شرکت TP-Link

BirHosting tplink index
توسط

شرکت تی‌پی-لینک (TP-Link) یک شرکت تولیدکنندهٔ محصولات شبکه‌های رایانه‌ای و موبایل بنیانگذاری‌شده در ۱۹۹۶ میلادی در چین است. محصولات این شرکت شامل مسیر یاب،تجهیزات مخابراتی، سوئیچ شبکه، تجهیزات شبکه محلی بی‌سیم، مودم‌های ای‌دی‌اس‌ال و کارت شبکه می‌شود. تی‌پی‌لینک را به عنوان دارندهٔ بیشترین سهم بازارِ سوهو و در جمهوری خلق چین می‌شناسند، و در حال تبدیل شدن به سومین برند تجهیزات شبکه در دنیا می‌باشد.

تی‌پی در عنوان این شرکت کوته‌نوشتی برای Twisted Pair به معنی زوج به‌هم‌تابیده است.

BirHosting tplink

تاریخچه

برند تی‌ پی لینک در سال ۱۹۹۶ توسط دو برادر چینی به نام‌های ژائو جیانجون (Zhao Jianjun) و ژائو جیازینگ (Zhao Jiaxing) تاسیس شد که کارت شبکه خودشون رو تولید و عرضه می‌کردن. نام این کمپانی مخفف عبارت Twisted Pair هست. Twisted Pair یا زوج به‌هم تابیده شده نوعی کابل شبکه است که برای انتقال سیگنال‌های الکترومغناطیسی توسعه داده شده. برند تی پی لینک در سال ۲۰۰۵ فعالیت بین المللی خودش رو شروع کرد و اکنون تجهیزات شبکه تی پی لینک به بیشتر کشورهای جهان صادر میشه. در سال ۲۰۰۸ این شرکت به ساختمان مرکزی خود با مساحت ۱۰۰،۰۰۰ متر مربع، واقع در شنزن نقل مکان کرد و در همین سال تی پی لینک آمریکا به طور رسمی شروع به کار کرد.

تجهیزات شبکه جانبی شرکت TP-Link

تی پی لینک انواع تجهیزات جانبی رو در رده‌های خانگی و تجاری تولید می‌کند:

آنتن‌های تقویتی Directional و Omni-Directional با توان‌های تا ۲۳ دسی بل
آداپتورهای Powerline که به شما اجازه میده داده‌ های خودش رو از طریق سیم‌های برق معمولی انتقال بدید و نیاز به استفاده از کابل‌های شبکه نداشته باشید.
آداپتورها، ایجکتورها (Injector) و اسپلیترهای PoE
انواع ماژول‌های فیبرنوری قابل نصب روی تجهیزات ماژولار

تجهیزات جانبی الکتریکی شرکت TP-Link

از جمله محصولات TP-Link در این بخش میشه به موارد زیر اشاره کرد:

انواع پاوربانک‌های ۲۶۰۰ تا ۲۰۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
انواع شارژر بی‌سیم و سیمی با توان‌های تا ۴۰ وات
کابل‌های USB
اسپیکرها و پخش کننده‌های بلوتوثی
هاب‌های USB در انواع ۰ و USB Type C

گوشی موبایل
چند سالی هست که TP-Link با معرفی برند Neffos به بازار پررونق و جذاب گوشی‌های هوشمند وارد شده.

BirHosting tplink2

محصولات و تجهیزات شبکه تی پی لینک

سوییچ های شبکه
 TP-Link سوییچ‌های زیادی در رده‌ی خانگی، اداری، تجاری و حتی شرکت‌های سرویس‌دهنده‌ی اینترنتی تولید می‌کنه. انواع سوییچ‌های مدیریتی و غیرمدیریتی تحت برند JetStream توسط این کمپانی تولید میشه که تا سرعت‌های ۱۵۶ گیگابیتی رو پشتیبانی می‌کنن. سوییچ‌های این شرکت از قابلیت PoE پشتیبانی می‌کنن و بعضی از اون‌ها در رد‌ه‌ی سوییچ‌های هوشمند قرار می‌گیرن.

مودم ها و روترها
تی پی لینک طیف وسیعی از مودم‌ها و روترهای خانگی و اداری ADSL ،VDSL ،LTE و… رو عرضه می‌کنه و یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در این بخش. سری Archer از روترهای حرفه‌ای این شرکت هستن که بیشتر برای گیمرها، افراد حرفه‌ای و شرکت‌ها توسعه داده شدن. روترهای گیگابیتی، روترهای دو بانده و سه بانده و سایر تجهیزات شبکه تی پی لینک در این بخش، (به خصوص در ایران) مشهور اند.همچنین تی پی لینک روترهای VPN رو تحت برند SafeStream برای شرکت‌های تجاری عرضه می‌کنه.

اکسس پوینت
اکسس پوینت‌های خانگی و اداری جدید این شرکت در سری TL تولید میشن و با سرعت‌های ۳۰۰ و ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه ارائه میشن. اکسس پوینت AP300 تی پی لینک یک اکسس پوینت حرفه‌ای به حساب میاد که از یک پردازنده دو هسته‌ای با سرعت ۸۰۰ مگاهرتز استفاده می‌کنه. AP300 دو بانده است، در باند ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و در باند ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیت بر ثانیه رو ارائه میده.

کارت شبکه
تی پی لینک در تولید کارت‌های شبکه هم حضور فعالی داره و انواع کارت‌های شبکه PCI و USB تک بانده و دوبانده رو تولید می‌کنه. کارت‌‌های شبکه TP-Link در سری‌های Archer ،TL ،TG وTF ارائه میشوند و می‌توانند سرعت‌های ۱۰ مگابیت بر ثانیه تا ۱۳۰۰ مگابیت بر ثانیه رو پشتیبانی کنن. کارت‌های شبکه USB هم تنوع زیادی دارن و در سایزها و توان‌های مخلتلفی تولید میشن. سری Nano کارت‌های شبکه USB با وجود اندازه‌ی بسیار کوچک خود تا سرعت‌های ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه رو پشتیبانی می‌کنن. همچنین TP-Link کارت‌های شبکه اترنتی ارائه میده که به‌وسیله‌ی USB به کامپیوتر متصل میشن و سرعت اون‌ها به ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه میرسه.

خانه هوشمند
از محصولات TP-Link در بخش خانه هوشمند میشه به دوربین‌ مدار بسته، کلید و پریزهای هوشمند، لامپ‌های هوشمند، روترهای هوشمند و افزایش‌دهنده‌های پوشش‌دهی وای فای (Range Extender ) اشاره کرد. روترهای هوشمند این شرکت می‌تونن سایر محصولات هوشمندسازی خانه رو کنترل و همچنین نقش یک روتر معمولی رو ایفا کنن. سیستم وای فای Deco هم در این بخش قرار می‌گیره و با استفاده از اون‌ها میشه پوشش اینترنت رو در تمام نقاط خانه ایجاد کرد.

برند تی پی لینک در ایران

احتمال بسیار ضعیفی داره که شما قصد خرید مودم، روتر، سوییچ یا… رو داشته باشید و نام برند تی پی لینک رو نشنیده باشید. تجهیزات وایرلس تی پی لینک در جهان شهرت زیادی دارن، بنابراین حضور گسترده‌ی اون در بازار ایران هم طبیعیه. تجهیزات شبکه تی پی لینک در بازار ایران به وفور پیدا میشه. تقریباً تمام فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین تجهیزات شبکه، محصولات این برند رو می‌فروشن. علاوه بر این، محصولات شرکت تی پی لینک علاوه بر داشتن کیفیت مناسب، قیمت مناسبی هم دارن. به‌جز تجهیزات شبکه تی پی لینک، گوشی‌های هوشمند تی پی لینک هم در بازار ایران حضور دارن.


پست های توصیه شده