دامنه Symbolics.com چیست؟

birhosting-articels-symbolics
توسط

Symbolics  یک تولید کننده کامپیوتر خصوصی آمریکایی بود و همچنان به فروش و نگهداری سیستم Open Genera Lisp و سیستم جبر کامپیوتر Macsyma ادامه می دهد. دامنه symbolics.com در ابتدا در ۱۵ مارس ۱۹۸۵ ثبت شد. مدیران شرکت مذکور می توانستند هرنام دیگری را برای شرکت خود انتخاب کنند .اما نام خود کمپانی عاقلانه ترین تصمیم بود. این دامنه به اولین دامنه com. در جهان تبدیل شد و در آگوست ۲۰۰۹،  آنرا به napkin.com فروختند.

شرکت Symbolic
اولین مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره و بنیانگذار این شرکت راسل نوفتسکر بود. Symbolics خطی از ماشین های Lisp را طراحی و تولید کرد، کامپیوترهای تک کاربره ای که برای اجرای زبان برنامه نویسی Lisp بهینه شده اند. Symbolics همچنین پیشرفت‌های چشمگیری در فناوری نرم‌افزار انجام داد و یکی از بهترین محیط‌های توسعه نرم‌افزار در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ را ارائه کرد که اکنون به‌عنوان Open Genera برای Tru64 UNIX در Hewlett-Packard (HP) Alpha به فروش می‌رسد. Lisp Machine اولین ایستگاه کاری تجاری در دسترس بود.

امروزه، Symbolics.com اولین و قدیمی ترین نام دامنه ثبت شده از بین بیش از ۳۵۰ میلیون نام دامنه موجود است. از این ۳۵۰ میلیون نام دامنه، تقریباً ۱۷۰ میلیون از پسوند com. هستند. VeriSign گزارش می دهد که سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون دامنه جدید ثبت می شود. نرخ تمدید ۷۲٪ - ۷۵٪ در میان دامنه های com. وجود دارد . VeriSign گزارش می دهد که ۸۷٪ از دامنه های com. به یک وب سایت فعال منتقل می شوند (۱۳٪ غیرفعال هستند).
دامنه com. که اولین دامنه ثبت شده بود برای یک سایت تجاری symbolics.com که به زبان انگلیسی موجود است به وجود آمد، که مالک آن مالک XF.com Investments می باشد و رد ۳۸ سال پیش به وجود آمد و همچنان فعال می باشد. این دامنه در سال ۲۰۰۹ توسط XF.com خریداری شد.

سرمایه گذاری XF.com سایت را زنده نگه داشت و مدیر عامل آن، آرون میستد به NetworkWorld گفت که Symbolics.com هنوز چند صد تا چند هزار بازدید کننده در روز دارد، بسته به اینکه سایت "در رسانه های اجتماعی و وبلاگ های خبری منتشر شده است."

اگرچه او زمانی برنامه‌های تبدیل Symbolics.com را به سایتی که برای «بهبود بشریت» مفید خواهد بودمعرفی کرد. اما این وب‌سایت تا حد زیادی از کار افتاده است و تنها تصویری از منظره شهری عجیب و غریب برای نمایش دارد.

اولین ۲۰ نام دامنه ثبت شده

۱. symbolics.com: March 15, 1985
۲. bbn.com: April 24, 1985
۳. think.com: May 24, 1985
۴. mcc.com: July 11, 1985
۵. dec.com: September 30, 1985
۶. northrop.com: November 7, 1985
۷. xerox.com: January 9, 1986
۸. sri.com: January 17, 1986
۹. hp.com: March 3, 1986
۱۰. bellcore.com: March 5, 1986
۱۱. ibm.com: March 19, 1986
۱۲. sun.com: March 19, 1986
۱۳. intel.com: March 25, 1986
۱۴. ti.com: March 25, 1986
۱۵. att.com: April 25, 1986
۱۶. gmr.com: May 8, 1986
۱۷. tek.com: May 8, 1986
۱۸. fmc.com: July 10, 1986
۱۹. ub.com: July 10, 1986
۲۰. bell-atl.com: August 5, 1986

محبوب ترین برنامه کاربردی برای Symbolics Lisp Machine سیستم مهندسی کامپیوتری ICAD بود. یکی از اولین بازی‌های ویدئویی چند نفره شبکه‌ای، نسخه‌ای از Spacewar، برای Symbolics Lisp Machine در سال ۱۹۸۳ توسعه یافت. نرم‌افزار CAD الکترونیکی در Symbolics Lisp Machine برای توسعه اولین پیاده‌سازی معماری دقیق Hewlett-Packard (PA) استفاده شد.


پست های توصیه شده