اسکرام چیست؟

BirHosting scrum index
توسط

scrum چارچوبی است که به تیم ها کمک می کند تا با هم کار کنند. اسکرام مانند یک تیم راگبی (جایی که نامش را می‌گیرد) برای بازی بزرگ تمرین می‌کند، تیم‌ها را تشویق می‌کند تا از طریق تجربیات بیاموزند، در حین کار روی یک مشکل خود سازماندهی کنند، و در مورد بردها و باخت‌های خود برای بهبود مستمر فکر کنند.

در حالی که اسکرام که من در مورد آن صحبت می‌کنم بیشتر توسط تیم‌های توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شود، اصول و درس‌های آن را می‌توان برای انواع کار گروهی به کار برد. این یکی از دلایل محبوبیت اسکرام است. اسکرام که اغلب به عنوان یک چارچوب مدیریت پروژه چابک در نظر گرفته می‌شود، مجموعه‌ای از جلسات، ابزارها و نقش‌هایی را توصیف می‌کند که برای کمک به تیم‌ها در ساختار و مدیریت کارشان هماهنگ عمل می‌کنند.

در این مقاله، با کمک راهنمای اسکرام و دیوید وست، مدیرعامل Scrum.org، چگونگی تشکیل یک چارچوب اسکرام سنتی را مورد بحث قرار خواهیم داد. ما همچنین نمونه‌هایی از اینکه چگونه می‌بینیم مشتریانمان از این اصول اولیه منحرف می‌شوند تا متناسب با نیازهای خاص آن‌ها باشد را شامل می‌کنیم.

روش و فرآیند اسکرام

اسکرام دقیقاً تکامل یافته مدیریت چابک است. متدولوژی اسکرام مبتنی بر مجموعه ای از اقدامات و نقش های بسیار تعریف شده است که باید در طول فرآیند توسعه نرم افزار درگیر شوند. این یک روش منعطف است که به استفاده از ۱۲ اصل چابک در زمینه مورد توافق همه اعضای تیم محصول پاداش می دهد.

اسکرام در بلوک های موقت کوتاه و دوره ای به نام Sprint اجرا می شود که معمولاً بین ۲ تا ۴ هفته است که اصطلاح بازخورد و بازتاب است. هر اسپرینت به خودی خود یک موجودیت است، یعنی یک نتیجه کامل ارائه می‌کند، تنوعی از محصول نهایی که باید بتواند در صورت درخواست با کمترین تلاش ممکن به مشتری تحویل داده شود.

فرآیند به عنوان نقطه شروع، فهرستی از اهداف/نیازهایی است که طرح پروژه را تشکیل می دهند. این مشتری پروژه است که این اهداف را با در نظر گرفتن تعادل ارزش و هزینه آن اولویت بندی می کند، به این ترتیب تکرارها و تحویل های متعاقب آن تعیین می شوند.

از یک طرف بازار خواستار کیفیت، تحویل سریع با هزینه های کمتر است، که برای این منظور یک شرکت باید در توسعه محصولات بسیار چابک و انعطاف پذیر باشد تا بتواند به چرخه های توسعه کوتاهی دست یابد که بتواند تقاضای مشتریان را بدون تضعیف کیفیت نتیجه برآورده کند. . این یک روش بسیار آسان برای پیاده سازی است و برای نتایج سریعی که می گیرد بسیار محبوب است.

روش اسکرام عمدتاً برای توسعه نرم‌افزار استفاده می‌شود، اما سایر بخش‌ها نیز با پیاده‌سازی این متدولوژی در مدل‌های سازمانی خود مانند تیم‌های فروش، بازاریابی و منابع انسانی و غیره از مزایای آن بهره می‌برند.

framework

مردم اغلب فکر می کنند اسکرام و چابک یک چیز هستند زیرا اسکرام حول محور بهبود مستمر است که یک اصل اصلی چابکی است. با این حال، اسکرام چارچوبی برای انجام کار است، جایی که چابکی یک ذهنیت است. شما واقعاً نمی‌توانید «چابک» باشید، زیرا برای تغییر طرز فکر آن‌ها در مورد ارائه ارزش به مشتریانتان، به تعهد کل تیم نیاز است. اما می‌توانید از چارچوبی مانند اسکرام استفاده کنید تا به شما کمک کند تا اینگونه فکر کنید و اصول چابکی را در ارتباطات و کار روزمره خود تمرین کنید.

چارچوب اسکرام اکتشافی است. مبتنی بر یادگیری مستمر و سازگاری با عوامل نوسان است. تصدیق می کند که تیم در شروع یک پروژه همه چیز را نمی داند و از طریق تجربه تکامل می یابد. اسکرام به گونه‌ای طراحی شده است که به تیم‌ها کمک می‌کند تا به طور طبیعی با شرایط متغیر و نیازهای کاربر سازگار شوند، با اولویت‌بندی مجدد در فرآیند و چرخه‌های انتشار کوتاه تا تیم شما بتواند دائماً یاد بگیرد و بهبود یابد.

در حالی که اسکرام ساختار یافته است، کاملاً سفت و سخت نیست. اجرای آن می تواند متناسب با نیازهای هر سازمانی باشد. تئوری های زیادی در مورد اینکه چگونه تیم های اسکرام دقیقا باید برای موفقیت کار کنند وجود دارد. با این حال، پس از بیش از یک دهه کمک به تیم‌های چابک برای انجام کار در Atlassian، آموخته‌ایم که ارتباطات واضح، شفافیت و تعهد به بهبود مستمر باید همیشه در مرکز هر چارچوبی که انتخاب می‌کنید باقی بماند. و بقیه به عهده شماست.


پست های توصیه شده