داده آنالوگ

BirHosting analog index
توسط

داده های آنالوگ داده هایی هستند که به صورت فیزیکی نمایش داده می شوند. در حالی که داده‌های دیجیتال مجموعه‌ای از نمادهای منفرد هستند، داده‌های آنالوگ در رسانه‌های فیزیکی ذخیره می‌شوند، خواه این شیارهای سطح روی یک صفحه وینیل، نوار مغناطیسی یک کاست VCR یا سایر رسانه‌های غیر دیجیتال باشد.

سیگنال آنالوگ ( Analog Signal)، سیگنالی است که دامنهٔ آن می‌تواند هر مقداری از اعداد حقیقی باشد. برخلاف سیگنال دیجیتال، در سیگنال آنالوگ، کوچک‌ترین تغییرات سطح سیگنال نیز دارای مفهومند و در نظر گرفته می‌شوند. در حقیقت سیگنال آنالوگ بر اساس زمان تغییر می‌یابد و به‌طور کلی به یک محدودهٔ خاصی محدود می‌باشد. ویژگی متفاوت این نوع سیگنال، در طیف محدود و پیوسته‌است که بی‌شمار نقطه وجود وجود دارد که هر یک از نقاط مقدار متفاوتی دارد. در واقع، در هر لحظه، سیگنال مقداری معین و گاه متفاوت با سایر لحظات دارد. در یک سیگنال الکتریکی آنالوگ، مقدار ولتاژ و جریان یا فرکانس سیگنال نشانگر اطلاعات مورد نظر می‌باشد. سیگنال‌های آنالوگ به‌طور معمول جهت اندازه‌گیری مقدار تغییرات دما و نور و صداو سایر پدیده‌های فیزیکی استفاده می‌گردد.

BirHosting analog

هر فرایند طبیعی؛ خواه تحت کنترل آدمی باشد، خواه مستقل، سیگنال آنالوگ تولید می‌کند. عملیات روی سیگنال آنالوگ، همچون دریافت سیگنال، تقویت، فیلترکردن و انتقال آن توسط مدارهای الکترونیکی انجام می‌گیرد. سیگنال آنالوگ از ابتدا در محیط طبیعت وجود دارد. سیگنال خروجی یک میکروفون، نمونهٔ کامل یک سیگنال آنالوگ است.

چگونه از داده های آنالوگ استفاده می کنید؟

در دنیای مدرن، بیشتر داده ها دیجیتال هستند.

اما اگر دیجیتال نیست، ممکن است راهی برای استفاده از آن برای بینش وجود داشته باشد.

برای استفاده از داده های آنالوگ، یافتن راهی برای تبدیل داده های آنالوگ به فرمت دیجیتال مهم است. این کار با جمع آوری داده های آنالوگ و قرار دادن آن از طریق ADC (مبدل آنالوگ به دیجیتال) انجام می شود. ADC سیگنال آنالوگ را می گیرد و آن را به سیگنال دیجیتالی تبدیل می کند که می تواند در رایانه دستکاری شود.

داده های آنالوگ، داده هایی هستند که از دستگاه های آنالوگ که از حسگرهای فیزیکی تشکیل شده اند، منشاء می گیرند.

روش های زیادی برای استفاده از داده های آنالوگ در دنیای مدرن وجود دارد. راه اول این است که می توانید تحلیل سری های زمانی را روی آن انجام دهید. این کار با گروه بندی نمونه ها به دوره ها و سپس بررسی چگونگی تغییر هر دوره در رابطه با دوره های قبلی انجام می شود.

راه دوم برای استفاده از داده های آنالوگ، ساختن هیستوگرام سیگنال در طول زمان یا بررسی مدت زمانی است که آشکارساز یک ورودی از یک حسگر را حس می کند.

راه سوم این است که می‌توانید از داده‌های آنالوگ برای تعیین مقدار جریانی که باید از مقاومت عبور کند استفاده کنید تا ولتاژ مورد نظر از آن خارج شود.

موارد استفاده محبوب از داده های آنالوگ

داده های آنالوگ شکل اصلی داده هایی است که توسط انسان جمع آوری شده است. این می تواند به صورت کتاب های فیزیکی، صوتی، تصویری و سایر رسانه هایی باشد که توسط انسان ساخته شده اند. استخراج و کار با این نوع داده ها چالش برانگیز است زیرا به صورت دیجیتالی وجود ندارد و نمی توان آن را به راحتی در رایانه ذخیره کرد. نقاط داده آن در یک جریان پیوسته جمع آوری می شود.

برخی از موارد استفاده رایج از داده های آنالوگ وجود دارد که عبارتند از:

۱. Data Loggers

۲. برنامه های کاربردی شبکه هوشمند

۳. کاربردهای صنعتی

۴. تجهیزات پزشکی

۵. حسگرها

۶. داده های آنالوگ برای درک حجم وسیعی از اطلاعات بدون ساختار مانند جنبه هایی در مورد زندگی افراد یا مطالعات رفتار انسانی استفاده شده است.

۷. داده های آنالوگ را می توان برای حل مسائل مختلف مورد استفاده قرار داد - از تعیین منبع ارتعاشات و سایر صداها گرفته تا کمک به شناسایی نوع حیوانی که این صداها را تولید می کند.

۸. داده های آنالوگ برای ویژگی های کلیدی فیلم مانند توانایی آن در انتقال احساسات، منحصر به فرد بودن آن و به دلیل اینکه نیازی به تفسیر ندارد استفاده می شود.

BirHosting analog2

معایب داده های آنالوگ

داده ها آنالوگ اغلب به اندازه داده های دیجیتال دقیق نیستند. این می تواند به دلیل فرسودگی و پارگی در رسانه آنالوگ باشد یا اینکه واحد اندازه گیری به اندازه لازم دقیق نیست.

این به این معنی است که خطر خطا در محاسبات بیشتر است.

داده های آنالوگ در برابر آسیب فیزیکی آسیب پذیر هستند، در حالی که داده های دیجیتال را می توان به راحتی پشتیبان گیری و بازیابی کرد.

داده های آنالوگ به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارند، در حالی که داده های دیجیتال نیازی به فضای ذخیره سازی ندارند.

داده های آنالوگ به راحتی قابل جستجو نیستند، زیرا برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر باید به صورت دستی اسکن شوند. داده های دیجیتال را می توان با کمک ابزارهایی مانند موتورهای جستجو یا پایگاه های داده ای که به طور خاص برای این منظور ایجاد شده اند جستجو کرد.

محدودیت‌های زمانی آنالوگ در فرآیند تجزیه و تحلیل داده‌های آنالوگ مهم هستند، در حالی که این موضوع در مورد اطلاعات دیجیتال نیست.

کامپیوترهای آنالوگ نسبت به کامپیوترهای دیجیتال به زمان بیشتری برای پردازش نیاز دارند، زیرا قبل از استخراج، نیاز به اسکن کردن کل یک کاغذ دارند.

یکی از مهمترین معایب این است که اطلاعات تنها زمانی در دسترس است که از آنها استفاده نمی شود. این به این معنی است که اگر کسی بخواهد به داده های یک روز قبل نگاه کند، باید تا فردا صبر کند تا تولید شود. علاوه بر این، مانند هر نوع ذخیره سازی، ذخیره سازی آنالوگ طول عمر محدودی دارد و در نهایت با گذشت زمان از بین می رود.


پست های توصیه شده