معرفی Pop!_OS

birhosting pop!os index
توسط

Pop!_OS ممکن است نام پیچیده ای داشته باشد اما استفاده از لینوکس را بسیار آسان می کند.

در دنیای سیستم عامل ها، عجیب ترین نام باید به نسخه داخلی سیستم ۷۶ لینوکس، به نام Pop!_OS باشد. این سیستم‌عاملی است که با سیستم‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ خود عرضه می‌شود و یکپارچه‌سازی فوق‌العاده یکپارچه را ایجاد می‌کند. در واقع، من تا آنجا پیش می روم که بگویم با Pop!_OS، System76 همان کاری را که اپل برای سیستم عامل خود انجام داد، برای لینوکس انجام داده است، تنها با افزودن اینکه همه چیز را منبع باز می کند. با اجرای Pop!_OS بر روی سخت‌افزار System76 ، به خوبی فراتر از شعار "همه چیز فقط کار می‌کند" و به قلمروی می‌رود. "همه چیز به کمال کار می کند."

کمی پیچیده به نظر می رسد، اما واقعاً درست است. در آن روزهای اولیه، به کار انداختن همه چیز یک کار طاقت فرسا بود. به سرعت تا به امروز، و اکثر توزیع‌های لینوکس کار فوق‌العاده‌ای در شناخت و کار با سخت‌افزار (حتی جدیدترین نسخه جدید) انجام می‌دهند. اما تعداد بسیار کمی از نسخه‌های لینوکس می‌توانند با عملکرد و قابلیت اطمینان Pop!_OS که روی دستگاه System76 اجرا می‌شود، مطابقت داشته باشند.

این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید Pop!_OS را روی دسکتاپ یا لپ تاپ System76 اجرا کنید. کاملا برعکس. در واقع، می‌توانید Pop!_OS را تقریباً روی هر نوع سیستمی نصب کنید (تا زمانی که حداقل نیازهای معماری ۶۴ بیتی x86، ۲ گیگابایت رم - ۴ گیگابایت رم توصیه می‌شود - و ۲۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را برآورده کند). حتی می‌توانید Pop!_OS را روی سخت‌افزارهای قدیمی‌تر (مبتنی بر اینتل) اپل (مانند MacBook Pro و iMac) نصب کنید.

birhosting pop!os1

دلیل نامگذاری Pop!_OS

کارل ریچل (مدیر عامل System76) در مورد نام Pop!_OS صحبت کرد و این چیزی بود که او گفت:

"نام با "Pop!_Theme یک سیستم عامل زیبایی شناسی به سبک system76 که ما در حال آزمایش آن بودیم شروع شد. خط زیر از "قرص" در لوگوی system76 به عاریت گرفته شده بود. "Pop" از رنگ های پرانرژی که ما به کار می بردیم آمده بود.

ما بعداً توزیع سفارشی خود را آزمایش کردیم و نام "Pop" به Pop!_OS تبدیل شد. در کنار همه اینها، ما فکر می کنیم که محاسبات باید سرگرم کننده باشد و نام Pop و انرژی که به تصویر می کشد با تمایل ما برای لذت بردن از وقت کاربرانمان با استفاده از سیستم عاملی که برای آنها ایجاد می کنیم مطابقت دارد."

یک نوع Gnome است

در حال حاضر، Pop!_OS بسیار شبیه تغییر نام تجاری و پیکربندی مجدد دسکتاپ گنوم است. و دقیقاً همین است. System76 این را دسکتاپ COSMIC می نامد، و تغییرات ایجاد شده در GNOME دقیقاً چشمگیر نیستند، اما کاملاً از محیط دسکتاپ موجود گنوم خارج می شوند. به عنوان مثال، روی دسکتاپ گنوم استوک (با استفاده از فدورا ۳۶)، روی دکمه برنامه‌ها (گوشه سمت چپ بالا) کلیک کنید و نمای کلی برنامه‌های گنوم سنتی را مشاهده خواهید کرد.

birhosting pop!os3
شکل ۱: نمای کلی برنامه های GNOME به شما امکان دسترسی فوری به موارد دلخواه، برنامه های نصب شده و دسکتاپ مجازی را می دهد.

روی Applications in Pop!_OS کلیک کنید، و اتفاق بسیار متفاوتی رخ می دهد. به‌جای نمای کلی، با یک پنجره بازشو که برنامه‌های نصب شده و پوشه‌های قابل تنظیمی را که می‌توانند برنامه‌ها را با هم گروه‌بندی کنند، نمایش داده می‌شود، استقبال می‌شوید (شکل ۲).

 

birhosting pop!os2
شکل ۲: Pop!_OS نمای کلی برنامه ها را می گیرد.

چرا تغییر؟ از دیدگاه من، همه چیز در مورد کارایی درک شده است. حقیقت این است که من می‌توانم روی برنامه‌ها روی هر دسکتاپ کلیک کنم و نام یک برنامه را تایپ کنم تا لیست آن را ببینم. اما اگر از این ویژگی استفاده نمی کنید، به نظر می رسد که یک مرحله اضافه در GNOME سنتی برای تعیین مکان برنامه مورد نظر خود داشته باشید.

آن گردش کار چیزی شبیه به این است:

۱. روی Applications کلیک کنید
۲. روی Application Grid در نوار Favorites کلیک کنید.
۳. برنامه ای را که می خواهید اجرا کنید پیدا کنید.
در Pop!_OS، شما به سادگی روی Applications کلیک کرده و برنامه‌ای را که می‌خواهید اجرا کنید پیدا کنید. هر دو دسکتاپ همچنین به شما امکان می دهند پوشه هایی را در نمای کلی برنامه های مربوطه خود ایجاد کنید. Pop!_OS فقط آن را واضح تر می کند.

عملکرد

ترکیب Pop!_OS و سخت افزار Sytem76 رویای مطلق یک دسکتاپ است و هنوز هم عملکرد خوبی دارد.

من Pop!_OS را روی دسکتاپ/لپ‌تاپ‌های دیگر (و حتی ماشین‌های مجازی) نیز نصب کرده‌ام و متوجه شدم که عملکرد بسیار خوبی دارد. البته، وقتی شما یک فراری را با یک پینتو مقایسه می کنید، سخت است که نسبت به فراری تعصب نداشته باشید.

صرف نظر از تشابه های ضعیف، شما این ایده را دریافت می کنید... Pop!_OS یک سیستم عامل دسکتاپ با کارایی بالا است که می تواند تقریباً هر چیزی را که به آن پرتاب کنید، کنترل کند.

آینده Pop!_OS

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که System76 قصد دارد در نهایت از GNOME به عنوان پایه ای برای سیستم عامل خود خارج شود و به چیزی کاملاً داخلی تبدیل شود. نام ثابت باقی خواهد ماند، و اگر بخواهم حدس بزنم، تغییرات چشمگیری در نحوه تعامل شما با دسکتاپ وجود نخواهد داشت. با این حال، این همه حدس و گمان است. Pop!_OS ممکن است یک جانور کاملاً متفاوت باشد. اما با شناخت شرکت مانند من، مهم نیست Pop!_OS چه جهتی را طی می کند، استفاده از آن فوق العاده آسان خواهد بود و مانند یک قهرمان عمل می کند.

از کجا آن را دریافت کنیم

Pop!_OS یک سیستم عامل منبع باز است، بنابراین دانلود و استفاده از آن در هر تعداد کامپیوتری که دوست دارید رایگان است. فقط کافی است به وب سایت رسمی Pop!_OS بروید، روی DOWNLOAD کلیک کنید، یک تصویر ISO بگیرید و با استفاده از ابزار سوزاندن تصویر مورد علاقه خود (مانند Unetbootin) آن را رایت کنید.


پست های توصیه شده