ایجاد توضیحات متا برای صفحات و مقالات برای افزایش SEO

BirHosting tutorials seo 18
توسط

Meta Description یک خلاصه کوتاهی از محتوای شماست که به توصیف متن شما می پردازد .این توضیحات می تواند برای سئو وب سایت بسیار مهم باشد. هدف از توضیحات متا با کمک ن از طریق موتورهای جستجو امکان کلیک را فراهم شود.در بعضی مواقع زمانی که شخصی مطلب شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد، توضیحات متا در زیر عنوان مطلب نمایش داده خواهد شد.

طبق گفته موتور های جستجو توضیحات متا تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی ها ندارد. اما گوگل از یک نرخ کلیک (CTR) به عنوان روشی برای ارزیابی اینکه آیا شما نتیجه خوبی هستید یا نه استفاده می کند. بر همین اساس شما را به رتبه ها بالاتر ارتقاع می دهد. متاتگ ها عناصر HTML هستند که اطلاعاتی درباره یک صفحه وب برای استفاده موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان فراهم می کنند. دو عنصر مهمی که باید در یک صفحه HTML قرارگیرند عبارتند از:
• تگ عنوان
• Meta Description

 bir hosting meta-description-study

در این اموزش قصد داریم ویژگی های یک متا خوب را بیان کنیم.

تعداد کاراکتر های متا

توصیه می شود طول کاراکتر های متا زیر ۱۵۵ کلمه باشد. همچنین شما اکثراً توضیحات متا را تا ۱۵۵ کاراکتر در نتایج گوگل مشاهده می کنید.که در بعضی موارد به ۳۰۰ کاراکتر نیز می رسد. بهتر است سعی کنید در ۱۵۵ کاراکتراول توضیحات متا اطلاعات مهم تری را به کاربر ارائه کنید.

خوانایی بالا و جذب مخاطب

متا یک نوع دعوت نامه برای ورود به سایت شما ست پس هرچه این متن جذاب تر و قابل فهم تر باشد به افزایش نرخ کلیک شما کمک می کند.

شامل کلمات کلیدی باشد

بکار بردن کلمات کلیدی در توضیحات متا باعث افزایش سئوی سایت شما می شود . زیر اگر کلمه کلیدی جستجو با بخشی از متن در توضیحات متا مطابقت داشته باشد این امر باعث می شود لینک سایت شما حتی بیشتر جذاب شود. با بکار گیری این نکته رتبه بهتری در موتور های جستجو کسب می کنید.

مشخصات را تا حد امکان نشان دهد

به عنوان مپال اگر محصولی برای فروش دارید بهتر است تمرکز روی مشخصات فنی محصول بگذارید. مثلا اطلاعاتی مثل تولید کننده ، SKU ، قیمت ، مواردی از این دست. اگر بازدید کننده به طور خاص به دنبال آن محصول است ، احتمالاً مجبور نیستید که آنها را متقاعد کنید ، و وجود اطلاعاتی مانند قیمت باعث ایجاد کلیک بر روی سایت شما می شود.

تطابق با محتوا

گوگل با توجه به این موضوع که توضیحات متا بازدید کنندگان را برای کلیک کردن فریب می دهد و حتی ممکن است سایت هایی را که کاربران را فریب می دهند مجازات کند. همچنین توصیف اشتباه از محتوا باعث بی اعتمادی کاربر به سایت شما می شود. پس توجه داشته باشید که توضیحات متا با محتوای موجود در صفحه مطابقت داشته باشد.

استفاده از Call To Action

برای ایجاد یک CTA یا کال تو اکشن جذاب هیچ دستور العملی وجود ندارد اما با توجه به محتوای خود می‌‌‌توانید کاربران را به کلیک بر روی سایت خود تشویق کرده. اطلاعات بیشتر، دانلود رایگان و … از مواردی هستند که می‌‌‌توانید به عنوان نمونه از آنها استفاده کنید.

نتیجه گیری

به این نکته توجه داشته یاشید که الگوریتم گوگل در صورتی که متا دیسکریپشن صفحات سایت شما بهینه نباشد توضیحات متا را بر اساس عبارت جستجوشده توسط کاربر و محتوای صفحه بازنویسی می‌‌‌‌کند. پس اگر متا صفحات شما ضعیف و یا هدفمند نیست آن‌ها را مجددا بررسی کرده و مشکل را رفع کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *