بهترین مرورگر های اندروید

بهترین مرورگر های اندروید
توسط

بدون شک، مرورگر وب رایج ترین راه برای دسترسی مصرف کنندگان به اینترنت است.مرورگر وب برنامه ای است که دسترسی به وب سرور را فراهم می کند، درخواست های شبکه را به URL ها منتقل می کند، منابع را به دست می آورد و به صورت تعاملی آنها را نمایش می دهد. فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری، اینترنت اکسپلورر و اپرا برخی از پرکاربردترین مرورگرهای وب هستند که در حال حاضر در دسترس هستند.

Google Chrome

Chrome برای محافظت از داده‌های کاربر (مانند گذرواژه‌ها) از فناوری‌های پیچیده‌ای مانند جعبه ایمنی، جداسازی و غیره استفاده می‌کند.

علاوه بر این، یک حالت ناشناس دارد که اطلاعات کاربر را از سایر کاربران دستگاه خصوصی نگه می دارد. علاوه بر افزونه‌هایی که به‌طور پیش‌فرض گنجانده شده‌اند، Chrome افزونه‌های اضافی مختلفی را ارائه می‌کند که می‌توان برای گسترش عملکرد آن نصب کرد.

ویژگی‌های اضافی آزمایشی هستند، بنابراین استفاده از آنها ممکن است منجر به از دست رفتن داده‌ها یا تنظیمات قبلی شود.

مقدار زیادی حافظه مصرف می کند که ممکن است سرعت دستگاه را کاهش دهد.

فاقد مسدودکننده تبلیغات یکپارچه است، بنابراین کاربران باید افزونه شخص ثالث را نصب کنند.

مرور کروم اغلب خصوصی نیست و گوگل بر کاربرانش نظارت دارد.

Firefox

فایرفاکس با تاکید بر حفظ حریم خصوصی و امنیت از کروم متمایز است.

شامل یک VPN است که فعالیت آنلاین کاربران را رمزگذاری می کند و آدرس های IP آنها را هنگام مرور پنهان می کند. همچنین شامل یک مسدود کننده نظارت است که از ردیابی کوکی های شخص ثالث از ردیابی تاریخچه مرور کاربر جلوگیری می کند.

فایرفاکس با ویژگی هایی مانند مدیریت برگه ها و رابط کاربری ساده، به دلیل سرعت و عملکرد خود مشهور است.

محدودیت اصلی فایرفاکس این است که با وب سایت های خاص ناسازگار است. این می تواند آزادی مرور مصرف کنندگان را محدود کند.

Microsoft Edge

یکی از ویژگی های کلیدی Microsoft Edge سرعت و عملکرد آن است که با استفاده از موتور رندر جدید به نام EdgeHTML به دست می آید.

همچنین از ویژگی هایی مانند مدیریت برگه ها، برنامه های افزودنی و رابط کاربری ساده پشتیبانی می کند که استفاده از آن را برای کاربران مبتدی و پیشرفته آسان می کند.

مایکروسافت اج علاوه بر عملکرد خود، تاکید زیادی بر امنیت و حفظ حریم خصوصی دارد. این شامل ویژگی هایی مانند Microsoft Defender SmartScreen برای محافظت در برابر فیشینگ و بدافزار است و از استفاده از رمزگذاری HTTPS برای مرور ایمن پشتیبانی می کند.

Microsoft Edge همچنین طیف وسیعی از ویژگی‌های بهره‌وری را ارائه می‌دهد، مانند توانایی حاشیه‌نویسی صفحات وب و اشتراک‌گذاری آنها با دیگران، و همچنین ادغام با مجموعه ابزارهای بهره‌وری مایکروسافت مانند OneDrive و Office.

MS Edge گزینه مناسبی است، اما در مقایسه با رقبای خود فاقد افزونه است.

Opera

دارای یک مسدودکننده تبلیغات داخلی است که به طور موثر تبلیغات مزاحم را با حفظ حریم خصوصی شما حذف می کند و یک VPN داخلی که حریم خصوصی و امنیت مرور شما را بیشتر می کند.

یک فید خبری شخصی شده با اخبار تنظیم شده توسط هوش مصنوعی متناسب با علایق شما در جاهای دیگر موجود است.

علاوه بر حالت شب، تنظیمات دسترسی اضافی مانند امکان تغییر اندازه متن وجود دارد.

مانند فایرفاکس، اپرا فاقد گزینه های سفارشی سازی است و برخی از وب سایت ها به اندازه کافی بر روی آن بارگذاری نمی شوند.

Brave

ماموریت توسعه دهندگان این مرورگر ارائه بالاترین سطح حریم خصوصی اینترنت و محافظت بیشتر در برابر فناوری های بزرگ است.هم دارای یک مسدود کننده تبلیغات و هم یک مسدود کننده کوکی است که از جمع آوری اطلاعات کاربر توسط وب سایت ها جلوگیری می کند.

به دلیل خط مشی رازداری قوی و چندین پادمان امنیتی دیجیتال، به طور قابل توجهی ایمن تر از Chrome و Firefox است و هنگامی که برنامه بسته می شود، تمام داده های مرور حذف می شوند. دارای یک مدیر رمز عبور یکپارچه است و به شما امکان می دهد موتور جستجوی دلخواه خود را انتخاب کنید (MS Edge، Chrome، Firefox، DDG و غیره).

اگر قصد تغییر از کروم را دارید، این یک جایگزین عالی است.

ممکن است همچنان به دریافت تبلیغات بنری ادامه دهید، که توسعه دهندگان Brave از آنها برای تأمین مالی عملیات خود استفاده می کنند.

فاقد سفارشی سازی است و ویژگی های کمتری دارد زیرا یک سرویس نسبتاً جدید است.


پست های توصیه شده