روش های مقابله با هک

BirHosting hack fight index
توسط

ما قصد داریم، در این مقاله به بررسی روش های مقابله با هک از تمامی جانبه های پردازیم. با ما در بیرهاستینگ همراه باشید.

از فایروال استفاده کنید

فایروال نرم افزاری است که برای ایجاد سدی بین اطلاعات شما و دنیای خارج طراحی شده است. فایروال‌ها از دسترسی غیرمجاز به شبکه تجاری شما جلوگیری می‌کنند. 

BirHosting hack fight

از رمز عبورهای پیچیده استفاده کنید.

استفاده از رمز عبور های ایمن مهمترین روش برای جلوگیری از حملات غیرقانونی بر روی شبکه و رایانه شما هستند. هرچه رمزهای عبور خود را پیچیده‌تر انتخاب کنید، کار هکر برای حمله به سیستم شما سخت‌تر خواهد شد. رمزهای عبور ایمن معمولا دارای حداقل ۸ کاراکتر شامل حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهای خاص مانند @ هستند.

هرزنامه‌ها را نادیده بگیرید

پیام‌های ایمیل ارسال شده توسط افراد ناشناس را نادیده گرفته و بدون خواندن، آن‌ها را حذف کنید. اگر ناخواسته آن‌ها را باز کردید هرگز بر روی پیوندها یا فایل‌های پیوست شده که همراه آن‌ها هستند، کلیک نکنید.

شبکه‌ی خود را ایمن کنید

روی روترهای خود رمز ورود تنظیم کنید. این کار مانع نفوذ محاجمان از طریق شبکه به سیستم‌های شما خواهد شد.

از رمزگذاری اطلاعات استفاده کنید

رمزگذاری می‌تواند از دسترسی هکرها به اطلاعات جلوگیری کند. شما برای رمزگذاری می‌توانید هارد دیسک ویندوز یا macOS خود یا هر درایو یا فلش USB که حاوی اطلاعات حساس است را را با استفاده از BitLocker یا FileVault رمزگذاری کنید. البته توصیه می‌شود ابتدا اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنید؛ چرا که فراموش کردن رمز بازیابی و یا رمزگذاری اشتباه سبب می‌شود اطلاعات شما هرگز از حالت رمزگذاری شده خارج نشود و عملا از بین برود.

BirHosting hack fight2

نرم‌افزار آنتی ویروس نصب کنید

نرم افزار آنتی ویروس با شناسایی تهدیدات و از بین بردن آن‌ها در ایمن بودن داده‌های شما و محافظت از سیستم شما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. برخی از برنامه‌های آنتی ویروس پیشرفته، با ارائه بروزرسانی‌های خودکار از سیستم شما در برابر ویروس‌های جدیدی که هر روز تولید می‌شوند، محافظت می‌کنند.

سیستم عامل و برنامه‌های خود را به روز نگه دارید

همیشه به روزرسانی‌های جدید را در سیستم عامل خود نصب کنید. اکثر به روزرسانی‌های مربوط به سیستم عامل، شامل اصلاحات امنیتی هستند که از دسترسی هکرها و سو استفاده از داده‌های شما جلوگیری می‌کنند.

از احراز هویت دو عاملی استفاده کنید

رمزهای عبور اولین خط دفاع در برابر هکرهای رایانه‌ای هستند، اما لایه دوم رمزگذاری این محافظت را تقویت می‌کند. شرکت‌های بزرگی مانند Facebook ،Google ،Apple و Microsoft و برخی از شبکه‌های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام به شما اجازه می‌دهند تا احراز هویت دو عاملی را فعال کرده و استفاده کنید.

احراز هویت دو عاملی شما را ملزم می‌کند علاوه بر گذرواژه خود در هنگام ورود به سیستم، کد احراز هویت شده خود را وارد کنید. به عنوان مثال کد ارسال شده به گوشی همراه شما یا اثر انگشت می‌تواند مرحله دوم ورود به سیستم باشد. این کار باعث می شود ورود به حساب شما توسط هکرها سخت و عملا غیر ممکن شود.

از رایانه‌ی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

تهیه‌ی نسخه پشتیبان از اطلاعات شما در صورت وقوع حملات، سیستم شما را در مقابل از بین رفتن اطلاعات محافظت می‌کند. توجه داشته باشید اطلاعات پشتیبان گرفته شده باید در جایی خارج از سیستم شما نگهداری شوند تا در صورت هک سیستم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.


پست های توصیه شده