YouTube چیست؟

birhosting utube index
توسط

یوتیوب یک سرویس اشتراک گذاری ویدیو است که در آن کاربران می توانند ویدیوهای خود را تماشا، لایک، اشتراک گذاری، نظر و آپلود کنند. این سرویس ویدئویی را می توان از طریق رایانه های شخصی، لپ تاپ، تبلت و از طریق تلفن همراه قابل دسترسی است.

عملکردهای اصلی YouTube چیست؟

کاربران می توانند ویدیوها را جستجو و تماشا کنند
یک کانال شخصی YouTube ایجاد کنید
ویدیوها را در کانال خود آپلود کنید
سایر ویدیوهای یوتیوب را لایک/نظر/به اشتراک بگذارید
کاربران می توانند سایر کانال ها و کاربران یوتیوب را مشترک یا دنبال کنند
برای سازماندهی ویدیوها و گروه بندی ویدیوها، فهرست پخش ایجاد کنید

چرا نوجوانان یوتیوب را دوست دارند؟

YouTube یک سرویس رایگان برای استفاده است و می تواند فضای خوبی برای نوجوانان باشد تا چیزهایی را که دوست دارند کشف کنند. برای بسیاری از جوانان، یوتیوب برای تماشای موزیک ویدیوها، نمایش های کمدی، راهنماها، دستور العمل ها، هک ها و موارد دیگر استفاده می شود. نوجوانان همچنین از سرویس اشتراک‌گذاری ویدیو برای دنبال کردن ولاگرهای مورد علاقه خود (وبلاگرهای ویدیویی) و اشتراک در سایر یوتیوب‌برها و افراد مشهور مورد علاقه خود استفاده می‌کنند.

محدودیت های سنی

برای راه‌اندازی حساب YouTube، کاربران باید ۱۸ سال یا ۱۳ سال به بالا با رضایت والدین داشته باشند. به روز رسانی: طبق قانون جدید حفاظت از داده های عمومی اتحادیه اروپا (GDPR)، ایرلند اکنون سن رضایت دیجیتالی را ۱۶ سال تعیین کرده است. این بدان معناست که جوانان زیر ۱۶ سال در ایرلند اجازه دسترسی به این پلتفرم را ندارند.

با این حال، کاربران برای دسترسی به وب سایت یا مشاهده ویدیوها نیازی به ورود به سیستم ندارند. با این حال، نسخه YouTube kids اکنون برای دانلود رایگان در دسترس است. YouTube kids برای کودکان ۳ تا ۸ ساله طراحی شده است و پیدا کردن محتوای مورد علاقه کودکان و والدین را آسان‌تر می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در برنامه YouTube Kids اینجا را کلیک کنید.

birhosting utube2

خطرات چیست؟

YouTube مکانی عالی برای کشف چیزهای جدید، یادگیری و سرگرمی است، با این حال، مواردی وجود دارد که والدین و نوجوانان باید هنگام استفاده از این سرویس از آنها آگاه باشند.

محتوای نامناسب

یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر دارد و با حدود ۳۰۰ ساعت فیلم آپلود شده در دقیقه، همه آن برای کودکان مناسب نیست.

اما می‌توانید خطر مواجهه فرزندتان با محتوایی را که ممکن است برای او مناسب نباشد به حداقل برسانید. اگر شما یا فرزندتان چیزی نامناسب می بینید، کاربران می توانند ویدیو را در YouTube پرچم گذاری کنند.

قلدری سایبری

متأسفانه، افراد می توانند نظرات منفی و قلدری را در این سرویس تجربه کنند، به ویژه از طریق عملکرد نظرات (کاربران یوتیوب می توانند روی ویدیوهای کاربران دیگر نظر بدهند). اگر فرزند شما یک کانال/نمایه YouTube دارد، ممکن است ایده خوبی باشد که توصیه کنید نظرات را در نمایه/کانال خودش غیرفعال کند. این را می توان به راحتی از طریق تنظیمات انجام داد و به به حداقل رساندن خطر تجربه نظرات منفی کمک می کند. اگر فرزندتان در YouTube مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد، می‌توانید کاربران را مسدود کرده و گزارش دهید.

birhosting utube1

پست های توصیه شده