معرفی PepperMint OS

birhosting peppermint index
توسط

سیستم عامل لینوکس Peppermint یک توزیع پایدار، ابر محور و سبک مبتنی بر اوبونتو است. Peppermint OS یک محیط دسکتاپ هیبریدی از LXDE و Xfce را فراهم می کند. این یک توزیع مینیمالیستی لینوکس است که به منابع سخت افزاری کمتری نیاز دارد، بنابراین یک انتخاب عالی برای دستگاه های قدیمی تر است. سیستم عامل لینوکس Peppermint به دلیل برنامه Ice خود که برنامه های دسکتاپ مبتنی بر وب را به طور موثر می سازد و مدیریت می کند منحصر به فرد است. این ویژگی آن را جایگزین خوبی برای سیستم عامل کروم از جمله یک تجربه کامل و سنتی دسکتاپ می کند.

birhosting peppermint1

تاریخچه سیستم عامل لینوکس Peppermint

Peppermint OS یک سیستم عامل یونیکس منبع باز است که اولین نسخه در ۹ مه ۲۰۱۰ منتشر شد. از نوع هسته - Monolithic (Linux) استفاده می کند و از هر دو نسخه ۳۲ بیتی (i386) و ۶۴ بیتی (amd64) پشتیبانی می کند. به تازگی بازی Peppermint 9 را در ۲۲ ژوئن ۲۰۱۸ منتشر کرده است.

چرخه توسعه سیستم عامل

سیستم عامل peppermint به طور فعال توسعه یافته و نگهداری می شود. به محض اینکه اوبونتو به‌روزرسانی LTS خود را منتشر کرد، نسخه ارتقاء قابل توجهی را منتشر می‌کند، زیرا این نسخه مشتق شده از سیستم مبتنی بر اوبونتو است. علاوه بر این، از نوعی چرخه انتشار به نام Respin پیروی می کند که شامل برخی رفع اشکالات جزئی و به روز رسانی نرم افزار یکپارچه می شود.

سیستم مورد نیاز Peppermint

طیف گسترده ای از انواع سخت افزاری در بازار موجود است و هدف سیستم عامل لینوکس Peppermint پشتیبانی تا حد امکان است. ما می دانیم که Peppermint OS یک توزیع سریع لینوکس است، بنابراین نیاز به استفاده کم از منابع برای بهینه سازی حداکثر عملکرد در ماشین های رده پایین دارد.

حداقل نیاز مطلق

۵۱۲ مگابایت رم
پردازنده مبتنی بر معماری Intel x86
حداقل ۳.۸ گیگابایت فضای دیسک موجود

حداقل مشخصات توصیه شده

۱ گیگابایت رم
پردازنده مبتنی بر معماری Intel x86
حداقل ۴ گیگابایت فضای دیسک موجود

حداقل مشخصات ترجیحی برای عملکرد بهینه

۲ گیگابایت رم
پردازنده سازگار x86_64 یا amd64
حداقل ۴ گیگابایت فضای دیسک

چه چیز جدیدی در آخرین نسخه  peppermint 9 وجود دارد؟

Peppermint 9 یک نسخه اصلی است که مبتنی بر اوبونتو ۱۸.۰۴ LTS است. جای تعجب نیست که توزیع‌های لینوکس زیادی بر اساس اوبونتو در بازار وجود دارد و وقتی نسخه جدید LTS منتشر شد، همه آن توزیع‌ها شروع به انتشار نسخه‌های جدید خود نیز می‌کنند. peppermint 9 در این مورد تفاوتی ندارد. اما به برخی به روز رسانی های فوق العاده و مفید مجهز شده است.

Peppermint Linux OS 9 مبتنی بر اوبونتو ۱۸.۰۴ LTS جدید است.
از پانل پایین Xfce و مدیر پنجره Xfwm4 در محیط دسکتاپ LXDE استفاده می کند.
سیستم عامل Peppermint همچنان با تصاویر سیستمی ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی ارائه می شود که به این معنی است که همچنان از سخت افزارهای قدیمی و پایین رده خارج از جعبه پشتیبانی می کند.
مدیر فایل Nemo به نسخه جدید ۳.۶.۵ با ویژگی جدید "ارسال از طریق ایمیل" به روز شده است.
این نرم‌افزار به‌طور پیش‌فرض با حداقل نرم‌افزار ارائه می‌شود که دارای ویژگی «کمتر است بیشتر است». اما با این وجود، می توانید تمام نرم افزارهای مورد نیاز را از نرم افزار منیجر یا مدیر بسته سیناپتیک نصب کنید.

فرآیند نصب

فرآیند نصب سیستم عامل Peppermint مانند هر توزیع لینوکس دیگر بدون دردسر است. از آنجایی که از معماری ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی پشتیبانی می کند، می توانید فایل ISO را از سایت رسمی دانلود کنید یا لینک دانلود را در انتهای این مقاله دریافت کنید. پس از دانلود فایل ISO، یک دیسک USB قابل بوت با استفاده از Rufus یا unetbootin در سیستم لینوکس یا ویندوز بسازید. مانند اوبونتو، توزیع لینوکس Peppermint از نصب کننده Ubiquity برای نصب آسان استفاده می کند.

birhosting peppermint2

اولین تاثیر - نگاه کنید و احساس کنید

ظاهر و احساس سیستم عامل لینوکس Peppermint سنتی و زیبا است. این ترکیبی به خوبی یکپارچه از اجزای مختلف است که از محیط های مختلف دسکتاپ لینوکس گرفته شده است. اگرچه جلسه اصلی دسکتاپ از LXDE می آید، اما برخی از عناصر را از محیط دسکتاپ Linux Mint Cinnamon و Xfce نیز به خوبی ادغام کرده است. منوی برنامه و پانل پایینی از Xfce، مدیر فایل Nemo، و فروشگاه نرم افزار از Linux Mint Cinnamon گرفته شده است.

پانل تنظیمات peppermint مجموعه ای از ابزارهای همه کاره را برای پیکربندی همه چیز از ظاهر و ظاهر ویندوز و دسکتاپ، سخت افزار، تنظیمات به روز رسانی و غیره ارائه می دهد. استفاده از ابزارهای مدیر به روز رسانی و خط فرمان آسان است.

birhosting peppermint3

برای نصب نرم افزار در Peppermint OS راه های زیادی وجود دارد که باید دنبال کنید. از بسته‌های Deb و PPA برای نصب نرم‌افزاری که در مخزن موجود نیست و باید آن را از خارج دریافت کنید، پشتیبانی می‌کند. مدیر نرم افزار و مدیر بسته سیناپسی به عنوان رابط کاربری گرافیکی برای نصب آسان نرم افزار وجود دارد. علاوه بر این، از Snap و Flatpak به عنوان مدیران بسته جهانی نیز پشتیبانی می کند. لینوکس Peppermint با GDebi برای نصب بسته‌های Deb ارائه می‌شود. 

birhosting peppermint4

برنامه های کلیدی از پیش نصب شده

سیستم عامل Peppermint با تمام نرم افزارهای ضروری و سنتی اما مینیمال لینوکس از جعبه ارائه می شود. فایرفاکس، VLC، Chromium، Gparted و غیره و یک سیستم برنامه های کاربردی وب به خوبی ادغام شده - Ice را دریافت می کنید. با کمک این مدیر SSB، می توانید برنامه های کاربردی وب سایت خاص مانند Google Drive، Google mail، Google Calendar، Microsoft Office Online و غیره را ایجاد کنید.

birhosting peppermint5

مدیریت نرم افزار Peppermint

سیستم عامل Peppermint از نظر مدیریت نرم افزار از دیگر مشتقات لینوکس متمایز است. این سیستم عامل مبتنی بر ابر، برنامه های دسکتاپ معمولی و برنامه های وب مبتنی بر مرورگر خاص سایت را ارائه می دهد.
کاربر می تواند هر نرم افزاری را از مرکز نرم افزار بصری و ساده خود نصب کند. و Ice وجود دارد که به شما امکان می دهد برنامه های وب را خارج از جعبه ایجاد کنید. علاوه بر این، سیستم عامل لینوکس Peppermint مبتنی بر اوبونتو است، بنابراین شما می توانید تمام مخازن اوبونتو سازگار با سیستم آن را دریافت کنید.

سخن پایانی

در نهایت، فقط می توانم بگویم که سیستم عامل لینوکس Peppermint یک توزیع قوی است که بر برنامه های معمولی دسکتاپ و نرم افزارهای مبتنی بر وب سایت خاص مبتنی بر وب سایت متمرکز است. ظاهراً همه چیزهای خوب سایر توزیع‌های لینوکس را ادغام می‌کند. این سبک وزن است، نورپردازی سریع‌تری دارد و استفاده از آن برای همه انواع کاربران آسان است. شما جلو بروید و آن را برای خودتان امتحان کنید. اگر این نقد توزیع را دوست دارید، لطفاً آن را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.


پست های توصیه شده