اتصال ماهواره‌ای برای گوشی‌های اندروید

BirHosting News Satellite connection for Android
توسط

همکاری جدید بین شرکت تلفن های ماهواره ای ایریدیوم و غول تراشه کوالکام، امکان اتصال ماهواره ای برای گوشی های هوشمند اندروید در اواخر سال جاری، فراهم خواهد کرد.

به این معنی که در مکان هایی که پوشش تلفن همراه وجود ندارد، گوشی ها می توانند برای ارسال و دریافت پیام به ماهواره های عبوری متصل شوند.

تراشه های کوالکام در بسیاری از گوشی های هوشمند مجهز به اندروید یافت می شوند.

اپل در سپتامبر ۲۰۲۲ یک ویژگی ماهواره ای را برای آیفون ۱۴ اعلام کرد.

این سرویس در حال حاضر فقط برای ارسال و دریافت پیام های متنی اولیه در مواقع اضطراری در دسترس است.

بولیت، سازنده بریتانیایی گوشی‌های هوشمند، اولین کسی بود که سرویس ماهواره‌ای خود را راه‌اندازی کرد و اپل را شکست داد.  همچنین برای استفاده اضطراری است و در اولین راه اندازی در مناطق انتخاب شده در دسترس خواهد بود.

این همکاری جدید، همین سرویس را برای میلیون‌ها کاربر دیگر گوشی‌های هوشمند بدون گره زدن به یک برند خاص در دسترس قرار می‌دهد - اما فعال کردن آن بر عهده سازنده خواهد بود.

ایریدیوم سیستم تلفن ماهواره‌ای اصلی است که اولین ماهواره خود را در سال ۱۹۹۷ به مدار فرستاد. این شبکه ۷۵ فضاپیمای خود را در سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی کرد.

Satellite connection for Android

اما این ماهواره ها کل کره زمین را پوشش می دهند و در مدار پایین، در حدود ۴۸۵ مایل (۷۸۰ کیلومتر) بالاتر از زمین پرواز می کنند و گروه هایی از آنها می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و داده ها را بین آنها ارسال کنند.

کوالکام گفت که در ابتدا این ویژگی جدید که Snapdragon Satellite نام دارد، تنها در تراشه های پریمیوم آن گنجانده می شود، بنابراین بعید است در دستگاه های ارزان قیمت ظاهر شود.

در نهایت به تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و حتی وسایل نقلیه عرضه می‌شود و همچنین به خدماتی تبدیل می‌شود که محدود به ارتباطات اضطراری نیست - اگرچه احتمالاً هزینه‌ای برای این کار وجود دارد.

اتصال ماهواره‌ای به طور گسترده به عنوان مرز بعدی برای تلفن‌های همراه در نظر گرفته می‌شود، زیرا با مشکل «نقاط‌های غیرمجاز» - مناطقی که هیچ پوششی وجود ندارد، مقابله می‌کند. اینها بیشتر در مناطق روستایی یا دور افتاده رایج هستند.

قبلاً برای ارائه پوشش پهنای باند توسط خدماتی مانند Starlink ایلان ماسک با موفقیت به کار گرفته شده است.

پهنای باند ماهواره ای سریع و به طور کلی قابل اعتماد است، اما گرانتر از اتصالات کابلی یا فیبر است.

استفاده از این ویژگی مشمول مقررات دولت محلی خواهد بود، زیرا کشورهایی از جمله هند و چین استفاده از تلفن های ماهواره ای را ممنوع کرده اند.


پست های توصیه شده