از اینکه خدمات و تعامل با مشتری را مختل کنند، برطرف کند.

انعطاف پذیری - به عنوان صاحب سخت افزار، یک شرکت می تواند هر زمان که لازم باشد به سرعت تغییراتی را اعمال کند. هیچ نگرانی برای مستاجران مشترک یا محدودیت در منابع تقسیم شده وجود ندارد. یک سرور اختصاصی بیشترین میزان انعطاف پذیری را نسبت به هر جایگزین میزبانی برای مشاغل فراهم می کند.

شفافیت - با یک هاست اختصاصی، شرکت‌ها دقیقاً می‌دانند چه نرم‌افزاری در حال اجرا است و از مشکلات سازگاری غیرمنتظره غافلگیر نخواهند شد. استفاده از رویکرد نظارتی مناسب و دسترسی به گزارش‌های عملکرد، سازمان را قادر می‌سازد تا عملکرد عقب مانده را قبل از تأثیرگذاری بر تجربه مشتری بررسی کند.

انتخاب هاست اختصاصی داخلی یا شخص ثالث

هنگامی که تصمیم می گیریم با یک محیط میزبانی اختصاصی برای پاسخگویی به نیازهای معماری تجارت بدون سر و صدا تصمیم بگیریم، سوال بعدی که باید به آن پاسخ داده شود این است که چگونه اجرا خواهد شد. مانند هر وب سایت دیگری، یک شرکت می تواند با استفاده از منابع داخلی یا شخص ثالث میزبانی آن را انتخاب کند. عوامل زیر بر انتخاب یک سازمان تأثیر می گذارد.

وضعیت مالی - راه اندازی یک سرور اختصاصی در یک مرکز داده داخلی یک پیشنهاد گران است. اجاره همان سخت افزار از یک ارائه دهنده قابل اعتماد راهی برای به حداقل رساندن هزینه های راه حل بدون سر است.

منابع فنی در دسترس - بسیاری از شرکت ها فاقد منابع فنی داخلی برای رسیدگی به مسئولیت های نگهداری سرور اختصاصی هستند. بار دیگر، یک فروشنده قابل اعتماد می تواند آن منابع را تامین کند و به یک شرکت اجازه می دهد تا تجارت بدون سر و صدا را با کارکنان محدود اجرا کند.

فضای مرکز داده - سرورهای اختصاصی باید در جایی زندگی کنند. یک فروشنده شخص ثالث قبلاً فضای اختصاص داده شده را دارد. شرکت‌هایی که فضای داخلی در دسترس ندارند، همچنان می‌توانند با استفاده از فضا و سرورهای یک ارائه‌دهنده، بی‌هدف باشند.

در هر صورت، در داخل یا با کمک شخص ثالث، رویکرد تجارت بدون سر و کار می تواند برای یک کسب و کار مفید باشد و آن را قادر می سازد نسبت به رقبای بازار مزیت رقابتی به دست آورد. با فعالیت در دنیای بسیار شلوغ تجارت الکترونیک، هر کاری که بتوان انجام داد تا از این بسته متمایز شود، به نفع یک تجارت خواهد بود. تجارت بدون سر امکان ایجاد تجربیات منحصر به فرد مشتری را فراهم می کند که به رشد کسب و کار کمک می کند.


پست های توصیه شده