Drupal چیست؟

BirHosting drupal- ndex
توسط

دروپال یک سیستم مدیریت محتوای وب (CMS) رایگان و منبع باز است که به زبان PHP نوشته شده و تحت مجوز عمومی عمومی گنو توزیع شده است. دروپال برای حداقل ۱۴ درصد از ۱۰۰۰۰ وب سایت برتر در سراسر جهان و ۱.۲ درصد از ۱۰ میلیون وب سایت برتر، از وبلاگ های شخصی گرفته تا سایت های شرکتی، سیاسی و دولتی، چارچوبی منبع باز ارائه می دهد. سیستم ها همچنین از دروپال برای دانش استفاده می کنند. مدیریت و برای همکاری تجاری.

دروپال همچنین خود را به عنوان یک چارچوب برنامه وب توصیف می کند. در مقایسه با چارچوب های قابل توجه، دروپال اکثر الزامات ویژگی های پذیرفته شده برای چنین چارچوب های وب را برآورده می کند.

BirHosting drupal

تا مارس ۲۰۲۲، انجمن دروپال بیش از ۱.۳۹ میلیون عضو داشت، از جمله ۱۲۴۰۰۰ کاربر که به طور فعال در آن مشارکت داشتند، که در نتیجه بیش از ۴۸۳۰۰ ماژول رایگان که عملکرد دروپال را گسترش و سفارشی می‌کنند، بیش از ۳۰۰۰ تم رایگان که ظاهر و احساس دروپال را تغییر می‌دهند، تشکیل شده است. حداقل ۱۴۰۰ توزیع رایگان که به کاربران این امکان را می دهد که به سرعت و به راحتی یک دروپال پیچیده و مخصوص استفاده را در مراحل کمتری راه اندازی کنند.

نسخه استاندارد دروپال که به عنوان هسته دروپال شناخته می شود، دارای ویژگی های اساسی مشترک در سیستم های مدیریت محتوا است. اینها شامل ثبت و نگهداری حساب کاربری، مدیریت منو، فیدهای RSS، طبقه بندی، سفارشی سازی صفحه آرایی و مدیریت سیستم است. نصب هسته دروپال می تواند به عنوان یک وب سایت ساده، یک وبلاگ تک کاربره یا چند کاربره، یک انجمن اینترنتی یا یک وب سایت اجتماعی که محتوای تولید شده توسط کاربر را ارائه می دهد، عمل کند.

هسته

در جامعه دروپال، "هسته" به پایگاه کد ساخته شده مشترک اشاره دارد که می تواند از طریق ماژول های کمکی گسترش یابد و - برای نسخه های قبل از دروپال ۸ - خارج از پوشه "سایت ها" نصب دروپال نگهداری می شود.

در پیکربندی پیش‌فرض یک وب‌سایت دروپال، نویسندگان می‌توانند محتوا را به عنوان کاربران ثبت‌شده یا ناشناس (به صلاحدید مدیر) مشارکت دهند. این محتوا از طریق معیارهای مختلف قابل انتخاب برای بازدیدکنندگان وب در دسترس است. از دروپال ۸، دروپال تعدادی از کتابخانه های سیمفونی را در هسته دروپال پذیرفته است.

ماژول‌های اصلی همچنین شامل یک سیستم طبقه‌بندی سلسله مراتبی هستند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد محتوا را دسته‌بندی کنند یا با کلمات کلیدی برچسب‌گذاری کنند تا دسترسی آسان‌تر داشته باشند.کتابخانه های معمولی خاص دروپال، و همچنین فرآیند بوت استرپ، به عنوان هسته دروپال تعریف می شوند. همه عملکردهای دیگر به عنوان ماژول های دروپال تعریف می شوند.

سیاست دروپال این است که ماهیت هر آسیب‌پذیری امنیتی را پس از انتشار اصلاحیه اعلام کند.

معماری

دروپال بر اساس معماری Presentation Abstraction Control یا PAC است.

سیستم منو به عنوان کنترلر عمل می کند. ورودی را از طریق یک منبع واحد (HTTP GET و POST می‌پذیرد)، درخواست‌ها را به توابع کمکی مناسب هدایت می‌کند، داده‌ها را از Abstraction خارج می‌کند و سپس آن را از طریق فیلتر فشار می‌دهد تا یک ارائه آن (سیستم تم).

حتی دارای چندین عامل PAC موازی به شکل بلوک هایی است که داده ها را به یک بوم مشترک (page.tpl.php) منتقل می کند.

BirHosting drupal2

ماژول های اصلی

هسته دروپال شامل ماژول هایی است که می تواند توسط مدیر فعال شود تا عملکرد وب سایت اصلی را گسترش دهد.

توزیع هسته دروپال تعدادی ویژگی را ارائه می دهد، از جمله:

دسترسی به آمار و ورود به سیستم

جستجوی پیشرفته

کتاب ها، نظرات و انجمن ها

ذخیره‌سازی، محتوای بارگذاری تنبل (با استفاده از BigPipe) و کاهش عملکرد برای بهبود عملکرد

نوع محتوای سفارشی و فیلدها و رابط کاربری برای ایجاد، مدیریت و نمایش لیست محتوا.

URL های توصیفی

سیستم منوی چند سطحی

پشتیبانی از چند سایت

ایجاد و ویرایش محتوای چند کاربره

فید RSS و تجمیع کننده فید

اعلان به روز رسانی امنیتی و جدید

پروفایل های کاربر

محدودیت های مختلف کنترل دسترسی (نقش کاربر، آدرس IP، ایمیل)

ابزارهای گردش کار (محرک ها و اقدامات)

تم های اصلی

دسترسی

از زمان انتشار دروپال ۷، دسترسی به وب به طور مداوم در جامعه دروپال بهبود یافته است. دروپال چارچوب خوبی برای ساخت سایت های قابل دسترسی برای افراد دارای معلولیت است، زیرا بسیاری از بهترین روش ها در Drupal Core گنجانده شده است.

دروپال ۸ شاهد پیشرفت‌های زیادی از دستورالعمل‌های دستورالعمل‌های دسترسی به ابزار نویسنده (ATAG) 2.0 بود که هم از محیط نویسندگی در دسترس و هم از نویسندگان برای تولید محتوای قابل دسترس‌تر پشتیبانی می‌کرد.

تیم دسترسی در حال انجام کار شناسایی و حل موانع دسترسی و افزایش آگاهی در جامعه است.

دروپال ۸ پشتیبانی معنایی خوبی برای برنامه های کاربردی وب غنی از طریق WAI-ARIA دارد. پیشرفت‌های زیادی در سمت بازدیدکننده و مدیر دروپال ایجاد شده است، به ویژه:

قابلیت کشیدن و رها کردن.
کنتراست و شدت رنگ بهبود یافته؛
افزودن پیمایش پرش به تم های اصلی.
افزودن برچسب ها به صورت پیش فرض برای فرم های ورودی.
رفع صفحه نمایش CSS: هیچ کدام با روش های ثابت برای مخفی کردن و نمایش متن در فوکوس.
افزودن پشتیبانی از ARIA Live Regions با Drupal.announce(); و
افزودن TabbingManager برای پشتیبانی از ناوبری بهتر صفحه کلید.
انجمن همچنین یک دروازه دسترسی برای مسائل اصلی در دروپال ۸ اضافه کرده است.


پست های توصیه شده