ایمیل مارکتینگ چیست؟

BirHosting mail marketing index
توسط

استفاده از ایمیل در تلاش های بازاریابی شما برای ارتقای محصولات و خدمات یک کسب و کار و همچنین تشویق وفاداری مشتری. بازاریابی ایمیلی شکلی از بازاریابی است که می تواند مشتریان لیست ایمیل شما را از محصولات جدید، تخفیف ها و سایر خدمات آگاه کند. همچنین می تواند فروش ملایم تری باشد تا به مخاطبان شما در مورد ارزش برند شما آموزش دهد یا آنها را بین خریدها درگیر کند. همچنین می تواند هر چیزی در این بین باشد. Mailchimp می تواند به شما در طراحی، ساخت و بهینه سازی ایمیل مارکتینگ برای دریافت بهترین بازگشت سرمایه در برنامه بازاریابی خود کمک کند.

هنگامی که می خواهید برند خود را رشد دهید یا کالاهای خود را بفروشید، بازاریابی ایمیلی یکی از محبوب ترین و موثرترین ابزارهای موجود برای کمپین های بازاریابی است. در این مقاله درباره اینکه چگونه ایمیل مارکتینگ - و استفاده از ایمیل‌های تبلیغاتی - می‌تواند به شما در رشد کسب‌وکارتان کمک کند، بحث می‌کنیم و نکاتی را به شما می‌دهیم تا به شما در شروع یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق کمک کنید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یک کانال بازاریابی قدرتمند است، نوعی بازاریابی مستقیم و همچنین بازاریابی دیجیتال، که از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب و کار شما استفاده می کند. این می تواند با ادغام آن در تلاش های اتوماسیون بازاریابی شما، به آگاهی مشتریان شما از آخرین موارد یا پیشنهادات شما کمک کند. همچنین می تواند نقش محوری در استراتژی بازاریابی شما با تولید سرنخ، آگاهی از برند، ایجاد روابط یا درگیر نگه داشتن مشتریان بین خرید از طریق انواع مختلف ایمیل های بازاریابی داشته باشد.

تاریخچه مختصری از ایمیل

اولین ایمیل در سال ۱۹۷۱ توسط یک مهندس کامپیوتر به نام ری تاملینسون ارسال شد. پیامی که او فرستاد فقط رشته ای از اعداد و حروف بود، اما آغاز دوره جدیدی از ارتباطات بود. تاملینسون همچنین شخصی بود که استفاده از نماد "@" را در آدرس های ایمیل معرفی کرد.

در سال ۱۹۷۸، یک مدیر بازاریابی در Digital Equipment Corp به نام گری Thuerk از این روش جدید ارتباط مستقیم برای ارسال اولین ایمیل تجاری استفاده کرد تا مردم در مورد محصول جدید مطلع شوند.

در دهه ۹۰، اینترنت به صورت تجاری در دسترس توده ها قرار گرفت. نحوه ارتباط مردم با یکدیگر به طور چشمگیری تغییر کرد و بازاریابان دریافتند که ایمیل می تواند راهی موثر برای تبلیغات باشد. ظهور ایمیل‌های بازاریابی نیز نیاز به به‌روزرسانی‌های نظارتی را به همراه داشت. برای مثال، قانون حفاظت از داده‌های بریتانیا به گونه‌ای تنظیم شد که برای همه ایمیل‌های بازاریابی نیاز به گزینه «انصراف» داشته باشد.

مزایای ایمیل مارکتینگ

ایمیل به یک ابزار بازاریابی محبوب برای مشاغل تبدیل شده است تا حدی به این دلیل که کاربر را مجبور به انجام نوعی اقدام می کند. یک ایمیل تا زمانی که خوانده، حذف یا بایگانی شود در صندوق ورودی می‌ماند.

بازاریابی ایمیلی می تواند به شما کمک کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و در عین حال ترافیک را به وبلاگ، رسانه های اجتماعی یا هر جای دیگری که دوست دارید مردم از آن بازدید کنند، هدایت می کند. حتی می‌توانید ایمیل‌های خود را تقسیم‌بندی کنید و کاربران را بر اساس جمعیت‌شناسی هدف قرار دهید، بنابراین فقط پیام‌هایی را برای افراد ارسال می‌کنید که می‌خواهند بیشتر ببینند.

بازاریابی ایمیلی همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی که می‌تواند برای ارسال آسان ایمیل‌ها نیز پیکربندی شود، تست‌های A/B یک خط موضوع یا فراخوان برای اقدام را برای شناسایی بهترین پیام‌ها اجرا کنید. الگوهای ایمیل Mailchimp را بررسی کنید تا کارهای بیشتری را با بازاریابی ایمیلی انجام دهید.

معایب ایمیل مارکتینگ

در حالی که بازاریابی ایمیلی راهی عالی برای ارتباط با مشتریان، ایجاد چشم‌اندازهای جدید و رشد روابط تجاری مهم به نظر می‌رسد، اشکالاتی نیز وجود دارد. در واقع، بسیاری از مشاغل ترجیح می دهند از EZ Texting به عنوان شکل دیگری از ارتباط استفاده کنند.

در اینجا برخی از نکات منفی مهم کمپین های بازاریابی ایمیلی آورده شده است.

هرزنامه ها

به نظر می رسد صندوق ورودی ما پر از اطلاعات بی ارزش است. "کاهش ۲۵ پوند در دو هفته"، "برای یک تخفیف بزرگ اینجا را کلیک کنید." همه ما آنها را دریافت می کنیم و تقریباً بلافاصله گزینه delete را می زنیم. علاوه بر این، ما هرگز حتی بسیاری از این ایمیل‌ها را نمی‌بینیم، زیرا آنها در پوشه‌های ناخواسته یا هرزنامه ما قرار می‌گیرند. مگر اینکه به طور فعال از فیلترهای هرزنامه اجتناب کنید، این پیام ها اغلب فقط اتلاف وقت برای شرکتی است که آنها را ارسال کرده است.

اندازه

اگر ایمیل شما خیلی بزرگ است، ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا بارگیری شود - یا حتی بارگیری نشود. در مدت زمانی که برای دانلود نیاز است، یک مشتری بالقوه به تازگی علاقه خود را از دست داده است و برای کسب و کار شما هزینه دارد.

رقابت

جدای از معایب، بازاریابی ایمیلی یک شکل محبوب بازاریابی است، به این معنی که ایمیل شما تنها ایمیلی نخواهد بود که صندوق ورودی کاربران را پر می کند. این بدان معناست که برای متمایز شدن از رقبا، ممکن است لازم باشد روی کپی‌رایترهای قوی سرمایه‌گذاری کنید یا تبلیغات اضافی را برای جلب توجه مخاطبان خود ارائه دهید.

نامزدی

اغلب، مشتری یک تبلیغ را می بیند و بر اساس آن ۱ نمونه یا پیشنهاد برای ایمیل ثبت نام می کند. ممکن است از آن استفاده کنند یا نکنند. در هر صورت، آنها اکنون در پایگاه داده مشتریان هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها ایمیل های شما را باز می کنند و به سایت شما مراجعه می کنند. شما باید به طور مداوم راه هایی برای جذب مخاطبان خود بیابید، در غیر این صورت ممکن است با نرخ های باز نشده بالا یا بسیاری از افراد در حال لغو اشتراک باشید.

طرح

امروزه می‌توانید به یک ایمیل در طیف وسیعی از دستگاه‌ها مانند تلفن، تبلت و رایانه دسترسی داشته باشید. این بدان معناست که مگر اینکه برای هر پلتفرم ایمیلی طراحی کنید، مشتریان شما ممکن است نسخه ای کمتر از ایده آل از ایمیل شما را ببینند.

بازاریابان ایمیل نمی دانند گیرنده از چه نوع سیستم عاملی استفاده می کند. در بسیاری از موارد، ایمیلی که زمانی از نظر بصری جذاب بود، می‌تواند دارای وقفه‌های عجیب و غریب، تصاویر از دست رفته و لوگو باشد. این موارد برای گیرنده آزاردهنده هستند و به سرعت حذف می شوند - به خصوص اگر گیرنده آن را با هرزنامه یا کلاهبرداری اشتباه بگیرد. خواندن این ایمیل ها در بیشتر موارد سخت است و ارزش بسیار کمی دارند.

هزینه

در حالی که بسیاری از سرویس های ایمیل ادعا می کنند رایگان هستند، بسیاری از آنها هنوز برای اقدامات اضافی مانند اضافه کردن تصاویر یا بیش از تعداد کلمات هزینه دریافت می کنند. مطمئن شوید که دقیقاً دستورالعمل‌های مربوط به ایمیل‌های رایگان را می‌دانید یا متوجه می‌شوید که چه هزینه‌های اضافی ممکن است متحمل شوید. وقتی کسی را دارید که یک الگوی ایمیل طراحی می کند، به ایجاد پایگاه داده از مخاطبین مرتبط کمک کنید، و انتشار ایمیل ممکن است باعث ایجاد استرس در بودجه شود.


پست های توصیه شده