Parrot Security OS: آنچه شما باید بدانید

birhosting parrot index
توسط

Parrot (معمولا/قبلاً با نام Parrot Security OS یا Parrot OS شناخته می شد) یک توزیع لینوکس رایگان و منبع باز است که از لینوکس معروف Debian مشتق شده است.
Parrot که برای امنیت، حفظ حریم خصوصی و توسعه طراحی شده است، مجموعه ای از ابزارها، ابزارها و کتابخانه های امنیت فناوری اطلاعات و پزشکی قانونی دیجیتال را عرضه می کند. ابزارهای توسعه و برنامه نویسی؛ و همچنین ابزارهای حفاظت از حریم خصوصی.
این به طور پیش فرض با محیط دسکتاپ MATE (DE) همراه است، با این حال، کاربران می توانند DE های دیگر را نصب کنند.

تاریخچه سیستم عامل Parrot

Parrot Security OS اولین بار در ۱۰ آوریل ۲۰۱۳ به صورت عمومی منتشر شد و توسط Lorenzo Faltra که سرپرست فعلی تیم، توسعه دهنده هسته، مدیر زیرساخت و مدیر انتشار است، ایجاد شد. این به عنوان بخشی از یک انجمن انجمن به نام Frozenbox، که توسط همان خالق سیستم عامل Parrot آغاز شد، به وجود آمد.

ویژگی های اصلی Parrot OS

آزادی – رایگان و منبع باز است. همه کد منبع آن برای هر کسی قابل دسترسی است تا آن را بخواند، سفارشی کند و در آن مشارکت کند.
امنیت سیستم – از ابتدا به گونه ای طراحی شده است که با پشتیبانی بومی برای رمزگذاری کامل دیسک، به روز رسانی های امنیتی سریع و یک هسته سخت شده Debian، ایمن باشد.
حریم خصوصی - بسیاری از ابزارهای محافظت از حریم خصوصی را فراهم می کند.
قابلیت حمل - می تواند در هر جایی اجرا شود: روی سرورها، رایانه های رومیزی، لپ تاپ ها، ماشین های مجازی، کانتینرهای ابری، دستگاه های اینترنت اشیا و داکر.
عملکرد بالا - سبک وزن است و برای سرعت حتی در رایانه های قدیمی بهینه شده است.
ابزارهای متعددی را ارائه می دهد - بیش از ۶۰۰ ابزار برای استفاده ارائه می شود.
Developer-Friendly – از بسیاری از زبان های برنامه نویسی و چارچوب ها و ابزارهای توسعه پشتیبانی می کند.
نسخه ها - دارای نسخه های مختلف برای موارد استفاده مختلف.

parrot از زمان پیدایش خود راه طولانی را پیموده است. این به یک چارچوب اساسی برای عملیات امنیت سایبری تبدیل شده است. به لطف تیم اصلی و جامعه فعال مشارکت کنندگان، به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است.

birhosting parrot1

نسخه ها/نسخه های سیستم عامل امنیتی Parrot

همانطور که در بخش بعدی توضیح داده شد اکنون در نسخه های مختلف برای کاربران مختلف موجود است.

۱. نسخه امنیتی Parrot

نسخه امنیتی یک سیستم عامل ویژه است که برای تست نفوذ (تست قلم) و عملیات تیم قرمز طراحی شده است - یک تمرین شبیه سازی حمله سایبری مبتنی بر اطلاعات که برای ارزیابی آمادگی حمله یک سازمان انجام می شود.

این نرم افزار با ابزارهای امنیتی، ابزارهای کمکی و کتابخانه های از پیش نصب شده ای عرضه می شود که شما همیشه به آن نیاز خواهید داشت، و محیطی انعطاف پذیر ارائه می دهد که کارشناسان امنیت فناوری اطلاعات می توانند از آن برای آزمایش و بررسی امنیت زیرساخت های فناوری اطلاعات استفاده کنند. می توان از آن برای تست نفوذ، ارزیابی آسیب پذیری و کاهش آن، پزشکی قانونی کامپیوتری، مرور ناشناس و موارد دیگر استفاده کرد.

birhosting parrot2

ویژگی های کلیدی Parrot Security Edition

  مجموعه کامل اداری
  ابزارهای تولید چند رسانه ای از جمله VLC و GIMP.
  ابزارهای ناشناس مانند AnonSurf، TOR و Firefox از پیش نصب شده Ad-blockers.
  رمزگذاری کامل دیسک و تمام ابزارهای رمزگذاری از جمله zulucrypt، sirikali و غیره.
  همراه با ابزارهای تست نفوذ بسیاری از جمله Powersploit، Scapy، Rizin و موارد دیگر.
  ابزارهای توسعه مانند VSCodium و Geany و موارد دیگر.
 پشتیبانی از زبان ها/فریم ورک های برنامه نویسی محبوب مانند Nodejs، Go، Rust، Python، Java، و بسیاری دیگر، کامپایلرها،   مفسرها، کتابخانه ها و فریم ورک های توسعه از پیش نصب شده یا قابل نصب از مخازن پشتیبانی شده.
این نسخه برای کارشناسان امنیتی، کارشناسان پزشکی قانونی دیجیتال، محققان امنیتی، هکرهای بدخواه، دانشجویان علوم کامپیوتر/مهندسی و دیگران طراحی شده است.

۲. Parrot نسخه خانگی

نسخه Home یک سیستم عامل همه منظوره و با امکانات کامل است که بر استفاده روزانه، حفظ حریم خصوصی و توسعه نرم افزار تمرکز دارد. علاوه بر این، می توانید ابزارهای Parrot را به صورت دستی نصب کنید تا یک محیط تست قلم سفارشی و سبک را جمع آوری کنید.

birhosting parrot3

ویژگی های کلیدی Parrot Home Edition

  مجموعه کامل اداری
  ابزارهای تولید چند رسانه ای از جمله VLC و GIMP.
  ابزارهای ناشناس مانند AnonSurf، TOR و Firefox از پیش نصب شده Ad-blockers.
  رمزگذاری کامل دیسک و تمام ابزارهای رمزگذاری از جمله zulucrypt، sirikali و غیره.
  ابزارهای توسعه مانند VSCodium و Geany و موارد دیگر.
  پشتیبانی از زبان ها/فریم ورک های برنامه نویسی محبوب مانند Nodejs، Go، Rust، Python، Java، و بسیاری دیگر، کامپایلرها،  مفسرها، کتابخانه ها و فریم ورک های توسعه از پیش نصب شده یا قابل نصب از مخازن پشتیبانی شده.
این برای کاربران روزانه لینوکس، توسعه دهندگان نرم افزار، مدیران سیستم، برنامه نویسان سیستم، دانشجویان علوم کامپیوتر/مهندسی و غیره در نظر گرفته شده است.

۳. Parrot نسخه ابری

Parrot Cloud Edition چندین نسخه قابل توجه دیگر از Parrot Security را ارائه می دهد که برای محیط های ابری، ماشین های مجازی، دستگاه های جاسازی شده و دیگر استقرارهای ویژه ساخته شده است. همچنین تصاویر Docker را فراهم می کند تا کاربران بتوانند از ابزارهای Parrot OS در بالای سایر سیستم عامل ها یا در محیط های ابری استفاده کنند.
جالب اینجاست که نسخه HackTheBox (همچنین به عنوان Pwnbox شناخته می‌شود) یک توزیع هک مجازی کاملاً مبتنی بر وب است که همه چیزهایی را که سیستم عامل یک هکر باید داشته باشد ارائه می‌دهد - همه از طریق مرورگر قابل دسترسی است. این شما را قادر می سازد تا از طریق مجموعه واحدی از تجربیات هک به یک جامعه هک در حال رشد پویا بپیوندید.

۴. Parrot Architect و اینترنت اشیا

اگر قصد دارید یک محیط سیستم عامل Parrot سفارشی برای عملیات خود ایجاد کنید، این نسخه برای شما مناسب است. این یک فایل ISO حداقلی از Parrot است که فقط نصب کننده را ارائه می دهد - هیچ چیز از قبل نصب نشده ای ندارد. این به سادگی کاملاً قابل تنظیم است: فقط با هسته سیستم ارسال می شود بنابراین کاربران را قادر می سازد تا آن را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند.
این یک نسخه "آماده برای هر زمینه" است که به کاربران اجازه می دهد پس از نصب، هر نرم افزار/ابزار/ ابزار و محیط دسکتاپ مورد نظر خود را نصب کنند. توجه داشته باشید که اگرچه سیستم اصلی را می توان کاملاً آفلاین نصب کرد، اما برای نصب یک سیستم دسکتاپ کامل به یک اتصال اینترنتی فعال یا یک آینه محلی نیاز دارید. این نسخه عالی برای استقرار روی سرور است.

birhosting parrot4

۵. تصاویر Parrot رزبری پای

در زمان نگارش این مقاله، توسعه دهندگان Parrot اولین نسخه آزمایشی Raspberry pi را نیز منتشر کردند. این امر با بهبود بیشتر و حمایت از هیئت های بیشتر در طول سال به دنبال خواهد بود. این نسخه همچنین یک نسخه "آماده برای هر زمینه" است که به کاربران امکان می دهد یک DE و ابزارهای دلخواه خود را نصب کنند.
طبق اطلاعیه‌ای در وب‌سایت رسمی، «این تصاویر (تصاویر Raspberry Pi) ممکن است روی نسخه‌های قدیمی‌تر Raspberry Pi اجرا شوند، اما Raspberry pi 4 یا بالاتر با حداقل ۴ گیگابایت رم توصیه می‌شود.

تحولات آینده Parrot

سیستم عامل Parrot به پیشرفت خود ادامه خواهد داد و ما انتظار داریم در کوتاه مدت و بلندمدت توسعه های زیادی ایجاد شود که تغییرات، بهبودها و محصولات جدید را برای پاسخگویی به نیازهای همیشه در حال تغییر متخصصان امنیت سایبری به همراه خواهد داشت.
نکته مهم این است که اگر شما یک توسعه دهنده هستید یا می خواهید به روش های دیگری مانند اسناد سیستم کمک کنید، می توانید به پلت فرم توسعه بپیوندید و در پروژه مشارکت کنید.
خودشه! Parrot OS یک چارچوب پیشرفته و انعطاف پذیر برای هر عملیات امنیت سایبری است. نسخه جدید ۵.۰ Electra Ara منتشر شده است و با چندین پیشرفت و محصولات جدید همراه است.


پست های توصیه شده