تاثیر ساختار پیوند یکتا در SEO وبسایت

BirHosting tutorials seo 4
توسط

URL  یک لینک دائمی یا همان پیوند یکتا به صفحه و پست‌های وبس سایت شما است که مخفف عبارت Uniform Resource Locator است. که بدین وسیله مخاطبین به وب سایت شما هدایت می‌شود. پیوند یکتا همان طور که از نام آن پیداست در طول زمان تغییر نمی کند. از همین رو انتخاب پیوند یکتا در  فرآیند بهینه‌سازی وب سایت از منظر سئو از اهمیت بالایی برخوردار است. پس باید با آگاهی بالا پیوند یکتای خود را انتخاب کنید چون تغییر آن مشکل ساز می باشد.

birhosting Best Permalink for SEO

آدرس‌های بهینه از نظر سئو کدامند؟

ربات گوگل علاوه بر محتوای وب سایت،به بررسی پیوند یکتا می پردازد همچنین  به دنبال کلمات کلیدی می‌گردد. قبلا گوگل به این نکته اشاره کرده است که پیوند یکتا از عوامل موثردر رتبه بندی سایت‌های این جستجوگر می باشد پس نیاز است این لینک‌ها باید بر همین اساس بهینه شوند.  نتیجه این بهینه سازی آن است که موتورهای جستجو مخاطبین و بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کنند .که منجر به افزایش بازدید وب سایت شما می شود.

برای داشتن یک آدرس بهینه بهتر است که از زبان فارسی در پیوند یکتای خود استفاده نکنید. دلیل این امر این است  که در زمان کپی آدرس یکتا این کلمات فارسی به صورت کدهای طولانی نمایان می‌شوند.از این رو توصیه می شود در لینک موضوع محتوا را در ۳ یا ۴ کلمه انگلیسی بیان کنید. مخاطبان با مشاهده‌ی موضوع محتوا در لینک، متوجه اینکه لینک به وبسایتی واقعی متصل است و همان موضوع مدنظر آن‌هاست را نشان می دهد.این لینک‌های کوتاه و ظاهری زیبا دارند.

استفاده از گواهینامه SSL

SSL  پروتکلی امنیتی است که مخفف عبارت Socket Secure Layer می باشد. جهت بهینه‌سازی بیشتر لینک یکتا از گواهینامه معتبر SSL برای رمزگذاری وب سایت خود استفاده کنید. این پروتکل امکان کدگذاری اطلاعات بین کاربر و سایت شما فراهم می کند. همچنین از اطلاعات کاربر محافظت می‌کند. SSL را به عنوان یک عامل مهم در رتبه‌بندی سایت‌ها درگوگل اعلام شده است.

پیوند یکتای ورد پرس

آدرس هایی ,که شامل کلمه های کلیدی است  SEO Friendly URLs می گویند که به توضیح محتوای صفحه می پردازد. به وسیله پیوندهای یکتا استاندارد و مناسب برای موتورهای جستجو ، محتوا وب سایت شما شانس بالاتری در تصاحب رتبه های اول در موتورهای جستجو را دارد .

وردپرس به صورت پیش فرض از عنوان مطلب محتوای شما برای ایجاد این پیوند یکتا استفاده می کند.همچنین در ورژن ۴.۲ وردپرس این لینک به صورت پیش فرض بهینه گردیده است.

birhosting wordpress SEO

بهترین ساختار پیوند یکتا در ورد پرس از نظر سئو

/%category%/%postname%/

ساختار پیوند یکتای  بهینه از منظر موتور های جستجو بسته به محتوا و موضوع سایت شما لینکی که دارای شامل نشانه هایی از محتوا مطلب باشد و تعداد کاراکتر بیشتری را نمایش دهد بهینه تر خواهد بود.

نکته آخر

این نکته اگر مدت زیادی است که وب سایت شما فعالیت دارد. ولی اکنون تصمیم به تغییر پیوند یکتای خود گرفته اید، در صورت تغییر با خطای ۴۰۴ از طرف موتور های جستجو مواجه می شوید که نیازی به نگران نیست. جهت رفع این مشکل هم راه حلی وجود دارد، با نصب افزونه سئو وردپرس یا همان Yoast SEO پیوند های شما به ساختار جدید ریدایرک ۳۰۱ می شوند. که به این معناست که پیوند هایتان به درستی با ساختار جدید تطبیق پیدا می کند.