چت GPT چیست؟

birhosting articels چت GPT index
توسط

ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است که توسط Open AI توسعه یافته است. این ربات دارای یک مدل مبتنی بر زبان است و توسعه‌دهندگان آن را برای تعامل ومکالمه با انسان تنظیم می‌کنند.
ChatGPT به‌عنوان یک نمونه اولیه در ۳۰ نوامبر ۲۰۲۲ توسط OpenAI ارائه شد. نسخه اصلی ChatGPT بر اساس GPT-3.5 بودو نسخه ی بعدی مبتنی بر GPT-4، جدیدترین مدل بودکه در ۱۴ مارس ۲۰۲۳ منتشر شد. با این حال OpenAI رسما اعلام کرده است که ChatGPT ارتقا خواهد یافت. این شرکت هوش مصنوعی قرار است زیرساخت GPT-4 را در ربات هوش مصنوعی قرار دهد و به شما امکان می دهد تا با استفاده از تصویر و ویدیو با ChatGPT ارتباط برقرار کنید.

چت GPT چگونه کار می‌کند؟

GPT یک سیستم خودکار چت هوش مصنوعی است که توسط OpenAI برایپاسخگویی به مشتری آنلاین ایجاد شده است. این یک چت مولد از پیش آموزش دیده است که از پردازش زبان طبیعی (NLP) استفاده می کند. منبع داده‌های آن کتاب‌های درسی، وب‌سایت‌ها و مقالات مختلف است که از آنها برای مدل‌سازی زبان خود برای پاسخ به تعامل انسانی استفاده می‌کند.
Chat GPT با جمع‌آوری داده‌ها از اینترنت نوشته شده توسط افراد و استفاده از پیش‌بینی‌های محاسباتی برای پاسخ به سؤالات و سؤالات وارد شده توسط کاربر کار می‌کند. پاسخ‌هایی که ایجاد می‌کند توسط درخواست‌های متنی و اطلاعات ایجاد می‌شود و چت بات از طریق بحث و گفتگو در مورد آنها بیشتر می‌آموزد.

ChatGPT برای چه مواردی استفاده می شود؟

ویژگی اصلی ChatGPT ایجاد پاسخ هایی است که انسان ها از آنها می پرسند وهمچنین می تواند پاسخ های طبیعی به سؤالات را با لحن محاوره ای بدهد و می تواند شعرهای داستانی و موارد دیگر را تولید کند. علاوه بر این، می تواند:

۱- کد بنویسد
۲- مقاله یا پست و وبلاگ بنویسد
۳- ترجمه کند
۴- داستان هارا اشکال زدایی کند
۵- شعر بنویسد
۶- آکورد و اشعار را توصیه کند

برای اینکه هوش مصنوعی یکی از این خواسته ها را انجام دهد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستور را در ربات چت تایپ کنید.

OpenAI یک ویژگی پلاگین ChatGPT را برای افزایش قابلیت های اولیه چت بات منتشر کرده است. ChatGPT با توانایی استفاده از دانش و ویژگی های بسیاری از برنامه های شخص ثالث بهتر از همیشه خواهد بود. مجموعه اولیه پلاگین ها دارای پلتفرم های محبوبی مانند Expedia، Klarna، Slack، Wolfram، OpenTable، Shopify و غیره می باشد.
اساساً، این به‌روزرسانی جدید به این معنی است که ChatGPT می‌تواند ابزارهایی را از این پلتفرم‌ها وارد کند. به عنوان مثال، نمودارها را با استفاده از Wolfram ترسیم کنید یا از OpenTable برای شما رزرو رستوران ارسال کند.

کد چت GPT

ChatGPT بر اساس مدل زبان GPT-3 توسعه یافته توسط OpenAI ساخته شده است. اگرچه کد منبع برای GPT-3 منتشر نشده است، یک پست در سایت StackExchange نشان می دهد که GPT-3 در "مدل و معماری مشابه GPT-2" نوشته شده است.
ظاهراً خود برنامه قادر به ارائه کد در Pythos و C++ و جاوا اسکریپت می باشد و می تواند آنرا ارائه کند.

نحوه ثبت نام برای ChatGPT

برای ثبت نام در ChatGPT، می توانید از یکی از شناسه های ایمیل و شماره موبایل موجود خود استفاده کنید و سپس این مراحل آسان را برای انجام ثبت نام دنبال کنید.

مراحل زیر به شرح زیر است:

۱- در یک مرورگر به صفحه ورود به سیستم بروید.
یک حساب کاربری ایجاد کنید، روی sign up کلیک کنید و شناسه ایمیل خود را وارد کنید.

۲- اگر یک شناسه جیمیل داشته باشید و سپس روی Google کلیک کنید، به طور خودکار در حساب Google شما ثبت می شود.
۳- سپس دکمه ادامه را فشار دهید سپس سایت شماره موبایل شما را برای تایید می خواهد.
پس از دریافت کد روی شماره موبایل خود می توانید وارد شوید.
۵- به فعال سازی پیامک بروید. ثبت نام و وارد شوید
سپس می توانید به صورت رایگان شروع به استفاده کنید. 

GPT چیست؟

کسانی که به دنبال به روز بودن با پیشرفت های اخیر OpenAI هستند ممکن است علاقه مند به یادگیری در مورد مدل بزرگ نسل بعدی، GPT-4 باشند. این مدل تکرار بعدی مدل های GPT است که توسط OpenAI توسعه یافته است. و چه چیزی ارائه خواهد کرد؟ خب، طبق گفته شرکت هوش مصنوعی، GPT-4 یک مدل چند وجهی است.

این توانایی درک ورودی های تصویر و ویدئو را خواهد داشت و پاسخی را در قالب متن ایجاد می کند. – یک ویژگی اولیه که در حال حاضر در مدل فعلی GPT-3.5 موجود نیست. بنابراین، این برای ChatGPT چه معنایی خواهد داشت؟ در حال حاضر، ChatGPT از مدل GPT-3.5 OpenAI - نسخه به روز شده GPT-3 پشتیبانی می شود.

آیا می توانم از ChatGPT در تلفن خود استفاده کنم؟

بله، می توانید از ChatGPT در گوشی خود استفاده کنید. هیچ چیز مانع شما از انجام این کار نیست، زیرا نسخه وب تلفن همراه برنامه به شما امکان می دهد همان اقداماتی را که در مرورگر دسکتاپ انجام می دهید انجام دهید.

البته، اگر می‌خواهید وارد شوید، در واقع به یک شماره تلفن برای ChatGPT نیاز دارید.

آیا ChatGPT برای اندروید وجود دارد؟

هیچ برنامه رسمی ChatGPT از Open AI وجود ندارد و هیچ اطلاعاتی مبنی بر وجود آن وجود ندارد. ظاهراً «برنامه‌های ChatGPT» در فروشگاه Play موجود است، اما اینها از این شرکت نیستند.

نکته مهم این است که ChatGPT از مدل GPT-3 استفاده می کند که فقط از طریق صفحه OpenAI ChatGPT قابل دسترسی است. اما اگرچه هیچ برنامه اندروید (یا آیفون) از OpenAI وجود ندارد، می توانید با رفتن به همان URL به ChatGPT در دستگاه تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید.


پست های توصیه شده