خزنده چیست؟

BirHosting crawl seo index
توسط

موتور های جستجو به منظور مرور ، ایندکس کردن و رتبه بندی صدها میلیون صفحه وب در اینترنت، از ربات های ویژه ای به نام خزنده یا کراولر استفاده می کنند که به عنکبوت های وب معروف هستند (زیرا مانند عنکبوت می خزند).

رتبه بندی در موتورهای جستجو به یک وب سایت با سئوی فنی بی عیب و نقص و محتوای عالی و مرتبط نیاز دارد. با این حال، اگر واقعاً می‌خواهید بیشترین بهره را از وب‌سایت خود ببرید و از رقبا پیشی بگیرید، دانش اولیه سئو فنی ضروری است.

BirHosting crawl seo

این خزنده ها اینترنت را جستجو می کنند و صفحات وب جدیدی را برای ارزیابی و فهرست بندی ایندکس می کنند. آنها از لینک به لینک، URL به URL می روند و داده ها را به سرورهای مرکزی موتور جستجو بازمی گردانند تا بتوانند در پایگاه داده گوگل ادغام شوند. اساساً، آنها خط مقدم اینترنت هستند که با شناسایی داده های جدید و طبقه بندی آن ها، دامنه اینترنت را گسترش می دهند.

کراولر چگونه کار می کند؟

یک خزنده وب دقیقا مشابه عنکبوت عمل می کند.

در واقع زمانی که کراولر مشغول کراول نمودن وب سایتی خاص است، لینک های موجود در سایت به عنوان نقاط اتصال تارهای عنکبوت دیده می شود و هرچه این نقاط بیشتر و قوی تر باشد، کراولر وب بیشتر به وب سایت سر می زند.

چطور سایت را برای خزنده ها بهینه کنیم؟

۱. استفاده از قدرت لینک سازی داخلی

برای نهایت استفاده از پتانسیل لینک های داخلی لازم است که از استراتژی درستی استفاده کنید و هدفمند لینک سازی کنید و همچنین خطاهای ۴۰۴ را رفع کنید تا بودجه ی شما در خزیدن کراول ها به هدر نرود.

۲. تهیه ی نقشه سایت (Site Map)

زمانی که معماری سایت را در قالب کدهای HTML و XML به کراول ها معرفی می کنید در واقع مسیر خزیدن Crawler های گوگل را هموار می کنید.

۳. کاربردی و ساده بودن ساختار سایت

قالب های سازگار با موبایل و سبک را انتخاب کنید زیرا با این کار به خزنده ها این امکان را می دهید که با سرعت بهینه تری سایت شما را اسکن کنند و این برای کراول ها مطلوب است!

۴. انتشار با نظم محتوای جدید

خزنده ها علاقه ی زیادی به محتوای جدید دارند و زمانی که شما محتوایی جدید و ارزشمند برای نیاز کاربر تولید می کنید خزنده ها به سمت سمت شما آمده و وقتی این انتشار محتوا نظم زمانی داشته باشد می تواند در اسکن و بازگشت سریع تر کراول ها به سایت شما سرعت ایجاد کند.

BirHosting crawl seo2

تاثیر قابلیت خزش یا Crawlability چیست؟

یک وب سایت که قابلیت خزش دارد دارای ویژگی های زیر است:

یک طرح بندی و چیدمان واضح
یک نقشه سایت مستقیم
دسترسی آسان به پیوندهای داخلی هر صفحه از محتوا
موتورهای جستجو این ویژگی ها را دوست دارند زیرا باعث پیمایش سایت می شوند. در نتیجه ، موتور جستجو برای ایندکس کردن وب سایت زمان کمتری نیاز دارد.

در طرف مقابل ، یک وب سایت که قابلیت خزش زیادی ندارد دارای ویژگی های زیر است:

یک نقشه سایت ناهماهنگ
پیوندهای شکسته
خطا های ۴۰۴
صفحات وب بن بست
اینها ویژگی های خوبی برای صفحات وب نیستند زیرا مسیر یابی و رتبه بندی را برای موتورهای جستجو و خزنده های وب پیچیده تر می کنند.

چرا قابلیت خزش برای سئو سایت مهم است؟

نداشتن قابلیت خزش به رتبه بندی موتور جستجوگر شما آسیب می رساند. گوگل نمی خواهد برای ایندکس کردن سایت شما خود را در زحمت بیندازد. آنها می خواهند داده های سایت شما برای خوانندگان و خزنده ها و ربات هایشان واضح ، قابل خواندن و در دسترس باشد. اگر گوگل در پردازش وب سایت شما مشکل داشته باشد، جریمه و مجازات خواهید شد.

ربات های خزنده دارای چیزی هستند که بودجه خزش یا Crawl Budget نامیده می شود: اگر خزنده تمام وقت خود را به مرور سایت شما اختصاص دهد به جای اینکه در واقع محتوا را پیمایش کند، این بر رتبه بندی آنلاین شما تأثیر می گذارد. در بدترین حالت، حتی ممکن است از نمایه سازی سایت شما جلوگیری کند و شما را از نمایش در نتایج جستجوی گوگل منع کند.

حتی مشکلات جزئی ، مانند لینکهای مرده و خطاهای ۴۰۴ ، می تواند Crawl Budget شما را محدود کند و بر نتایج رتبه بندی شما تأثیر بگذارد. در نهایت ، مهم است که وب سایت خود را تا آنجا که ممکن است خزش پذیر باشد. قابلیت خزش بیشتر ، دید بالاتر

۱۰ خزنده وب و ربات برتر

۱- GoogleBot گوگل
۲- وب کراولر Ahrefs
۳- خزنده SEMrush
۴- وب کراول SEO Spider
۵- Sitebulb web Crawler
۶- خزنده وب Seomator
۷- Deepcrawl کراولر
۸- خزنده وب OnCrawl
۹- Raventool
۱۰- MOZ web کراولر


پست های توصیه شده