باور های اشتباه رایج در مورد شارژ باتری موبایل

birhosting-article-Common misconceptions about mobile battery charging
توسط
Common misconceptions about mobile battery charging

احتمالاً برخی از داستان ها را در مورد شارژ باتری موبایل شنیده اید، مانند اینکه فقط زمانی که باتری کاملاً خالی است آن را شارژ کنید یا شب تا صبح گوشی را به شارژ نزنید.

birhosting-article-Common misconceptions about mobile battery charging

نمیتوانیم به طور دقیق مشخص کنیم که چگونه این باورهای نادرست در مورد شارژ تلفن به وجود آمده‌اند، اما همه ما در زندگیمان حداقل به چندین مورد از این باور های غلط باور داشته ایم.

۱. شما نباید گوشی خود را شب تا صبح شارژ کنید.

هیچ خطری در مورد شارژ یک شبه گوشی شما وجود ندارد. تلفن شما بیش از حد شارژ نمی‌شود و برق باتری شما را از بین نمی‌برد، شارژر شما را از بین نمی‌برد یا آتش‌سوزی ایجاد نمی‌کند. (ما در اینجا فرض می کنیم که از شارژر معیوب استفاده نمی کنید و سیستم سیم کشی برق شما در سطح خوبی قرار دارد.)
گوشی‌های هوشمند مدرن دارای باتری‌های لیتیوم یونی با دستگاه‌های داخلی هستند تا پس از شارژ کامل باتری، از جذب انرژی گوشی شما جلوگیری کنند. این بدان معنی است که، حتی اگر شارژ تلفن شما پر است و به برق متصل است، از نظر فنی استفاده نمی شود. با این حال بهتر است که هر شب تلفن همراه خود را تا صبح شارژ نکنید.

birhosting-article-Common misconceptions about mobile battery charging

۲. فقط زمانی باید گوشی خود را شارژ کنید که کاملاً بی شارژ شده باشد.

درست نیست. می توانید هر چند وقت یکبار که لازم است گوشی خود را شارژ کنید.
در اینجا یک امر ضروری وجود دارد: باتری های لیتیوم یونی چرخه شارژ محدودی دارند. برای آیفون، معمولاً حدود ۵۰۰ است. یک چرخه شارژ کامل از ۰ درصد تا ۱۰۰ درصد است. بنابراین، اگر گوشی خود را فقط زمانی شارژ کنید که کاملاً خاموش شده باشد، چرخه شارژ را خیلی سریع تمام خواهید کرد. اما اگر گوشی را از ۹۰ درصد به ۱۰۰ درصد شارژ کنید، فقط از ۱/۱۰ چرخه استفاده کرده اید.
به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می کنند شارژ را بین ۴۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید تا بتوانید چندین بار در روز گوشی خود را شارژ کنید و از یک چرخه حداکثر بهره را ببرید. این تمرین عمر باتری شما را افزایش می دهد و عملکرد را افزایش می دهد.

birhosting-article-Common misconceptions about mobile battery charging

۳. شما نباید از گوشی خود در هنگام شارژ استفاده کنید.

در حالی که ترس های بسیاری در پشت این باور وجود دارد، این درست نیست. تا زمانی که از شارژر و باتری معتبر سازنده استفاده می‌کنید، می‌توانید در حین شارژ از تلفن خود استفاده کنید. البته باید این اطمینان را نیز داشته باشید که سیم کشی برق شما مشکلی ندارد.

۴. شارژر غیر از برند، باتری شما را از بین می برد.

درست نیست. شارژرهای غیر از برند توسط خرده فروشان قانونی، مانند Vinsic، RavPower، Powergen، Anker، KMS، و Belkin، نه تنها ارزان هستند، بلکه استفاده از آنها بسیار مناسب است.
نمی‌توانیم ادعا کنیم که شارژرهای بی‌نام تجاری به خوبی شارژرهای سازنده هستند، اما حداقل، ایمن‌تر و بهتر از شارژرهای ارزان‌ قیمت هستند. بنابراین، اگر این همان چیزی است که می‌خواهید، با خیال راحت یک شارژر بی‌نام تجاری را از یک خرده‌فروش معتبر خریداری کنید. باتری شما را از بین نمی برد و در پریز برق ذوب نمی شود.
خوشبختانه، چند راه وجود دارد که می توانید بررسی کنید شارژر تلفن هوشمندتان برای استفاده ایمن است یا خیر.

birhosting-article-Common misconceptions about mobile battery charging

۵. شارژ کردن تلفن با استفاده از رایانه شخصی یا لپ تاپ به باتری آسیب می رساند.

دروغ! تنها مشکل شارژ گوشی از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ، سرعت شارژ آن است.خروجی لپ تاپ یا رایانه بسیار کمتر از وصل کردن شارژر خود به طور مستقیم به پریز برق مانند پریز برق است. با این حال، اگرچه این ممکن است راحت نباشد، اما در واقع برای اکثر گوشی های هوشمند سالم تر است. هرچه دستگاه خود را کندتر شارژ کنید، فشار کمتری به باتری وارد می‌کنید و از سلامت آن برای مدت طولانی‌تری محافظت می‌کنید. بنابراین به جای اینکه گوشی خود را یک شبه برای شارژ نگه دارید، چرا آن را در طول روز به لپ تاپ خود وصل نکنید؟ این می تواند به دوام باتری گوشی شما کمک کند.

۶. روشن بودن وای فای و بلوتوث باتری را از بین می برد.

هرچه عملکردهای بیشتری از گوشی خود انتظار داشته باشید، سریعتر از باتری استفاده می کند. ممکن است به Wi-Fi یا بلوتوث متصل نباشید، تلفن شما دائماً در جستجوی اتصالاتی است که از باتری شما استفاده می کنند. بنابراین، روشن نگه داشتن آنها ممکن است باعث مشکلات چشمگیر در عمر باتری شما نشود. اگر می‌خواهید برق را حفظ کنید، بهتر است وقتی از آنها استفاده نمی‌کنید خاموش شوند.

birhosting-article-Common misconceptions about mobile battery charging

پست های توصیه شده