آموزش بخش Clients، Cancellation Requests در whmcs

BirHosting tutorials whmcs 10
توسط

در این قسمت قصد داریم بخش Clients، Cancellation Requests (درخواست های لغو) در WHMCS را آموزش دهیم.

اولین برگه با عنوان Client ها را انتخاب کرده و از گزینه های کشویی موجود Cancellation Requests را انتخاب کنید.

BirHosting whmcs cancellation requests

با انتخاب Cancellation Requests ، صفحه ای مشابه تصویر زیر برای شما ظاهر می شود که لیستی از درخواست های لغو سرویس را به شما نمایش می دهد.

BirHosting whmcs cancellation requests

در این قسمت می توانید درخواست های لغو شده را در دو حالت درخواست های باز و درخواست های کامل شده مشاهده کنید.

قسمت ۱: این قسمت در تصویر بالا Show Open requests یا درخواست های باز می باشد و شامل اطلاعاتی همچون تاریخ درخواست، نام سرویس، نام کاربر، دلیل لغو، نوع لغو و ... می باشد.

قسمت ۲: این قسمت در تصویر بالا Show Compeleted requests یا درخواست های کامل شده می باشد و شامل اطلاعاتی همچون تاریخ درخواست، نام سرویس، نام کاربر، دلیل لغو، نوع لغو و ... می باشد.

BirHosting whmcs cancellation requests

با کلیک بر روی نام کاربر در هر دو قسمت اطلاعات مربوط به کاربر برای شما نمایش داده می‌شود.

با کلیک بر روی نام سرویس یا محصول در هر دو قسمت صفحه ای برای شما ظاهر می شود که اطلاعات سرویس خریداری شده ی کاربر را به شما نمایش می دهد. درآموزش های بعدی به توضیح این قسمت خواهیم پرداخت.

با کلیک بر روی + نیز موارد بیشتری از اطلاعات افزونه ی مورد نظر شامل شماره سفارش، تاریخ ثبت، قیمت، چرخه صورتحساب، تاریخ اقدام بعدی و وضعیت برای شما به نمایش گذاشته می شود.

روش های لغو درخواست به دو صورت درخواست های دستی و خودکار یا زمانبندی شده می باشد:

۱- درخواست های دستی شامل درخواست های لغو از طریق کاربران یا مدیر سایت می باشند که می توانند به دلایل مختلفی انجام شوند و باید به صورت دستی در پنل کاربری کاربر یا پنل مدیریتی مدیر سایت اعمال شوند.

۲- درخواست های خودکار شامل درخواست های لغو مدیر سایت می باشند که می توانند به دلایلی از جمله عدم پرداخت صورتحساب، اتمام مدت استفاده و .... انجام شوند و معمولا به صورت زمانبندی شده بر روی Whmcs  تنظیم می شوند.