شرکت آلفابت

BirHosting alphabet index
توسط

آلفابت (Alphabet) شرکت فناوری هلدینگ امریکایی مستقر در کالیفرنیا است که شرکت گوگل زیرمجموعه‌ای از آن است.

با تأسیس این شرکت، گوگل بزرگ‌ترین زیرمجموعهٔ شرکت مادر خواهد بود و چندین بخش از جمله گوگل مپس، یوتیوب و اندروید به صورت زیرمجموعه‌ای از شرکت گوگل باقی خواهند ماند. علاوه براین، بعضی از زیرمجموعه‌های تازه‌تر شرکت گوگل، مثل سرمایه‌گذاری و بخش تحقیقات، واحد اتوماسیون خانگی هوشمند به نام نست، بازوی هواپیماهای بدون سرنشین، شرکت گوگل ایکس به‌عنوان آزمایشگاه تحقیقاتی گوگل، کالیکو شرکتی که برای بهبود شرایط زندگی انسان‌ها فعالیت می‌کند و لایف ساینس که روی پروژه‌هایی چون تماس‌های هوشمند برای بیماران دیابتی کار می‌کند نیز از زیرمجموعه‌های الفابت خواهند بود.

این شرکت با درآمد ۱۳۶ میلیارد و ۸۱۹ میلیون دلار و با صعود ۱۵ رتبه نسبت به سال ۲۰۱۸ در رتبه ۳۷ پردرآمد ترین شرکت بین‌المللی سال ۲۰۱۹ فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ قرار گرفت ، همچنین با مجموع دارایی به مبلغ ۲۳۲ میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار در رتبه ۱۱۸ دارایی و با رشد سود دهی حدود ۱۴۲٪ به میزان ۳۰میلیارد و ۷۳۶میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ در رتبه ۷ سودآورترین شرکت ها پس از اپل (جایگاه دوم) و سامسونگ (جایگاه چهارم) قرار گرفت

BirHosting alphabet

تأسیس این شرکت در تاریخ دهم اوت ۲۰۱۵ از طریق وبلاگ رسمی گوگل به‌طور رسمی اعلام شد.مؤسسان شرکت الفابت لری پیج و سرگئی برین هستند که پیش از این نیز با همکاری یکدیگر گوگل را پایه‌گذاری نموده بودند. پیج مدیر عامل اجرایی شرکت الفابت و برین مدیر عامل این شرکت خواهند بود و ساندرا پیچای به عنوان مدیر عامل اجرایی گوگل جایگزین لری پیج خواهد شد.

سرمایه گذاری آلفابت در بلاکچین

آلفابت (Alphabet) شرکت مادر گوگل، بین سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰) تا ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) ۱.۵ میلیارد دلار روی صنعت بلاکچین سرمایه‌گذاری انجام داده است که از این حیث از شرکت‌هایی همچون بلک راک، مورگان استنلی، سامسونگ و گلدمن ساکس در مکان بالاتری از جدول قرار دارد.

عمده سرمایه‌گذاری شرکت آلفابت روی ۴ شرکت Fireblocks، Dapper Labs، Voltage و Digital Currency Group است. نکته جالب توجه این است که در سال قبل گوگل از ۱۷ شرکت بلاکچینی از جمله این ۴ شرکت تامین مالی انجام داده بود و ۶۰۱.۴ میلیون دلار سرمایه جمع کرد.

۴۰ شرکت معتبر دنیا در مجموع ۶ میلیارد دلار در فضای بلاکچین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

BirHosting alphabet2

هنوز مشخص نیست که «لری پیج» و «سرگی برین» آینده‌ی آلفابت را چگونه می‌بینند. تا این لحظه مشخص شده که تمام مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه‌ی آلفابت باید پاسخگوی این دو نفر باشند. «ساندار پیچای» هم هدایت حساس‌ترین و پول‌سازترین زیرمجموعه‌ی این سیستم، یعنی گوگل را برعهده خواهد داشت. تمام این شرکت‌ها همچون سربازانی زیر چتر رهبریت آلفابت فعالیت می‌کنند.


پست های توصیه شده