مقایسه BlackArch و KaliLinux

birhosting kalibarch index
توسط

ما قصد داریم، در این مقاله به مقایسه BlackArch و KaliLinux از تمامی جانبه های پردازیم. با ما در بیرهاستینگ همراه باشید.

birhosting kalibarch1

همانطور که برخی از وبلاگ نویسان ادعا می کنند که بهترین سیستم عامل (OS) یک توزیع لینوکس است که از نظر فنی یک منبع باز است. به نظر من بهترین وجود ندارد زیرا همه سیستم عامل ها دارای مزایا و معایب هستند. در نهایت، هکرها بیشتر طرفدار توزیع لینوکس هستند، به خصوص که برخی از محققان امنیتی ادعا می‌کنند که Kali Linux برای آزمایش‌کنندگان نفوذ مبتدی است در حالی که Black Arch پیشرفته‌تر است.

Kali Linux

یک توزیع لینوکس تست نفوذ پیشرفته مبتنی بر دبیان که برای تست قلم، هک اخلاقی و ارزیابی امنیت شبکه استفاده می‌شود. هدف دبیان استفاده از نرم افزار رایگان به جای اختصاصی است. از این رو، دبیان اصلی و مشتقات، معایب زیادی را در مورد پشتیبانی سخت افزاری به همراه خواهند داشت.

این می تواند یک مشکل بر اساس راه اندازی اولیه درایو، اتصال به اینترنت و غیره باشد. Kali توسط هکرها استفاده می شود زیرا یک سیستم عامل رایگان است و بیش از ۶۰۰ ابزار برای تست قلم دارد. نکته مهم در مورد Kali این است که دارای پشتیبانی چند زبانه است که به کاربران اجازه می دهد به زبان مادری خود کار کنند.

حیف که بنگالی من آنقدرها هم عالی نیست وگرنه کالی را به صورت کامل بنگالی خواهم داشت. مطمئن نیستم که چرا برخی از وبلاگ نویسان فکر می کنند Kali برای توزیع مبتدیان است، واضح است که توزیع های لینوکس دیگری نیز وجود دارند که برای مبتدیان مناسب هستند، مانند:

اوبونتو
لینوکس مینت

فقط چند مورد را نام ببرم و تعداد بیشتری وجود دارد. کالی لینوکس یک توزیع لینوکس منبع باز و مبتنی بر دبیان است که برای وظایف مختلف امنیت اطلاعات، مانند تست قلم، تحقیقات امنیتی، پزشکی قانونی دیجیتال و مهندسی معکوس طراحی شده است. شرکت مادر کالی Offensive Security است که یک شرکت بین المللی آمریکایی است که در زمینه امنیت اطلاعات، تست نفوذ و پزشکی قانونی دیجیتال فعالیت می کند.

معایبی برای کالی لینوکس وجود دارد که می‌تواند کند باشد، برخی از نرم‌افزارها ممکن است دچار مشکل شوند یا گاهی اوقات به دلیل به‌روزرسانی‌ها کار نکنند، و من آن را برای مبتدیان توصیه نمی‌کنم زیرا Kali نفوذ گرا است. این نفوذ گرا است زیرا می تواند حملات چند مرحله ای، پنهانی و دنیای واقعی را شبیه سازی کند که توسط هکرهای مداوم انجام می شود. کالی را می توان برای هک اخلاقی برای کارهای ساده استفاده کرد.

یکی از دلایلی که متخصصان امنیتی از Kali استفاده می کنند این است که کد منبع اصلی منبع باز است، به این معنی که سیستم را می توان به روشی که متخصص امنیت سایبری می خواهد تغییر داد. کالی لینوکس دارای تصویر ISO 32 بیتی و ۶۴ بیتی است. تصویر ISO نوعی از تصویر دیسک است که به عنوان یک فایل بایگانی عمل می کند که از تمام داده های بخش موجود در یک دیسک نوری، از جمله سیستم فایل آن، تشکیل شده است.

Kali دارای حداقل رم مورد نیاز ۲ گیگابایت است. می تواند حداکثر ۴ گیگابایت تصویر ISO داشته باشد. یکی از ویژگی های بزرگ Kali این است که نه تنها دارای یک CLI بلکه یک نصب مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی نیز می باشد. در صورت نصب Kali بر روی کامپیوتر میزبان، داشتن یک رابط کاربری گرافیکی خوب ضروری است تا بتوان Kali را نصب کرد.

birhosting kalibarch3

BlackArch

birhosting kalibarch4

توزیع تست نفوذ مبتنی بر قوس برای تسترهای نفوذ. از آنجایی که BlackArch مبتنی بر Arch Linux است، از مخزن Arch User Repository (AUR) استفاده می‌کند، بنابراین می‌تواند از آن بسته‌های غیررسمی و مشارکت‌دهی کاربر استفاده کند. BlackArch در ابتدا توسط Evan "paraxor" Teitelman تاسیس شد که به همراه تیمی از توسعه دهندگان و مشارکت کنندگان به توسعه آن ادامه می دهد. BlackArch بسیار قدرتمند است و توسط متخصصان امنیتی نیز استفاده می شود. بهتر است ابتدا از Kali Linux و سپس BlackArch استفاده کنید.

BlackArch پایدار و سریع است. BlackArch برای کسانی که می خواهند از رابط کاربری گرافیکی استفاده کنند یک نصب کننده رابط کاربری گرافیکی دارد. BlackArch فقط یک تصویر ISO 64 بیتی، حداقل رم مورد نیاز ۶ گیگابایت، حداکثر ۱۵ گیگابایت تصویر ISO، و بیش از ۲۶۰۰ ابزار از پیش نصب شده در دسترس دارد. BlackArch می تواند قدرتمندتر باشد اگر شخصی یک کامپیوتر قدرتمند با سخت افزار قوی برای استفاده داشته باشد. وقتی یک کارشناس امنیتی می گوید که شما نمی توانید از BlackArch به عنوان یک مبتدی استفاده کنید و این برای افرادی است که قبلاً تجربه خوبی با Kali Linux دارند و دانش زیادی در مورد CLI دارند، ۱۰۰٪ دقیق است.

Black Arch بینشی در مورد عملکرد داخلی لینوکس ارائه می دهد زیرا این یک نوع توزیع از ابتدا DIY است. از کنسول گرفته تا ساختن تنظیمات خود از ابتدا. BlackArch را می توان در یک تصویر ISO رایت کرد و به عنوان یک سیستم زنده اجرا کرد. همچنین می‌توان آن را به‌عنوان یک مخزن غیر رسمی کاربر روی هر نصب فعلی Arch Linux نصب کرد. تعداد زیادی سیستم عامل Pentesting موجود است و BlackArch حاوی ابزارهای زیادی است که افراد می توانند از آنها استفاده کنند. BlackArch یکی دیگر از توزیع‌های مبتنی بر آرچ لینوکس است و یک ابزار ترجیحی برای هکرها است.

نتیجه گیری

هر دو از یک هسته لینوکس استفاده می کنند و بنابراین شما می توانید از ابزارهای مشابهی با هر دو استفاده کنید. با این حال، هر دو از نسخه‌ها، تنظیمات و کتابخانه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. استفاده از نسخه های مختلف اجازه نمی دهد برنامه های مشابه در توزیع های مختلف کار کنند.

متخصصان امنیت سایبری فقط با نصب ابزارهای بیشتر به متخصصان موضوع تبدیل نمی‌شوند، بلکه با بالا رفتن از آن بالا می‌روند. یعنی دانش بیشتر از ابزارها مانند یادگیری از پایین و سپس از بالا. در این صورت، یک متخصص امنیت سایبری می‌تواند ابزارهای خود را پس از یادگیری از کارشناسان دیگر بسازد.

بهترین راه برای نتیجه گیری این است که هر دو را امتحان کنید و ببینید کدام یک مناسب یک متخصص امنیت است. من شخصا با کالی لینوکس احساس راحتی بیشتری می کنم و Arch Linux را برای کارشناسانی که از کار از ابتدا لذت می برند، پیدا می کنم.


پست های توصیه شده