آشنایی با WordPress

BirHosting tutorials wordpress 1
توسط

برای آشنایی یا WordPress ابتدا باید بدانیم که وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا به راه اندازی انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ بپردازید. با اطمینان بر اساس تجربیات شخصی و نمونه های  مشاهده شده به جرأت می توانم این اطمینان را به شما بدهم به دلیل انعطاف بالایی که سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارد با استفاده از آن قادر خواهید بود تا اقدام به راه اندازی هر نوع وبسایت با وردپرس کنید.

اگر بخواهیم با یک زبان حرفه ای تر اقدام به معرفی وردپرس کنیم و پاسخ این سوال را که وردپرس چیست؟ را بدهیم می توان گفت، وردپرس عبارت است از یک سایت ساز متن باز و رایگان تحت وب که در دسته CMS ها (Content Management System) قرار دارد. همانطور که اشاره شد وردپرس به صورت رایگان و متن باز می باشد که می توان آن را جزء دسته نرم افزارهای دنیای آزاد  قرار داد.  به معنی این است که اگر دستی در برنامه نویسی و کدنویسی داشته باشید قادر خواهید بود تا هر نوع شخصی سازی بر روی وردپرس انجام داده و سایت دلخواه خود را با استفاده از آن  طراحی و پیاده سازی کنید.

BirHosting WordPress

وردپرس چه کاربردی دارد؟

در ادامه برای آشنایی با WordPress باید بدانیم، در واقع وردپرس یک بستر فوق العاده برای انواع وب سایت‌ها، از وب سایت‌های وبلاگ نویسی گرفته تا وب سایت‌های تجارت الکترونیکی و فروشگاه های اینترنتی و یا وب سایت‌های تجاری بسیار قدرتمند است. همان‌ گونه که مشاهده می‌کنید، وردپرس یک نرم‌افزار مدیریت محتوای همه کاره است.

طراحی سایت با وردپرس می تواند بسیار متنوع و گوناگون باشد، برای همین چند نمونه در زیر برای شما اورده شده است:

  • وبلاگ
  • وب‌سایت تجارت الکترونیک
  • وب‌سایت کسب و کار
  • وب‌سایت عکاسی
  • وب‌سایت موسیقی
  • وب‌سایت خبری
  • و از همه مهم‌تر، وب‌سایت فروشگاهی
BirHosting wordpress 1

زبان برنامه نویسی وردپرس چیست؟

بایستی گفت وردپرس ابزاری برای ایجاد یک وب‌سایت است که به زبان php نوشته شده است که تمامی افراد می‌توانند، اقدام به دانلود برنامه ورد پرس به صورت رایگان کنند و برای مدیریت تولید محتوای وب‌سایت خود، از آن استفاده کنند.

BirHosting wordpress and php