بهترین مانیتور برای PS5

بهترین مانیتور برای PS5
توسط

هنگامی که به دنبال بهترین مانیتور بازی برای PS5 هستید، به صفحه نمایشی نیاز دارید که بتواند از ویژگی های کنسول استفاده کند. PS5 از بازی‌های ۴k تا ۱۲۰ هرتز با پهنای باند HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند، بنابراین نمایشگرهای ۴k که از پهنای باند HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند می‌توانند از آن استفاده کامل کنند. همچنین می‌توانید نمایشگرهای ۱۴۴۰p یا ۱۰۸۰p را ارزان‌تر پیدا کنید، زیرا PS5 از هر دو رزولوشن پشتیبانی می‌کند، اما این بدان معناست که از کنسول به بهترین شکل ممکن استفاده نخواهید کرد. همچنین از HDMI Forum VRR برای کاهش پارگی صفحه پشتیبانی می‌کند، اما فقط مانیتورهای HDMI 2.1 سطح بالا از این فرمت نرخ تجدید متغیر پشتیبانی می‌کنند.

 

Samsung Odyssey Neo G8 S32BG85

این یک مانیتور بازی فوق العاده با وضوح ۴k است که به ارائه تصاویر واضح کمک می کند و آن را به بهترین مانیتور ۴k برای PS5 تبدیل می کند.

به لطف پهنای باند HDMI 2.1، همچنان می‌توانید بازی‌های ۴k تا ۱۲۰ هرتز را بدون مشکل بازی کنید. نرخ تازه سازی ۲۴۰ هرتز آن نیز عالی است اگر قصد دارید یک رایانه بازی را در کنار کنسول متصل کنید.

هنگام بازی با فرکانس ۱۲۰ هرتز، Neo G8 یک تجربه بازی فوق‌العاده را ارائه می‌کند و تقریباً هیچ تاری قابل توجهی در پشت اجسام با حرکت سریع وجود ندارد.پشتیبانی از VRR آن نیز با PS5 برای کاهش پارگی صفحه کار می کند.

همچنین در HDR به اندازه‌ای روشن می‌شود که برجسته‌های بزرگ‌تر را برای یک تجربه عالی از بازی HDR ایجاد کند.

Sony INZONE M9

اگر می‌خواهید مقداری پول صرفه‌جویی کنید و همچنان گزینه‌ای پیشرفته می‌خواهید، Sony INZONE M9 را بررسی کنید.

کیفیت تصویر قابل توجه سامسونگ Odyssey Neo G8 S32BG85 را دریافت نمی کنید زیرا نور پس زمینه Mini LED ندارد. این بدان معناست که همان سیاهی های عمیق و هایلایت های روشن را نشان نمی دهد، اما ویژگی کم نور موضعی هنوز خوب است و به بهبود نسبت کنتراست کمک می کند.

صرف نظر از این، این مانیتور برای PS5 عالی است زیرا یک محصول سونی با چند ویژگی است که فقط PS5 می تواند از آنها استفاده کند، مانند Auto HDR Tone Mapping که عملکرد و تنظیمات HDR را بر اساس بازی بهینه می کند.

برای عملکرد بازی، زمان پاسخگویی عالی با سیگنال‌های ۱۲۰ هرتز و ۶۰ هرتز دارد و در نتیجه حرکتی نرم و روان دارد.این مانیتور بدون مشکل با PS5 کار می کند زیرا دارای دو پورت با پهنای باند HDMI 2.1 برای بازی با نرخ تازه سازی بالا با کنسول است و پشتیبانی از VRR آن به خوبی به کاهش پارگی صفحه کمک می کند.

Gigabyte M27U

اگر می خواهید یک مانیتور میان رده ارزان تر داشته باشید، Gigabyte M27U را در نظر بگیرید. ویژگی‌های انحصاری Sony INZONE M9 مانند Auto HDR Tone Mapping را ندارد و دارای ویژگی کم‌نور محلی بدتر با نور لبه است.

با این حال، به لطف زمان پاسخگویی سریع خود، برای بازی بسیار عالی است و باعث می‌شود بازی‌های مورد علاقه‌تان شفاف به نظر برسند و تاری بسیار کمی در پشت اجسام متحرک سریع داشته باشند.

به لطف پهنای باند HDMI 2.1 از بازی‌های ۴k @ 120Hz پشتیبانی می‌کند. در حالی که از پهنای باند HDMI کمتری نسبت به سونی پشتیبانی می کند، زیرا به ۲۴ گیگابیت در ثانیه در مقابل ۴۰ گیگابیت بر ثانیه محدود می شود،این تفاوتی برای بازی با PS5 ایجاد نمی کند زیرا تنها تأثیر جزئی بر وضوح متن دارد.

نکته مثبت این است که از VRR پشتیبانی می کند، اما برخی از مشکلات سوسو زدن HDR و VRR به طور همزمان با سیگنال های ۶۰ هرتز وجود دارد. 

LG 27GP850-B/27GP83B-B

اگر هنوز هم Gigabyte M27U را بسیار گران می‌دانید و می‌خواهید حتی بیشتر صرفه‌جویی کنید، LG 27GP850-B انتخاب خوبی در رده‌ی قیمتی میان‌رده پایین‌تر است. همچنین می‌توانید آن را به‌عنوان ۲۷GP83B-B در خرده‌فروشی‌های مختلف پیدا کنید، و هر دو نوع عملکرد مشابهی با PS5 دارند.

با کاهش قیمت، ویژگی‌هایی را که مانیتورهای سطح بالاتر دارند از دست می‌دهید، و در این مورد، ال‌جی رزولوشن ۱۴۴۰p پایین‌تری دارد، بنابراین تصاویر آنقدر دقیق نیستند. از ۴k @ 60Hz یا ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p تا ۱۲۰Hz پشتیبانی می‌کند، اما از ۴k @ 120Hz پشتیبانی نمی‌کند، که به معنای خرید ارزان‌تر است، زیرا مانیتورهای HDMI 2.1 معمولاً قیمت بیشتری دارند.

متأسفانه، HDMI Forum VRR، فرمت VRR که PS5 استفاده می کند، پشتیبانی نمی کند. ممکن است در برخی از بازی‌ها که نرخ فریم آن بسیار تغییر می‌کند، پارگی صفحه را مشاهده کنید، اما به هر حال اکثر مانیتورهای ۱۴۴۰p از HDMI Forum VRR پشتیبانی نمی‌کنند.

Gigabyte M27Q

دارای رزولوشن ۱۴۴۰p است، اما تفاوت اصلی این است که یک پله پایین تر در عملکرد بازی است. بزرگترین معامله، زمان پاسخ آهسته‌تر در نرخ‌های تازه‌سازی بالا است، و در حالی که تاری حرکت بیشتری را نسبت به ال‌جی خواهید دید، مدیریت کلی حرکت همچنان عالی است.

علاوه بر این، همانطور که انتظار می رود با PS5 کار می کند زیرا از بازی های ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p تا ۱۲۰ هرتز و بازی های ۴k تا ۶۰ هرتز پشتیبانی می کند. با این حال، بدون پهنای باند HDMI 2.1، نمی توانید بازی های ۴k @ 120Hz را روی آن اجرا کنید و VRR نیز کار نمی کند.

با وجود هزینه کم، چند ویژگی اضافی برای بهبود تجربه بازی شما ارائه می دهد.دارای خطوط متقاطع مختلفی است که می توانید از آنها برای ایجاد مزیت رقابتی در بازی های FPS استفاده کنید و همچنین دارای حالت Black Equalizer است که دیدن حریفان خود را در مناطق تاریک آسان تر می کند. حتی دارای ویژگی نور پس‌زمینه استروبینگ برای بهبود ظاهر حرکت است، اما شما فقط می‌توانید از آن برای بازی‌های ۱۲۰ هرتزی در PS5 استفاده کنید، نه ۶۰ هرتز.


پست های توصیه شده