امنیت در فناوری اطلاعات

birhosting-article-Security in information technology
توسط

امنیت فناوری اطلاعات مجموعه ای از استراتژی های امنیت سایبری است که از دسترسی غیرمجاز به دارایی های سازمانی مانند رایانه ها، شبکه ها و داده ها جلوگیری می کند. این یکپارچگی و محرمانه بودن اطلاعات حساس را حفظ می کند و دسترسی هکرهای پیچیده را مسدود می کند.

birhosting-article-Security in information technology

چرا به امنیت در فناوری اطلاعات نیاز داریم؟


همانطور که هکرها باهوش تر می شوند، نیاز به محافظت از دارایی های دیجیتال و دستگاه های شبکه شما حتی بیشتر می شود. در حالی که تامین امنیت فناوری اطلاعات ممکن است گران باشد، یک رخنه قابل توجه هزینه بیشتری برای یک سازمان دارد. نقض های بزرگ می تواند سلامت یک کسب و کار کوچک را به خطر بیندازد. در طول یا بعد از یک حادثه، تیم‌های امنیتی فناوری اطلاعات می‌توانند یک طرح واکنش به حادثه را به عنوان یک ابزار مدیریت ریسک برای به دست آوردن کنترل موقعیت دنبال کنند.

تفاوت بین امنیت فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات (InfoSec) چیست؟

اگرچه امنیت فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات شبیه به هم هستند، اما به انواع مختلفی از امنیت اشاره دارند. امنیت اطلاعات به فرآیندها و ابزارهای طراحی شده برای محافظت از اطلاعات حساس تجاری در برابر تهاجم اشاره دارد، در حالی که امنیت فناوری اطلاعات به امنیت داده های دیجیتال از طریق امنیت شبکه رایانه ای اشاره دارد.

چه تهدیداتی برای امنیت فناوری اطلاعات وجود دارد؟

تهدیدات برای امنیت فناوری اطلاعات می تواند به اشکال مختلف باشد. یک تهدید رایج بدافزار یا نرم‌افزار مخرب است که ممکن است در انواع مختلفی برای آلوده کردن دستگاه‌های شبکه وجود داشته باشد، از جمله:

باج افزار
نرم افزارهای جاسوسی
ویروس ها
این تهدیدها وجود شیوه های امنیتی قابل اعتماد را مهم تر می کند. درباره بدافزار بیشتر بدانید تا در امان بمانید.

birhosting-article-Security in information technology

انواع امنیت فناوری اطلاعات

امنیت شبکه

امنیت شبکه برای جلوگیری از ورود کاربران غیرمجاز یا مخرب به داخل شبکه شما استفاده می شود. این تضمین می کند که قابلیت استفاده، قابلیت اطمینان و یکپارچگی به خطر نیفتد. این نوع امنیت برای جلوگیری از دسترسی هکر به داده های داخل شبکه ضروری است. همچنین از تأثیر منفی آنها بر توانایی کاربران شما برای دسترسی یا استفاده از شبکه جلوگیری می کند.
با افزایش تعداد نقاط پایانی و انتقال خدمات به ابر عمومی، امنیت شبکه به طور فزاینده ای چالش برانگیز شده است.

امنیت اینترنت

امنیت اینترنت شامل حفاظت از اطلاعاتی است که در مرورگرها ارسال و دریافت می شود و همچنین امنیت شبکه شامل برنامه های کاربردی مبتنی بر وب. این حفاظت ها برای نظارت بر ترافیک ورودی اینترنت برای بدافزارها و همچنین ترافیک ناخواسته طراحی شده اند. این محافظت ممکن است به شکل فایروال، ضد بدافزار و ضد جاسوس افزار باشد.

امنیت نقطه پایانی

امنیت نقطه پایانی در سطح دستگاه محافظت می کند. دستگاه هایی که ممکن است با امنیت نقطه پایانی ایمن شوند شامل تلفن های همراه، تبلت ها، لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی هستند. امنیت نقطه پایانی از دسترسی دستگاه های شما به شبکه های مخربی که ممکن است تهدیدی برای سازمان شما باشد جلوگیری می کند. نرم افزارهای پیشرفته حفاظت از بدافزار و مدیریت دستگاه نمونه هایی از امنیت نقطه پایانی هستند.

امنیت ابری

برنامه‌ها، داده‌ها و هویت‌ها به ابر منتقل می‌شوند، به این معنی که کاربران مستقیماً به اینترنت متصل می‌شوند و توسط پشته امنیتی سنتی محافظت نمی‌شوند. امنیت ابری می تواند به ایمن سازی استفاده از برنامه های کاربردی نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) و ابر عمومی کمک کند. یک واسطه امنیتی دسترسی ابری (CASB)، دروازه اینترنتی امن (SIG) و مدیریت تهدید یکپارچه مبتنی بر ابر (UTM) می‌تواند برای امنیت ابر استفاده شود.

امنیت برنامه

با امنیت برنامه‌ها، برنامه‌ها به‌طور خاص در زمان ایجادشان کدگذاری می‌شوند تا تا حد امکان ایمن باشند تا اطمینان حاصل شود که در برابر حملات آسیب‌پذیر نیستند. این لایه امنیتی اضافه شده شامل ارزیابی کد یک برنامه و شناسایی آسیب پذیری هایی است که ممکن است در نرم افزار وجود داشته باشد.

birhosting-article-Security in information technology

پست های توصیه شده