معرفی شرکت Ubisoft

birhosting ubi index
توسط

Ubisoft Entertainment SA (سابق Ubi Soft Entertainment SA) یک شرکت بازی ویدیویی فرانسوی است که دفتر مرکزی آن در Saint-Mandé با استودیوهای توسعه در سراسر جهان قرار دارد. فرنچایزهای بازی ویدیویی آن عبارتند از: Assassin's Creed، Far Cry، For Honor، Just Dance، Prince of Persia، Rabbids، Rayman، Tom Clancy's و Watch Dogs.

تاریخچه‌ی Ubisoft

ریشه ها و دهه اول (۱۹۸۶-۱۹۹۶)

در دهه ۱۹۸۰، خانواده Guillemot خود را به عنوان یک تجارت حمایتی برای کشاورزان در استان بریتانی فرانسه و سایر مناطق، از جمله در بریتانیا، تثبیت کردند. پنج پسر خانواده - کریستین، کلود، جرارد، میشل و ایو - قبل از دانشگاه با والدین خود در فروش، توزیع، حسابداری و مدیریت شرکت کمک کردند. هر ۵ نفر در دوران تحصیل در دانشگاه تجربه کسب و کار به دست آوردند که پس از فارغ التحصیلی به تجارت خانوادگی بازگشتند. برادران ایده تنوع را برای فروش سایر محصولات مورد استفاده به کشاورزان مطرح کردند.

کلود با فروش رسانه های صوتی سی دی شروع کرد. بعداً، برادران به کامپیوترها و نرم افزارهای اضافی که شامل بازی های ویدیویی بود، گسترش دادند. در دهه ۱۹۸۰، آنها دیدند که هزینه های خرید کامپیوتر و نرم افزار از یک تامین کننده فرانسوی گران تر از خرید همان مواد در بریتانیا و ارسال به فرانسه است، و به ایده یک تجارت پستی در مورد کامپیوتر و نرم افزار رسیدند. . مادر آنها گفت که می توانند کسب و کار خود را از این طریق راه اندازی کنند به شرطی که خودشان آن را مدیریت کنند و به طور مساوی سهام آن را بین ۵ نفر تقسیم کنند.

اولین تجارت آنها Guillemot Informatique بود که در سال ۱۹۸۴ تأسیس شد. آنها در ابتدا فقط از طریق پستی می فروختند، و سپس از خرده فروشان فرانسوی سفارش می گرفتند، زیرا آنها می توانستند تا ۵۰٪ از هزینه برخی از عناوین دیگر را کاهش دهند. تا سال ۱۹۸۶، این شرکت حدود ۴۰ میلیون فرانک فرانسه (تقریباً ۵.۸ میلیون دلار در آن زمان) درآمد داشت.

در سال ۱۹۸۵، برادران شرکت Guillemot را برای توزیع مشابه سخت افزار کامپیوتر تاسیس کردند. با ادامه تقاضا، برادران دریافتند که نرم‌افزار بازی‌های ویدیویی در حال تبدیل شدن به یک دارایی پرسود است و تصمیم گرفتند که به سمت توسعه صنعت وارد شوند و از قبل بینشی در بخش انتشار و توزیع داشته باشند. Ubi Soft (با نام رسمی Ubi Soft Entertainment S.A.) توسط برادران در ۲۸ مارس ۱۹۸۶ تأسیس شد. نام "Ubi Soft" برای نمایش نرم افزار "همه جا حاضر" انتخاب شد.

یوبی سافت در ابتدا در خارج از دفاتر پاریس فعالیت می کرد و در ژوئن ۱۹۸۶ به کرتیل نقل مکان کرد. برادران از قلعه بریتانی به عنوان فضای اصلی برای توسعه استفاده کردند، امیدوار بودند که این محیط بتواند توسعه دهندگان را جذب کند و همچنین راهی بهتر برای مدیریت انتظارات از آن ها داشته باشد. توسعه دهندگان آنها این شرکت ناتالی سالود را به‌عنوان مدیر، سیلوی هوگونیر را به‌عنوان مدیر بازاریابی و روابط عمومی و برنامه‌نویسان استخدام کرد، اگرچه هوگونیر تا می ۱۹۸۶ شرکت را ترک کرد و به نرم‌افزار الیت پیوست.

بازی‌هایی که توسط یوبی سافت در سال ۱۹۸۶ منتشر شد عبارتند از Zombi، Ciné Clap، Fer et Flamme، Masque و Graphic City، یک برنامه ویرایش جن. به عنوان اولین بازی آنها، Zombi تا ژانویه ۱۹۸۷ ۵۰۰۰ نسخه فروخته بود. Ubi Soft همچنین برای انتشار این بازی در اسپانیا و آلمان غربی شراکت توزیع کرد. یوبی سافت شروع به واردات محصولات از خارج از کشور برای توزیع در فرانسه کرد و در سال ۱۹۸۷ نسخه هایی از جمله Commando's Elite Software و Ikari Warriors را منتشر کرد که نسخه اول تا ژانویه ۱۹۸۷ ۱۵۰۰۰ نسخه فروخت. در سال ۱۹۸۸، ایو گیمو به عنوان مدیر اجرایی Ubi Soft منصوب شد.

تا سال ۱۹۸۸، این شرکت حدود ۶ توسعه دهنده داشت که از شاتو کار می کردند. از جمله میشل آنسل، نوجوانی که در آن زمان به خاطر مهارت‌هایش در انیمیشن مشهور بود و سرژ هاسکوئت، که برای آزمایش‌کننده بازی‌های ویدیویی برای این شرکت درخواست داده بود. هزینه های نگهداری قلعه گران تر شد و به سازندگان این امکان داده شد که به پاریس نقل مکان کنند. خانواده آنسل که برای کارش به بریتانی نقل مکان کرده بودند، نتوانستند هزینه زندگی در پاریس را بپردازند و به مونپلیه در جنوب فرانسه بازگشتند.

برادران Guillemot به Ancel گفتند که آنها را در جریان هر چیزی که ممکن است در آنجا به ذهنش برسد، قرار دهد. Ancel با Frédéric Houde با یک نمونه اولیه از یک بازی با ویژگی های متحرک بازگشت که علاقه برادران را به خود جلب کرد. Michel Guillemot تصمیم گرفت که این پروژه را به پروژه ای کلیدی برای شرکت تبدیل کند و در سال ۱۹۹۴ استودیویی را در Montreuil تأسیس کرد که بیش از ۱۰۰ توسعه دهنده را در خود جای دهد و خطی از کنسول های نسل پنجم مانند Atari Jaguar و PlayStation را هدف قرار داد.

بازی آنها، Rayman، در سال ۱۹۹۵ منتشر شد. ایو مدیریت Guillemot Informatique را بر عهده داشت و با Electronic Arts، Sierra On-Line و MicroProse برای توزیع بازی های خود در فرانسه قراردادهایی منعقد کرد. Guillemot Informatique شروع به گسترش به بازارهای دیگر از جمله ایالات متحده، بریتانیا و آلمان کرد. آنها وارد بازارهای توزیع و عمده فروشی بازی های ویدیویی شدند و تا سال ۱۹۹۳ به "بزرگ ترین" توزیع کننده بازی های ویدئویی در فرانسه تبدیل شدند.

birhosting ubi1

گسترش مداوم (۲۰۰۳-۲۰۱۵)

در ۹ سپتامبر ۲۰۰۳، یوبی سافت اعلام کرد که نام خود را به یوبی سافت تغییر خواهد داد و لوگوی جدیدی به نام "چرخش" معرفی کرد. در دسامبر ۲۰۰۴، شرکت بازی الکترونیک آرتز ۱۹.۹ درصد از سهام این شرکت را خریداری کرد. یوبی سافت از این خرید به عنوان "خصمانه" از سوی EA یاد کرد. برادران یوبی‌سافت متوجه شدند که خود را در یک بازار رقابتی نمی‌دانستند و کارمندان می‌ترسیدند که تصاحب EA محیط یوبی‌سافت را به شدت تغییر دهد. مدیر عامل EA در آن زمان، جان ریسیتیلو، اطمینان داد که یوبی‌سافت این خرید یک مانور خصمانه نیست و EA در نهایت سهام را در سال ۲۰۱۰ فروخت.

در فوریه ۲۰۰۵، یوبی سافت امتیازهای NHL Rivals، NFL Fever، NBA Inside Drive و MLB Inside Pitch را از Microsoft Game Studios خریداری کرد.

یوبی سافت IP دیگری به نام Assassin's Creed را ایجاد کرد که برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ راه اندازی شد. Assassin's Creed در ابتدا توسط Ubisoft Montreal به عنوان دنباله ای از Prince of Persia: The Sands of Time ساخته شد و در عوض به داستانی در مورد Assassins و شوالیه های معبد تبدیل شد. در جولای ۲۰۰۶، یوبی سافت امتیاز Driver را از شرکت آتاری به مبلغ ۱۹ میلیون یورو به صورت نقدی برای امتیاز، حقوق فناوری و اکثر دارایی ها خریداری کرد. در سال ۲۰۰۸، یوبی سافت قراردادی با تام کلنسی برای استفاده دائمی از نام و مالکیت معنوی او برای بازی های ویدیویی و سایر رسانه های کمکی منعقد کرد. در جولای ۲۰۰۸، یوبی سافت استودیوی Hybride Technologies را که یک استودیوی مستقر در Piedmont است، خریداری کرد. در نوامبر ۲۰۰۸، یوبی سافت بازی Massive Entertainment را از Activision خریداری کرد. در ژانویه ۲۰۱۳، یوبی سافت South Park: The Stick of Truth را با قیمت ۳.۲۶۵ میلیون دلار از THQ خریداری کرد.

یوبی سافت در سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که قصد دارد ۳۷۳ میلیون دلار در عملیات کبک خود طی ۷ سال سرمایه گذاری کند. این ناشر در حال سرمایه گذاری در گسترش فناوری های ضبط حرکت و تثبیت عملیات و زیرساخت بازی های آنلاین خود در مونترال است. تا سال ۲۰۲۰، این شرکت بیش از ۳۵۰۰ کارمند را در استودیوهای خود در مونترال و شهر کبک استخدام خواهد کرد.

در ژوئیه ۲۰۱۳، یوبی سافت از رخنه ای در شبکه خود خبر داد که منجر به قرار گرفتن در معرض احتمالی ۵۸ میلیون حساب کاربری از جمله نام های کاربری، آدرس ایمیل و رمزهای عبور رمزگذاری شده شد. این شرکت هرگونه اطلاعات کارت اعتباری/دبیت را رد کرد که ممکن است به خطر بیفتد، دستورالعمل هایی را برای همه کاربران ثبت نام شده صادر کرد تا رمز عبور حساب خود را تغییر دهند، و توصیه کرد رمز عبور را در هر وب سایت یا سرویس دیگری که در آن از رمز عبور مشابه یا مشابه استفاده شده است، به روز کنند. تمامی کاربرانی که ثبت نام کردند، از سوی شرکت یوبی سافت در مورد نقض و درخواست تغییر رمز عبور ایمیل شدند. یوبی سافت قول داده است که اطلاعات را ایمن نگه دارد.

در مارس ۲۰۱۵، این شرکت یک مرکز ارتباط با مصرف کننده در نیوکاسل آپون تاین راه اندازی کرد. این مرکز برای ادغام تیم های پشتیبانی مصرف کننده و مدیران جامعه در نظر گرفته شده است. تیم های پشتیبانی مصرف کننده و مدیریت جامعه در CRC 7 روز در هفته فعال هستند.

birhosting ubi4

تلاش برای تصاحب توسط vivendi (2015-2018)

از حدود سال ۲۰۱۵، شرکت رسانه‌های جمعی فرانسوی Vivendi به دنبال گسترش ویژگی‌های رسانه‌ای خود از طریق خرید و سایر معاملات تجاری است. علاوه بر شرکت تبلیغاتی Havas، یوبی‌سافت یکی از اولین املاک هدف شناسایی شده توسط Vivendi بود که تا سپتامبر ۲۰۱۷ ارزش تخمینی آن ۶.۴ میلیارد دلار بود. Vivendi، در دو اقدام در اکتبر ۲۰۱۵، سهام یوبی سافت را خریداری کرد و ۱۰.۴ درصد از سهام یوبی سافت را به آنها داد، اقدامی که ایو گیلمو آن را "ناخواسته" تلقی کرد و از تصاحب خصمانه آن بیم داشت. در ارائه‌ای در جریان نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیکی ۲۰۱۶، ایو گیلموت بر اهمیت این که یوبی‌سافت یک شرکت مستقل برای حفظ آزادی خلاقانه‌اش باقی بماند، تاکید کرد.

Guillemot بعداً نیاز به مبارزه با تصاحب را توضیح داد: "...وقتی با شرکتی مورد حمله قرار می گیرید که فلسفه متفاوتی دارد، می دانید که می تواند بر چیزی که از ابتدا ایجاد کرده اید تأثیر بگذارد. بنابراین شما با بسیاری از موارد مبارزه می کنید. انرژی برای اطمینان از اینکه نمی توان آن را از بین برد." نایب رئیس Live Operations، Anne Blondel-Jouin، احساسات مشابهی را در مصاحبه با PCGamesN بیان کرد و اظهار داشت که موفقیت Ubisoft تا حدودی به دلیل "... فوق العاده مستقل بودن، بسیار مستقل بودن" بود.

Vivendi سهام ناشر بازی های موبایل Gameloft را که متعلق به Guillemots است به دست آورد و شروع به خرید سهام Ubisoft کرد. در فوریه بعد، Vivendi سهام ۵۰۰ میلیون یورویی در Gameloft را به دست آورد و بیش از ۳۰٪ سهام را به دست آورد و طبق قوانین فرانسه شرکت را ملزم به ارائه مناقصه عمومی کرد. این اقدام Vivendi را قادر ساخت تا تصاحب Gameloft را تا ژوئن ۲۰۱۶ تکمیل کند. پس از اقدامات Vivendi با Gameloft در فوریه ۲۰۱۶، Guillemots از سرمایه‌گذاران کانادایی بیشتری در فوریه بعد درخواست کرد تا از تصاحب مشابه Vivendi جلوگیری کنند. در این مرحله، Vivendi سهم خود را در Ubisoft به ۱۵٪ افزایش داده بود، بیش از ۹٪ تخمین زده شده که Guillemots در اختیار داشت. تا ژوئن ۲۰۱۶، Vivendi سهام خود را به ۲۰.۱٪ افزایش داده بود و این را رد کرد که در حال تصاحب است.

در زمان نشست سالانه هیئت مدیره یوبی سافت در سپتامبر ۲۰۱۶، Vivendi 23 درصد از سهام را به دست آورد، در حالی که Guillemots توانستند سهم رای خود را به ۲۰ درصد افزایش دهند. در جلسه هیئت مدیره درخواستی مبنی بر قرار گرفتن نمایندگان Vivendi در هیئت مدیره Ubisoft با توجه به اندازه سهام آنها مطرح شد. Guillemots مخالف این موضوع بود و تکرار کرد که Vivendi باید به عنوان یک رقیب در نظر گرفته شود، و موفق شدند سایر اعضای رای دهنده را تحت فشار قرار دهند تا از هر گونه کرسی هیئت مدیره برای Vivendi محروم شوند.

Vivendi به خرید سهام یوبی سافت ادامه داد و به مرز ۳۰% نزدیک شد که می‌تواند باعث خرید شود. از دسامبر ۲۰۱۶، Vivendi 25.15 درصد از سهام Ubisoft را در اختیار داشت. رویترز در آوریل ۲۰۱۷ گزارش داد که تصاحب Ubisoft توسط Vivendi احتمالا در همان سال اتفاق می‌افتد و بلومبرگ بیزینس‌ویک مشاهده کرد که برخی از سهام Vivendi به مرز ۲ ساله می‌رسند که به آنها قدرت رای مضاعف می‌دهد و احتمالاً به ۳۰ درصد رسیده یا از آن فراتر می‌رود. آستانه. خانواده Guillemot از آن زمان سهام خود را در Ubisoft افزایش داده است. تا ژوئن ۲۰۱۷، این خانواده ۱۳.۶ درصد از سرمایه سهام یوبی سافت و ۲۰.۰۲ درصد از حقوق رای شرکت را در اختیار داشتند. در اکتبر ۲۰۱۷، یوبی سافت اعلام کرد که با یک «ارائه‌دهنده خدمات سرمایه‌گذاری» به توافق رسیده است تا به آنها کمک کند تا ۴ میلیون سهم را تا پایان سال بازگردانند و از خرید این سهام توسط دیگران، به‌ویژه Vivendi جلوگیری کنند.

در هفته قبل از اینکه Vivendi حق رای مضاعف برای سهام خریداری شده قبلی به دست آورد، این شرکت در نتایج فصلی منتشر شده در نوامبر ۲۰۱۷ اعلام کرد که هیچ برنامه ای برای خرید یوبی سافت برای ۶ ماه آینده ندارد، و همچنین به دلیل این موضوع به دنبال پست های هیئت مدیره نخواهد بود. سهامی که آنها در آن زمان در اختیار داشتند، و این که "اطمینان حاصل می کند که منافعش در یوبی سافت از آستانه ۳۰٪ از طریق دو برابر کردن حق رای خود تجاوز نمی کند." Vivendi همچنان متعهد به گسترش در بخش بازی‌های ویدیویی است و شناسایی می‌کند که سرمایه‌گذاری آنها در Ubisoft می‌تواند نشان دهنده سود سرمایه بیش از ۱ میلیارد یورو باشد.

در ۲۰ مارس ۲۰۱۸، Ubisoft و Vivendi قراردادی را منعقد کردند که به هر گونه تصاحب احتمالی پایان داد، با Vivendi موافقت کرد که تمام سهام خود را، بیش از ۳۰ میلیون، به طرف‌های دیگر بفروشد و موافقت کرد که هیچ سهام Ubisoft را به مدت ۵ سال خریداری نکند. برخی از این سهام به Tencent فروخته شد که پس از معامله، حدود ۵.۶ میلیون سهم یوبی سافت (تقریباً ۵٪ از کل سهام) را در اختیار داشت. در همان روز، یوبی سافت اعلام کرد که با Tencent همکاری می کند تا بازی های خود را وارد بازار چین کند. Vivendi سهام خود را در Ubisoft تا مارس ۲۰۱۹ به طور کامل واگذار کرد.

birhosting ubi2

از سال ۲۰۱۸

از سال ۲۰۱۸، استودیوهای یوبی سافت بر روی برخی از فرنچایزها از جمله Assassin's Creed، Tom Clancy's، Far Cry و Watch Dogs تمرکز کرده اند. همانطور که بلومبرگ بیزینس ویک گزارش داد، در حالی که یوبی سافت به طور کلی تا اواسط سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۶۰۰۰ توسعه دهنده داشت که بزرگتر از برخی از رقبای خود بود و هر سال ۵ تا ۶ نسخه اصلی AAA تولید می کرد در مقایسه با ۲ یا ۳ نسخه دیگر، درآمد خالص درآمد هر کارمند به دلیل فروش کمتر بازی های آن، کمترین میزان از ۴ مورد بود. بلومبرگ بیزنس این امر را تا حدی به دلیل تمایل مصرف‌کنندگان بازی‌های ویدیویی به خرید بازی‌های کمتر با زمان پخش طولانی دانسته است، همانطور که اکثر نسخه‌های اصلی Ubisoft تمایل دارند. برای مقابله با این موضوع، یوبی سافت در اکتبر ۲۰۱۹، ۳ عنوان از ۶ عنوانی را که در سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی کرده بود، به سال ۲۰۲۰ یا بعد موکول کرد تا به تلاش بیشتر برای بهبود کیفیت بازی های موجود و عرضه شده کمک کند. به دلیل فروش ضعیف کلی در سال ۲۰۱۹، یوبی سافت در ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرد که هیئت تحریریه خود را مجددا سازماندهی می کند تا نگاه جامع تری به مجموعه بازی های خود ارائه دهد و تنوع بیشتری را در بازی های خود ایجاد کند که مدیریت یوبی سافت گفته است که راکد، بیش از حد یکنواخت و یکنواخت شده است. به فروش ضعیف کمک کرده است.

یوبی سافت که از موجی از اتهامات سوء رفتار جنسی جنبش #MeToo در ژوئن و ژوئیه ۲۰۲۰ سرچشمه می گرفت، تعدادی از کارمندان را متهم به سوء رفتار از منابع داخلی و خارجی کرد. بین تحقیقات داخلی یوبی‌سافت و مطالعه‌ای که توسط روزنامه لیبراسیون انجام شد، مشخص شد که کارمندان سوابقی از سوءرفتار جنسی و رفتارهای نگران‌کننده دارند که به ۱۰ سال قبل بازمی‌گردد، که توسط بخش منابع انسانی اخراج شده بود. در نتیجه، برخی از کارکنان یوبی‌سافت، از جمله Hascoët، Maxime Béland، یکی از بنیان‌گذاران Ubisoft تورنتو، و Yannis Mallat، مدیر عامل استودیوهای کانادایی Ubisoft، یا استعفا دادند یا اخراج شدند. Yves Guillemot تغییراتی را در شرکت برای رسیدگی به این مسائل اعمال کرد زیرا این شرکت در حال بررسی بیشتر میزان ادعاهای سوء رفتار بود.

در سال ۲۰۲۰، آنها اعلام کردند که یک بازی جهان باز جنگ ستارگان را خواهند ساخت. این قرارداد به معنای پایان دادن به حقوق انحصاری EA برای ساخت عناوین جنگ ستارگان بود.

یوبی‌سافت در تماس سرمایه‌گذار پایان سال مالی ۲۰۲۰ خود در فوریه ۲۰۲۱ اعلام کرد که این شرکت شروع به تمرکز کمتری روی انتشار بازی‌های AAA و تمرکز بیشتر بر روی بازی‌های موبایل و فریمیوم بعد از سال مالی ۲۰۲۲ خواهد کرد. مدیر مالی فردریک دوگت به سرمایه‌گذاران گفت: می‌بینیم که به‌تدریج و پیوسته از مدلی که قبلاً فقط بر نسخه‌های AAA متمرکز بود به مدلی می‌رویم که در آن ترکیبی از نسخه‌های قوی از AAA و پویایی کاتالوگ قوی داریم، اما همچنین برنامه‌های جدید خود را با نسخه‌های رایگان تحسین می‌کنیم. برای بازی و سایر تجربیات برتر." در اواخر همان سال، این شرکت اعلام کرد که برندسازی بازی‌های توسعه‌دهندگان شخص اول خود را با نام «Ubisoft Originals» آغاز خواهد کرد.

در اکتبر ۲۰۲۱، یوبی سافت در دوری از تامین مالی در برندهای Animoca شرکت کرد.

یوبی‌سافت پس از اعلام قصد خود برای کشف بازی‌های بلاک چین، در دسامبر ۲۰۲۱ برنامه بلاک‌چین Ubisoft Quartz خود را اعلام کرد که به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا آیتم‌های سفارشی‌سازی منحصربه‌فرد بازی‌ها را بخرند و سپس آن‌ها را بر اساس ارز Tezos بفروشند و مبادله کنند، که یوبی‌سافت ادعا می‌کند یک ارز بهینه انرژی است. ارز رمزنگاری شده این اولین تلاش "AAA" در بازی های بلاک چین بود.

Tencent در سپتامبر ۲۰۲۲، ۳۰۰ میلیون یورو دیگر را در Guillemots Brothers Limited، شرکتی که بخشی از مالکیت Guillemots Ubisoft را در اختیار دارد، در سپتامبر ۲۰۲۲ سرمایه گذاری کرد. این امر باعث شد Tencent 49.9٪ مالکیت این شرکت هلدینگ را داشته باشد و سهم Guillemots از حق رای در Ubisoft را به افزایش دهد. حدود ۳۰ درصد Yves Guillemot گفت که Tencent از نزدیک با Ubisoft همکاری خواهد کرد و به عرضه بازی های آنها به چین کمک می کند و در عین حال به پرداخت بدهی های Ubisoft و جلوگیری از خرید احتمالی شرکت کمک می کند.

تکنولوژی Ubisoft

Ubisoft Connect

Ubisoft Connect، سابقا Uplay، یک توزیع دیجیتال، مدیریت حقوق دیجیتال، چند نفره و خدمات ارتباطی برای کامپیوتر است که توسط Ubisoft ایجاد شده است. اولین بار در کنار Assassin's Creed II به عنوان یک برنامه پاداش برای کسب امتیاز به محتوای درون بازی برای تکمیل دستاوردها در یوبی سافت راه اندازی شد، در کنار سایر ویژگی ها به یک کلاینت دسکتاپ و ویترین فروشگاه برای ماشین ویندوز گسترش یافت. Ubisoft بعداً برنامه پاداش را به عنوان برنامه Ubisoft Club خود که با Uplay یکپارچه شده بود، جدا کرد. Ubisoft Connect در اکتبر ۲۰۲۰ به عنوان جایگزینی برای UPlay و Ubisoft Club آن معرفی شد تا در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۰ در کنار Watch Dogs: Legion عرضه شود. Connect جایگزین UPlay و عملکردهای قبلی باشگاه می شود و در عین حال پشتیبانی از بازی بین پلتفرمی را اضافه می کند و پیشرفت را برای برخی بازی ها ذخیره می کند. این شامل همان سیستم پیشرفت پاداش است که باشگاه برای دسترسی به محتوای درون بازی ارائه کرده است. برخی از بازی‌های سرویس UPlay برای پشتیبانی از این ویژگی‌های پاداش که قبلاً تحت باشگاه یوبی‌سافت داشتند، به‌روزرسانی نمی‌شوند. برای آن‌ها، یوبی‌سافت تمام جوایز را برای همه بازیکنان باز می‌کند.

Uplay/Ubisoft Connect برای مدیریت حقوق دیجیتال بازی‌های یوبی‌سافت بر روی رایانه‌های ویندوزی کار می‌کند، که در اولین راه‌اندازی آن انتقاداتی را به همراه داشت، زیرا برخی از بازی‌ها به مدیریت حقوق دیجیتال همیشه روشن نیاز داشتند و در صورتی که بازیکنان اینترنت خود را از دست بدهند، باعث از دست رفتن داده‌های بازی می‌شود. ارتباط. این وضعیت پس از حمله به سرورهای یوبی سافت با حملات انکار سرویس که باعث می‌شد بازی‌های یوبی‌سافت به دلیل این طرح DRM غیرقابل پخش باشد، تشدید شد. یوبی‌سافت در نهایت طرح DRM همیشه روشن را کنار گذاشت و همچنان همه بازی‌های یوبی‌سافت را ملزم می‌کند تا هنگام راه‌اندازی، از طریق Uplay/Ubisoft Connect سرورهایشان را بررسی راه‌اندازی کنند.

سندان Ubisoft

Ubisoft Anvil که قبلاً Scimitar نام داشت، یک موتور بازی اختصاصی است که به طور کامل در Ubisoft Montreal در سال ۲۰۰۷ برای توسعه اولین بازی Assassin's Creed توسعه یافت و از آن زمان گسترش یافته و برای اکثر عناوین Assassin's Creed و سایر بازی های یوبی سافت استفاده شده است.

مختل کردن

موتور بازی Disrupt توسط Ubisoft Montreal ساخته شده است و برای بازی های Watch Dogs استفاده می شود. اکثر موتور از ابتدا ساخته شده است و از یک رندر چند رشته ای استفاده می کند که روی خط لوله رندر فیزیکی کاملاً معوق با برخی پیچش های تکنولوژیکی اجرا می شود تا جلوه های پیشرفته تری را ایجاد کند. توسعه دهنده Ubisoft Montreal چهار سال وقت صرف ساخت این موتور کرد. بخش‌هایی از موتور در ابتدا برای بازی دیگری در فرنچایز Driver در نظر گرفته شده بود.

موتور دنیا

Dunia Engine یک فورک نرم افزاری از CryEngine است که در ابتدا توسط Crytek و با تغییراتی توسط Ubisoft Montreal توسعه داده شد. CryEngine در آن زمان می توانست برخی از فضاهای محیطی در فضای باز را رندر کند. Crytek یک نسخه ی نمایشی از موتور خود به نام X-Isle: Dinosaur Island ساخته بود که آن را در نمایشگاه سرگرمی الکترونیکی ۱۹۹۹ به نمایش گذاشته بود. یوبی سافت نسخه ی نمایشی را دید و از کرایتک خواست تا نسخه ی نمایشی را به عنوان یک عنوان کامل بسازد و اولین Far Cry باشد که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد. ۲۰۰۴. در آن سال، Electronic Arts قراردادی با Crytek برای ساخت یک عنوان کاملاً متفاوت با نسخه بهبودیافته CryEngine منعقد کرد که باعث شد آنها قادر به ادامه کار بر روی Far Cry نباشند. یوبی‌سافت به یوبی‌سافت مونترال واگذار کرد تا نسخه‌های کنسولی Far Cry را توسعه دهد و با Crytek هماهنگ کرد تا تمام حقوق سری Far Cry و مجوز دائمی CryEngine را داشته باشد.

در توسعه Far Cry 2، یوبی‌سافت مونترال CryEngine را تغییر داد تا محیط‌های تخریب‌پذیر و یک موتور فیزیک واقعی‌تر را شامل شود. این نسخه تغییر یافته تبدیل به Dunia Engine شد که با Far Cry 2 در سال ۲۰۰۸ به نمایش درآمد. موتور Dunia همچنان بهبود می یافت، مانند اضافه کردن سیستم های آب و هوا، و به عنوان پایه همه بازی های Far Cry آینده، و آواتار جیمز کامرون: بازی، توسعه یافته توسط Ubisoft Montreal.

یوبی‌سافت موتور Dunia 2 را برای اولین بار در Far Cry 3 در سال ۲۰۱۲ معرفی کرد که برای بهبود عملکرد بازی‌های مبتنی بر Dunia بر روی کنسول‌ها و افزودن ویژگی‌های پیچیده‌تر رندر مانند نورپردازی جهانی ساخته شد. به گفته رمی کوئنین، یکی از معماران موتور در Ubisoft Montreal، وضعیت Dunia Engine تا سال ۲۰۱۷ شامل "پوشش گیاهی، شبیه سازی آتش، تخریب، وسایل نقلیه، هوش مصنوعی سیستمیک، حیات وحش، آب و هوا، چرخه های روز/شب، [و] غیر است. داستان سرایی خطی» که از عناصر بازی Far Cry هستند. برای Far Cry 6، Ubisoft ویژگی‌های بیشتری را به موتور Dunia 2 معرفی کرد، مانند پشتیبانی از ray tracing در نسخه رایانه شخصی و پشتیبانی از فناوری وضوح متغیر منبع باز AMD، FidelityFX.

گل برفی

موتور بازی Snowdrop توسط Massive Entertainment و Ubisoft برای Tom Clancy's The Division توسعه داده شد. هسته موتور بازی توسط یک "سیستم مبتنی بر گره" نیرو می گیرد که فرآیند اتصال سیستم های مختلف مانند رندر، هوش مصنوعی، برنامه نویسی ماموریت و رابط کاربری را ساده می کند. این موتور در Tom Clancy's The Division 2 و دیگر بازی های یوبی سافت مانند South Park: The Fractured but Whole، Mario + Rabbids: Kingdom Battle، استفاده شد.


پست های توصیه شده