استفاده از CDN برای افزایش سرعت و SEO وب سایت

BirHosting tutorials seo 12
توسط

یکی از نکاتی که تاثیر مثبتی روی رتبه بندی موتورهای جستجو دارد، سرعت بارگذاری و اشتراک گذاری اطلاعات یک وب سایت می باشد. از جدیدترین راه ها استفاده از CDN است. حال با مفهوم و نحوه بکار گیری آن اشنا می شویم.

CDN چیست؟

واژه CDN (Content Delivery Network) یا شبکه تحویل محتوا است.که به مجموعه سرور هایی که در سراسر دنیا با یکدیگر در ارتباط دارند و اطلاعات سایت را برای کاربران همانند کش ، درون خود قرار می دهند گفته می شود.

همچنین CDNشبکه هایی که برای تحویل محتوای دیجیتال بهینه‌سازی شده مجهز به سرورهای زیادی هستند.این سرور ها در مناطق مختلف جهان مستقر بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر از طریق نزدیک‌ترین سرور به کاربر محتوای مورد نظر را ارائه می‌دهد. کارایی این سرویس ها در افزایش سرعت تحویل محتوا و پهنای باند در وب سایت‌هایی با ترافیک بالا و وب سایت‌های جهانی بسیار موثر می باشد.
این شکبه های CDN را می توان به سه دسته تقسیم می شود:
شبکه های تحویل محتوا ی بسیار گسترده که به وب سایت های زیادی خدمات ارائه می دهند مثل شبکه تحویل محتوای آمازون.
شبکه های تحویل محتوای بسیار گسترده که خدمات خود را به یک مجموعه وب سایت خاص ارائه می دهند مثل شبکه تحویل محتوای گوگل.
شبکه‌های تحویل محتوایی که تمرکز آنها روی یک کشور و یا وب سایت خاص است مثل شبکه تحویل محتوای China Cache در چین.

birhpsting cdn hosting

دلایل استفاده از CDN در وب سایت

افزایش سرعت بارگذاری و نمایش صفحات وب در سیستم بازدید کنندگان از مهمترین دلایل استفاده از CDN است. این دلایل برای کسب رتبه برتر در موتور های جستجو وسرعت بارگیری سایت کمک می کنند . همچنین دلیل دیگر برای استفاده از CDN افزایش امنیت سایت‌ها نمی باشد. امنیت وب نه تنها برای مالک دامنه بلکه برای موتورهای جستجو نیز اهمیت دارد و در سئو سایت تاثیر می گذارد افزایش پهنای باند، هزینه پایین بدلیل اشتراکی بودن سرور ، نصب بسیار آسان و افزایش سرعت بارگذاری از دیگر مزایای استفاده از CDN می باشد.

تاثیر CDN در SEO سایت

در قسمت های قبلی دانستیم که سرعت افزایش بارگذاری و اشتراک گذاری اطلاعات از مهمترین عوامل رتبه دهی موتورهای جستجوگر به سایت ها، است. با استفاده از سرورهای شبکه ای و سرعت بالا امکان گرفتن رتبه بسیار بالا برای سایت میسر می شود. برای کنترل ترافیک سایت و سرویس‌های اینترنتی بایداز چندین سرور در نقاط مختلف جهان برای ذخیره سازی و توزیع اطلاعات استفاده کرد. در سایت های بزرگ جهانی از این رویکرد برای پاسخ به درخواست‌های کاربران از نزدیک‌ترین سرور پاسخ داده می شود.این کار موجب افزایش سرعت بارگذاری و نمایش سریعتر سایت می‎ شود.