تاثیر کرونا بر شرکت های IT

birhosting-article-The impact of Corona on IT companies
توسط

همه‌گیری COVID-19 باعث ایجاد تغییرات شدید در بسیاری از صنایع شده است و صنعت فناوری اطلاعات (IT) عمده‌ترین آن‌ها است.

birhosting-article-The impact of Corona on IT companies

آسیب های وارد شده

ضعف قابل توجهی که صنعت فناوری اطلاعات با آن مواجه شد به دلیل سقوط اقتصاد بود، زیرا بسیاری از شرکت ها مجبور بودند از کارکنان خود بخواهند که از خانه (از راه دور) کار کنند و نگرانی های بهداشت عمومی را رعایت کنند. به همین دلیل، فرصت های زیادی برای بسیاری از شرکت هایی که نمایندگی های بین المللی دارند، از دست رفت. مثالا تخمین زده میشد که شرکت اپل به دلیل عدم دسترسی به آیفون در بازار، حداقل ۱۰ درصد از سهام خود را از دست دهد. قرار بود قطعاتی که برای ساخت آیفون‌ها مورد نیاز است، از چین بیاید که در آن زمان با یک قرنطینه بزرگ مواجه بود.

گسترش این ویروس کشنده منجر شده بود که بسیاری از کنفرانس های فناوری لغو شوند، که می توانستند فرصتی عالی برای مشارکت بسیاری از شرکت ها برای گسترش افق های خود باشد. تعداد کمی از جلسات به کنفرانس‌های تلفنی تغییر داده شد، اما این دسترسی یکسان نبود و شرکت‌کنندگان در کنفرانس ها نمی‌توانستند فرصت شبکه‌سازی را همانطور که در کنفرانس های واقعی شرکت می‌کردند، داشته باشند.

birhosting-article-The impact of Corona on IT companies

مزایای پنهان در این بیماری همه گیر

این صنعت با افزایش تقاضا برای نرم افزار و پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند Google Hangouts، تماس تصویری WhatsApp، Zoom و تیم های مایکروسافت مواجه شد. همه این ها ابزارهای تله کنفرانس به افرادی که در قرنطینه هستند کمک می کرد تا با اعضای خانواده خود در ارتباط باشند و همچنین جلسات کنفرانس داشته باشند و همزمان کار کنند. اقتصاد نیز شکوفا شد، زیرا در طول این بحران ها، مردم اهمیت اینترنت و فناوری را درک کردند، پس این به ما کمک می کرد تا ایمن بمانیم و به ارتباط بین پزشکان و مردم کمک زیادی کرد.

چند راه حل هوشمند در سراسر جهان

بسیاری از کشورهایی که با تعطیلی مواجه بودند در راه حل های شهر هوشمند سرمایه گذاری کرده بودند، مانند پلیس چین که از پهپادهای متصل به حسگرهای حرارتی برای شناسایی علائم کرونا و دریافت کمک فوری پزشکی استفاده کرد. در استرالیا، دولت یک ربات چت راه اندازی کرده بود تا شهروندان را در جریان وضعیت قرار دهد و به سؤالات آنها پاسخ دهد تا بتوانند از انتشار اطلاعات گمراه کننده بکاهند و وحشتی را که ممکن است در عموم ایجاد شود، متوقف کنند. در کره جنوبی، دولت محلی یک برنامه تلفن هوشمند راه اندازی کرد که کارمندان قرنطینه را با همکاران خود در تماس نگه دارند تا به روز رسانی های فرآیند کار را حفظ کرده و هرگونه سوالی را بپرسند.
در ماه ژانویه دولت چین، مخابرات AHS یک سیستم مجهز به ۵G طراحی کرد تا با اتصال پزشکان بیمارستان غرب چین به ۲۷ بیمارستان دیگر در این منطقه، برای درمان افراد مبتلا به بیماری مشاوره و تشخیص افراد مبتلا به این ویروس را انجام دهد. این نه تنها به پزشکان کمک می‌کرد تا سریع‌تر ارتباط برقرار کنند و تشخیص دهند، بلکه به پیگیری بیماران اورژانسی که نیاز به کمک فوری پزشکی داشتند نیز کمک میکرد و اگر بیمارستانی قادر به ارائه آن نبود، می‌توانست فوراً بیمار را به نزدیک‌ترین بیمارستان مجهز منتقل کند.

birhosting-article-The impact of Corona on IT companies

فرصت ها و تهدیدهای شکوفا در صنعت IT

با توجه به ویروس کرونا، فرصت‌های زیادی در صنعت فناوری اطلاعات باز شد، مانند نیاز روزافزون به فناوری نسل پنجم (۵G). این به افزایش اتصالاتی کمک می کند که از تعاملات راه دور اولیه پشتیبانی می کنند. این موضوع به دلیل همه گیری برای بسیاری از سازمان ها به اولویت اصلی تبدیل شد. بهداشت از راه دور یکی از صنایع در حال توسعه در بحران است. این می تواند به افراد کمک کند تا با نیاز به پزشک برای حضور فیزیکی، تشخیص، درمان و عمل کنند. برنامه های زیادی در چند ماه گذشته برای کمک به این امر ساخته شده اند. بسیاری از بیماران در قرنطینه بودند که هر روز به نظارت پزشکی و کمک پزشکی نیاز داشتند و این برنامه ها می توانست به آنها در رسیدن به این هدف کمک کند.


پست های توصیه شده