نقش سرویس دهنده ی هاست در SEO

BirHosting tutorials seo 2
توسط

نقش سرویس دهنده ی هاست از سری انتخاب هایی که بر سایت شما تاثیر بسزایی دارد، می توان به انتخاب میزبانی مناسب اشاره کرد. همچنین دانستن پارامتر های موثر در یک هاست خوب کمک زیادی به رتبه بندی سایت شما در گوگل و دیگر موتور های جستجوگر می کند. بعد از اهمیت طراحی سایت، انتخاب هاست مناسب  و تولید محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتخاب هاست به تنهای تاثیر بر سئو سایت شما ندارد ولی  یک هاست غیراستاندارد می تواند یک سایت را به تنهایی به نابود کند.همچنین در صورت عدم رعایت یک سری موارد که مربوط به هاست و سرور ، باعث افت سئو سایت شما می شود. به عبارتی  می توان گفت هاست ابزاری برای پیاده سازی سئو بهتر است.

birhosting SEO- and host

ارتباط دائمی و سریع ربات‌های موتورهای جستجو با وب سایت است .از دیگر موارد است که در سئوی وب سایت شما موثر می باشد.اگر  این ارتباط مختل شود و یا با سرعت مناسب برقرار نشود. وب سایت شما از منظر موتور جستجو خارج از دسترس می باشد.باعث افت امتیاز سئو سایت شما در نتایج جستجو می‌شود. 

پارامتر های مهم در انتخاب سایت:

سرعت

سرعت سایت  از پارامترهای اصلی و مهم  است، که این سرعت به عوامل متعددی بستگی دارد.پارامتر سرعت سرور تاثیر مستقیمی بر سرعت سایت شما دارد، سرور سریع نیازمند پارامتر های زیادی مثل کانکشن با سرعت بالا، پهنای باند مناسب سرور، تعداد سایت پشتیبانی شده هر سرور و از همه مهم تر  کنترل بار ترافیک شده کل سایت ها و ...می باشد.

موقعیت مکانی

موقعیت مکانی سرور هم از موارد موثر بر سرعت است. چنانچه اکثر کاربران سایت شما ایرانی اند بهتر است سروری ایرانی را انتخاب کنید. مسافت بین بازدید کنندگان و وب سرور هرچه کمتربوده سرعت دسترسی به داده ها و سرعت بالا آمدن سایت نیز بالا تر خواهد بود.این پارامتر به راحتی با گرفتن چند ping ساده از سرور های داخلی و خارجی قابل بررسی می باشد.

امنیت

تامین امنیت سایت و سرور از موارد لازم برای هر سایت است، شما موظف هستید،گرچه که امنیت سایت سودی برای سئو سایت شما ندارد ولی در صورت عدم توجه  دچار ضرر خواهید شد.یک سری تنظیمات ساده مثلا یک مجوز (permission) ساده می تواند برای شما دردسر ساز می شود.

البته که تامین امنیت وب سایت صد درد صدد را نمی توانید به تنهایی مدیریت کنید. زیرا قسمتی از این تامین امنیت مربوط به شرکت میزبانی وب شما می باشد که از دسترس شما خارج است.

IP هاست

چنانچه از هاست اشتراکی استفاده می کنید باید  به این نکته توجه داشته باشید که هاست اشتراکی همزمان چندین سایت را روی یک سرور و IP مشترک مدریت می شوند و این نگرانی به وجود می آید که IP سرور شما در لیست سیاه گوگل و بقیه موتور های جستجو قرار گیرد . شما را بعنوان spam بشناسد، و اگر دیگر سایت های روی سرور شما آلوده بوده و اقدام به انتشار ویروس یا spamکنند. به ضرر شما نیز تمام می شود.