ایجاد حالت nofollow برای لینک‌های بی‌ارزش

BirHosting tutorials seo 8
توسط

عملیات نوفالو کردن لینک های خروجی وردپرس از مهم‌ترین بخش‌های هر سایتی است به این دلیل که شما به هر صفحه از وبسایتی که لینک می دهید یا از هر سایتی که لینک می‌گیرید بر روی بهینه سازی و سئو سایت شما تاثیربسزایی خواهد گذاشت. در واقع با استفاده از کد نوفالو (nofollow) به موتورهای جستجو خبر می‌دهید که این لینک نباید در محاسبه پیج رنک شما وارد بشود, ولی با این کار همچنان اجازه ایندکس این صفحات را به موتورهای جستجو داده می شود. البته لینک نوفالو از صفحات شما به سایت‌های دیگر در پیج رنک آنها نیز بی تاثیر خواهد بود.

<a href=www.example.com rel=”nofollow”>Anchor Text</a>

birhosting nofollow link

در بعضی موارد توصیه می شود که چند کد نوفالو (nofollow) در صفحات شما موجود باشد تا برای گوگل قابل قبول باشد که لینک‌های سایت شما طبیعی هستند. برای بررسی نوفالو (nofollow) بودن لینک‌ها یک سایت باید در سورس کد آنها کلمه nofollow را جستجو شود.برای مثال در فایرفاکس از Ctrl+U و در گوگل کروم با راست کلیک کردن روی صفحه و انتخاب گزینه view page source می توانید به سوررس کد دسترسی کنید.
هم چنین یک راه ساده تر برای پیدا کردن لینک‌های nofollow در یک سایت استفاده از افزونه‌های اختصاصی آن برای مرورگرهای فایرفاکس یا گوگل کروم می باشد. برای این کار کافیست در قسمت جستجوی افزونه‌های این دو مرورگر عبارت nofollow را وارد کرده تا افزونه‌ی مرتبط با آن را دانلود و نصب کنید.

دلایل استفاده از nofollow:

جلوگیری از اسپمرها:

در صورتی که صفحات وب سایت شما به یک سایت اسپم لینک باشد و یا در بخش نظرات سایت شما لینک‌های نامناسب و اسپم قرار می‌دهند با استفاده از کد نوفالو (nofollow) می‌توان تاثیر این لینک ها را در پیج رنک خود از بین ببرید.

جلوگیری از تکراری شدن محتوا:

هنگامی که دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text (متن لینک شده) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد نوفالو (nofollow) یکی از آنها را نادیده گرفته شود.

بک لینک‌های پولی:

برای تحت تاثیر قرار دادن گوگل بهتر است برای تبلیغات خود از لینک‌های نوفالو (nofollow) استفاده کنید. همچنین از بک لینک‌های پولی خود برای پیج رنک وب سایت چشم پوشی کرده است، چون که گوگل راههای زیادی برای شناسایی لینک‌های خریداری شده ویکی از راه های تنبیه شما سیستم گزارش کاربران می باشد.
لینک‌های پولی شامل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی هستند. پس در تبلیغات خود از لینک نوفالو (nofollow) استفاده کنید جز مواردی که تنها بالابردن پیج رنک خود مقصودتان باشد.

جلوگیری از کاهش اعتبار شما:

با در یافت لینک‌های ورودی مناسبی را از سایتهای دیگر شما بخش زیادی از اعتبار بدست آمده را به سایت هایی که به آن ها لینک داده اید اعطا می کنید.
کد نوفالو (nofollow) در بسیاری از انجمن‌ها و وبلاگ‌هایی که امکان نظردهی به کاربران ارائه را می دهند استفاده می شود تا جاییکه بسیاری از CMS ها مانند وردپرس این قابلیت را در خود جای داده‌اند.