الگوریتم پنگوئن چیست؟

BirHosting pinguin index
توسط

الگوریتم پنگوئن راهی برای مبارزه با سایت‌هایی بود که قصد داشتند با استفاده از روش‌های غیرطبیعی مانند لینک‌سازی اسپم رتبه بالایی به دست بیاورند. الگوریتم پنگوئن هنوز هم در حال فعالیت است و جزئی از هسته اصلی الگوریتم‌های گوگل است.

این الگوریتم در فاصله‌های زمانی مختلف به وبسایت‌ها مراجعه می‌کند و در صورتی که نشانه‌هایی از لینک‌سازی اسپم یا روش‌های غیرطبیعیِ دیگر به دست بیاورد، ممکن است سایت خاطی را جریمه کند.

BirHosting pinguin

نحوه عملکرد

شیوه کار الگوریتم پنگوئن به این صورت است که در فواصل زمانی مشخصی در سایت های اینترنتی سرکشی می کند و اگر در آن ها نشانی از لینک سازی های غیر طبیعی یا اسپم مشاهده کند ، سایت های خاطی را جریمه می کند.

این الگوریتم در ابتدا فقط به لینک های دریافتی سایت ها توجه می کرد و به لینک های خروجی آن ها توجهی نداشت ولی در ادامه لینک های خروجی سایت ها و حتی لینک های داخلی آن ها را هم مورد بررسی قرار داد.

الگوریتم پنگوئن علاوه بر وظیفه بررسی سلامت لینک سازی ها ، وظیفه جانبی دیگری را هم بر عهده داشت ، و آن مبارزه با روش ” تکرار کلمه کلیدی ” بود.

در گذشته وب مسترها برای بالا بردن رتبه صفحات سایت خود از این روش بهره می بردند ، به این طریق که کافی بود کلمه کلیدی خود را به تعداد مشخصی در صفحه به کار ببرند ولی بعد از معرفی الگوریتم پنگوئن ، این روش جزو روش های سئو کلاه سیاه به حساب آمد و سایت هایی که بعد از معرفی این الگوریتم ، استفاده از این روش را ادامه دادند ، شامل جریمه گوگل شدند.

علائم جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن

افت محسوس رتبه سایت شما برای یک یا چند کلمه کلیدی
ممکن است صفحاتی از سایت شما که دارای کلمه کلیدی به خصوصی است ، از ایندکس گوگل خارج شود ، در حالی که بقیه صفحات همچنان ایندکس باشند.
در بعضی موارد نحوه جریمه متفاوت است ، به این صورت که ممکن است صفحاتی از سایت شما که قرار نیست در نتایج جستجو نمایش داده شود ، به جای صفحات اصلی سایت و برای کلمات کلیدی سایت شما در لیست نتایج جستجو قرار بگیرد ، برای مثال کاربر کلمه کلیدی سایت شما را جستجو می کند و به جای صفحه اصلی ، صفحه “تماس با ما” نمایش داده می شود.

BirHosting pinguin2

بازیابی الگوریتم پنگوئن

-استفاده از فایل Disavow
ابزار Disavow یک دارایی برای متخصصان سئو بوده است، و این حتی اکنون که پنگوئن به عنوان بخشی از الگوریتم اصلی وجود دارد، تغییر نکرده است.

فایل Disavow فایلی است که شما به گوگل ارسال می‌کنید و به آن‌ها می‌گوید تمام لینک‌های موجود در فایل را نادیده بگیرند تا تاثیری بر سایت شما نداشته باشند.

نتیجه این است که لینک های منفی دیگر باعث ایجاد مشکل در رتبه بندی منفی سایت شما نمی شوند
-رد کردن پیوندهای فردی در مقابل دامنه ها
توصیه می شود به جای رد کردن پیوندهای فردی، پیوندها را در سطح دامنه رد کنید.

مواردی وجود دارد که می خواهید پیوندهای خاص را رد کنید، مثلاً در یک سایت اصلی که ترکیبی از پیوندهای با کیفیت و پولی دارد.

اما برای اکثر پیوندها، می توانید یک رد کردن مبتنی بر دامنه انجام دهید.

-پیدا کردن بک لینک های خود
اگر فکر می کنید سایت شما تحت تاثیر منفی پنگوئن قرار گرفته است، باید یک ممیزی لینک انجام دهید و لینک های بی کیفیت یا اسپم را حذف یا رد کنید.

اگر لینک Nofollow شود هیچ تاثیری روی سایت شما نخواهد داشت. اما به خاطر داشته باشید که این سایت می تواند در آینده بدون هشدار قبلی آن nofollow را حذف کند.

همچنین ابزارهای شخص ثالث زیادی وجود دارند که لینک‌هایی را به سایت شما نشان می‌دهند، اما از آنجا که برخی از وب‌سایت‌ها آن ربات‌های شخص ثالث را از خزیدن در سایت خود مسدود می‌کنند، نمی‌توانند هر پیوندی که به سایت شما اشاره می‌کند را به شما نشان دهند
-ارتباط حذف پیوند
Google توصیه می‌کند که سعی کنید ابتدا به وب‌سایت‌ها و مدیران وب‌سایت‌هایی که لینک‌های بد از آنجا منشأ می‌گیرند، دسترسی داشته باشید و قبل از شروع رد کردن آنها، درخواست حذف آنها را بدهید.

برخی از صاحبان سایت برای حذف یک لینک، هزینه ای را طلب می کنند.

فقط آن پیوندها را در فایل انکار خود بگنجانید و به حذف پیوند بعدی بروید.


پست های توصیه شده