follow link چیست؟

BirHosting follow link index
توسط

یکی از مهم ترین فاکتورهای بهینه سازی سایت، لینک سازی خارجی و گرفتن بک لینک برای سایت است. اما هر لینکی می تواند به دسته follow link و nofollow link تقسیم شود.

تمامی لینک های صفحات وب، توسط قطعه کد زیر ساخته می شوند:

<a href=”link address”>Link</a>

در تگ a قسمت herf آدرس سایت مقصد قرار گرفته است و کلمه Link که بین دو تگ باز و بسته قرار گرفته، انکر تکست بشمار می آید.

یکی از وظایف ربات های موتور جستجو گوگل، بررسی تمامی لینک های سطح وب است. ربات ها توسط لینک با دیگر صفحات و سایت ها آشنا می شوند. هنگامی که در یکی از صفحات سایت خود، لینکی به سایت دیگر می دهید، در واقع بخشی از اعتبار سایتتان به صفحه مقابل انتقال می یابد.

BirHosting follow link

لینک های فالو لینک هایی هستند که به صورت پیش فرض با ایجاد لینک ساخته می شوند. لینک های نوفالو را خود ما باید به صورت نوفالو ایجاد کنیم در نتیجه هر لینکی که ایجاد می کنیم در ابتدا به صورت فالو ساخته می شود.
لینک های فالو نیز نوعی دیگر از لینک های خارجی هستند که سبب افزایش اعتبار سایت لینک گیرنده خواهند شد. اما به دلیل حساسیت گوگل به این نوع لینک سازی خارجی باید در لینک گرفتن این روش بسیار دقت به خرج داد.
این که از چه سایتی لینک می گیریم و سایت تا چه میزان با سایت ما مرتبط است از نظر گوگل قابل تشخیص است و معمولاً سایت هایی که لینک می فروشند برای بازه‌ زمانی‌ مشخصی لینک های شما را در سایت خود نگه می دارند و بعد از سپری شدن این زمان لینک ها برداشته می شود. همین کار باعث می شود که گوگل متوجه تقلبی بودن لینک ها شود و سایت را پنالتی کند.
زمانی از لینک های فالو استفاده کنید که فقط قصد دارید امتیاز و اعتبار سایت را افزایش دهید و در غیر این صورت لینک های نوفالو هم می توانند به سئو سایت کمک کنند.

چگونه لینک فالو برای وبسایت خود ایجاد کنیم؟

بهترین و آسان ترین راه ایجاد مطالب پرکاربرد و با کیفیت است. بالا بردن کیفیت محتوا سایت باعث خواهد شد شما به مرجع تبدیل شوید. سعی کنید مقالات خاص تر و پر مخاطب تر ایجاد کنید. زمانی که محتوای شما به محتوای مرجع تبدیل شد تعداد زیادی بک لینک و لینک فالو واقعی برای خود خواهید داشت. این کار کم هزینه نیست چون شما نیاز به بهترین نویسندگان دارید ولی مطمئن ترین و بهترین راه خواهد بود.

راه های فرعی زیادی نیز وجود دارد که مانند پست مهمان که ایده نسبتا خوبی است. شما به سایت های دیگر پیشنهاد می کنید که مطالب با کیفیت و با قیمت مناسبی برای آن ها پست کنید. در این صورت می توانید در این مطالب لینک فالو مرتبط به مطالب خود را قرار دهید. پست مهمان از راه های پر طرفدار و مناسبی است که هر دو طرف به نوعی از آن سود خواهند برد. از نظر گوگل هم مشکلی نخواهید داشت زیرا هم مطالب با کیفیت هستند هم لینک ها مرتبط با این مطالب و دلیلی برای مخالفت گوگل وجود ندارد. نکته ایی که باید در این موارد رعایت شود انتخاب وبسایتی است که مرتبط با کسب و کار شما باشد اما رقیب جدی برای شما به شمار نیاید. در مجموع راه های زیر به صورت خلاصه برای دریافت بک لینک فالو استفاده می شوند:

ایجاد محتوای فوق العاده

پست مهمان

قرار دادن لینک های دیگران تا لینک های شما را قرار دهند

BirHosting follow link2

محل استفاده لینک فالو

– مطالب مرتبط

– محتوای مفید برای بازدید کنندگان

– لینک های داخلی سایت خودتان

برای لینک گرفتن از سایت ها و بلاگ ها هر دامینی تنها یک بار برای سایت شما به عنوان امتیاز محسوب می شود یعنی نباید یک سایت را تنها به عنوان سایت معتبر در نظر بگیرید و در این سایت ۱۰۰ بک لینک قرار دهید بلکه باید ۱۰۰ سایت معتبر پیدا کرده و در هر کدام یک لینک فالو یا نوفالو از سایت خود بگذارید.
اگر از یک دامنه یک یا چند لینک مختلف بگیریم در نهایت فقط یک اعتبار از آن دامنه دریافت کرده ایم و در اصطلاح یک Referring Domain گرفتیم.


پست های توصیه شده