تاثیر cache کردن اطلاعات وبسایت در افزایش SEO

BirHosting tutorials seo 10
توسط

بهتر است قبل از اشنایی با مفهوم  Cache در سئو با عبارت Cache  آشنا شویم. تعریف Cache  بدین صورت است که حافظه پنهانی است با این قابلیت که اطلاعات و داده هایی را که توسط بخش دیگری از سیستم بعدها مورد استفاده قرار بگیرد را ذخیره سازی کند. این حافظه در دو نوع سخت افزار و نرم افزار می باشد.

همچنین مرورگرهای اینترنتی یا اسپایدرهای وب قسمتی از حافظه جانبی سیستم را برای ذخیره اطلاعات، فایل ها، تصاویر و … اشغال می کنند که به این روش همان وب کش گفته می شود. که در صورت نیاز کاربران به سرور ارسال می شود تا داده ها مورد بررسی قرار گیرند. در صورت نبودن اطلاعات بتوانند به منبع اصلی مراجعه بکنند گرچه که این امر بستگی به نوع محتوا، کیفیت و میزان محبویت بین مخاطبان سایت شما  دارد که چه مدت در Cache به سر ببرد.

birhosting cache SEO

طراحی سایت و تاثیر کش :

کش راه حلی برای افزایش سرعت لود و بارگذاری صفحه طراحی سایت است. سرعت لود به عنوان یکی از عوامل موثردر سئو سایت می باشد. این قضیه زمانی اهمیت زیادی پیدا می کند که کاربری که برای چندمین بار وارد سایت شما می شود مشکل طولانی شدن زمان لود صفحه را نداشته باشد و یا بازدید کنندگان سایت از سرعت اینترنت کمتری برخوردار باشند. در این زمان این اطلاعات به کمک واسط ذخیره و کش شدن فایل ها در مرورگر وسیستم کاربر سبب بهبود در سرعت لود شدن می شود.
پس از ورود کاربر به صفحه طراحی سایت شما اطلاعات در حافظه کش مرورگر ذخیره شده در نتیجه نیاز به بارگذاری کامل اطلاعات نمی باشد. تا زمانی که کاربر بارگذاری مجدد را از مرورگر درخواست نماید.

معرفی چندین پلاگین

پلاگین Wp Super Cache وردپرس

این پلاگین از هر صفحه سایت شما یک نسخه html می سازد و در صورت بازدید کاربری از آن صفحه بجای اینکه صفحه را از سرور لود کند به سراغ فایل کش شده در افزونه میرود. به این ترتیب حجم درخواست های دیتابیس می شود و ترافیک هاست شما نیز کاهش یافته پس سئو سایت افزایش می یابد.

پلاگین W3 Total Cache وردپرس

از معروف ترین افزونه کش کردن وردپرس می باشد. روندکار این پلاگین نیز با استفاده از روش کش کردن و متد CDN بار سایت را از دوش سرور برمی دارد و در افزایش سرعت سایت و مبجث سئوسایت تاثیر چشمگیری دارد. این افزونه بدلیل داشتن تنظیمات زیاد بسیار قدرتمند نیز است.

پلاگین DB Cache Reloaded Fix وردپرس

این افزونه نیز برای کش کردن درخواست های دیتابیس است. باعث کاهش ترافیک پایگاه داده سایت خواهد شد. در قسمت تنظیمات آن می توانید زمان کپی را تنظیم کرد.

پلاگین FlexiCache وردپرس

این افزونه به شما امکان می دهد که صفحات مشخصی را برای کش کردن انتخاب کنید بدون نیاز به پیکربندی پیچیده این امکان را به ذشما می دهد.

برای بهبود عملکرد بهتر است یکی از پلاگین های فوق را نصب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *