کارت شبکه چیست؟

BirHosting NETWORK card
توسط

کارت شبکه از تجهیزات سخت افزاری مهمی است که وجود آن در فرآیند پیاده سازی شبکه کامپیوتری ضروری است. تمامی کامپیوتر های تحت شبکه باید دارای یک کارت شبکه باشند تا ارتباط بین کامپیوتر و محیط انتقال مثل فیبر نوری یا کابل مسی فراهم شود. به بیان ساده این قطعه در حقیقت یک واسط است میان شبکه و کامپیوتر که امکان برقراری ارتباط با انواع شبکه ها همچون شبکه کابلی، شبکه اترنت، شبکه بی سیم، شبکه wi-fi را فراهم می سازد.

nic مخفف عبارت Network Interface Card به معنای کارت واسط شبکه است. این سخت افزار به صورت کارتی در شیارهای توسعه مادربورد کامپیوتر قرار میگیرد.

nicbirhosting

اکثر کامپیوترها این قطعه را به صورت built-in دارند (به این معنا که آن‌ها بخشی از مادر بورد اصلی هستند) اما می‌توان آن را برای افزایش و بهبود عملکرد کامپیوتر به آن افزود.

هر کامپیوتری برای اینکه بتواند عضوی از یک شبکه شود باید از یک NIC استفاده کند. این قطعه یکی از اجزای شبکه به شمار می‌رود که برای ارتباطات سیمی (اترنت) و یا برای ارتباطات بی سیم (بی سیم) بکار گرفته می شود. در حقیقت وظیفه آن، این است که داده‌ها را به گونه‌ای ترجمه کند که از طریق کابل شبکه یا سیگنال‌های بی سیم قابل انتقال باشند

nicbirhosting

کارت شبکه چگونه عمل می کند؟

کارت شبکه سیگنال های الکتریکی که از کابل شبکه دریافت می‌کند را به اطلاعات قابل فهمی برای کامپیوتر تبدیل می‌کند. وظیفه دیگر آن تبدیل داده های ارسالی سیستم به سیگنال های الکتریکی است. البته همه چیز به همین سادگی هم اتفاق نمی افتد. 

nicbirhosting

سخت افزار کارت شبکه به چه صورت است؟ 

این قطعه (در اینجا منظور کارت های شبکه اکسترنال می باشد) از قسمت های مختلفی از جمله: چیپ مرکزی (وظیفه این قطعه برقراری ارتباط میان سیگنال های الکتریکی دریافتی یا ارسالی از کابل شبکه و همچنین آی سی کنترلراسلات PCI می باشد.),  حافظه EEPROM (که برای ذخیره سازی مک آدرس ها یا آدرس های فیزیکی مورد استفاده قرار می گیرد.), چیپ برای برقراری ارتباط با رایانه, یک یا دو ترانسفورمر برای برای حذف و خنثی کردن نویز ها و مطابقت دادن امپدانس ,  یک پورت LAN یا جک RJ-45 ,  چراغ وضعیت کارت LAN که از یک یا دو عدد LED تشکیل شده است ,  آی سی رگولاتور دوگانه منفی و مثبت , تشکیل شده است. 

nicbirhosting

کارت های شبکه Wireless

کارت های شبکه وایرلس برای دریافت اینترنت و یا شبکه کردن کامپیوترها مورد استفاده قرار می گیرند که باید از تکنولوژی وایرلس برای دسترسی به شبکه استفاده کنند و یک یا دو آنتن دارند که از کارت خارج می شوند.

دونوع کارت شبکه به صورت وایرلس داریم

USB : که توسط پورت های یو اس بی به سیستم وصل می شود.

کارت وایرلس: که پورت های PCI مادربرد وصل می شوند و کار این دو باهم به یک صورت است .

این قطعه می تواند در داخل محفظه قرار گرفته و یا از طریق پورت USB به کامپیوتر مورد نظر متصل شود.

اگر درایور را درست نصب کرده باشید در Network Connection یک کانکشن به نام Wireless Network Connection ساخته می شود.

این نوع کارت معمولا بر روی اکثر لب تاپ ها به صورت پیش فرض موجود می باشد. اما در کامپیوتر های PC نیاز به نصب بر روی سیستم است.

nic با عنوان‌هایی از جمله آداپتور شبکه (Network Adapter)، آداپتور LAN، و یا کنترلر رابط شبکه، نیز شناخته می‌شود.

nicbirhosting

پست های توصیه شده