Twitch چیست؟

birhosting twitch index
توسط

Twitch یک پلتفرم پخش زنده برای گیمرها است. شاید افراد غیربازی‌کننده جذابیت تماشای بازی‌های ویدیویی دیگر را نبینند، اما Twitch بین ۱۵ میلیون کاربر هر روز محبوبیت زیادی دارد.

تمرکز اصلی روی Twitch بازی های ویدیویی است. کاربران می‌توانند بازی‌های دیگر افراد را تماشا کنند، با سایر بینندگان تعامل داشته باشند یا گیم‌پلی خود را به صورت زنده به دنیا پخش کنند. بازی‌های مختلفی پخش می‌شوند و عناوین محبوبی مانند Fortnite، Teamfight Tactics، League of Legends و Grand Theft Auto V از جمله پربیننده‌ترین بازی‌ها هستند.

پخش‌کننده‌ها همچنین پتانسیل کسب درآمد از طریق اشتراک و مشارکت توییچ را دارند. برجسته ترین ستاره این پلتفرم، «نینجا» بیش از ۱۱ میلیون دنبال کننده دارد و طبق گزارش ها بیش از ۵۰۰۰۰۰ دلار در ماه درآمد دارد.

چرا Twitch اینقدر محبوب است؟

بازی در میان کودکان و نوجوانان ایرلندی بسیار محبوب است و پلتفرم Twitch به کاربران این امکان را می دهد تا در مورد عناوین جدید اطلاعات کسب کنند، نکاتی را در مورد نحوه بازی کردن، تعامل با سایر گیمرها و دنبال کردن شخصیت های بازی دریافت کنند. مانند طرفداران ورزش که ستاره فوتبال یا تنیس مورد علاقه خود را تماشا می کنند، بینندگان Twitch بازیکنان مورد علاقه خود را دنبال می کنند.

در حالی که بازی اکثر محتوای توییچ را تشکیل می‌دهد، این پلتفرم همچنین میزبان اجرای موسیقی، نمایش آشپزی، آموزش‌های مربوط به هنر و صنایع دستی، و یک بخش IRL (در زندگی واقعی) است که در آن افراد جنبه‌های زندگی خود را به صورت زنده پخش می‌کنند.

birhosting twitch1

طریقه کار Twitch چگونه است؟

راه‌های مختلفی برای تماشای Twitch وجود دارد، از جمله وب‌سایت رسمی، و همچنین در برنامه‌های تلفن همراه و کنسول‌های بازی. کاربران همچنین می‌توانند با تجهیزاتی مانند وب‌کم و میکروفون، پخش زنده خود را تنظیم کنند.

صفحه اصلی Twitch بازی‌های مختلف موجود را نشان می‌دهد که معمولاً محبوب‌ترین بازی‌های کاربر یا پرطرفدار هستند، و سپس کاربر انتخاب می‌کند که چه جریانی از یک بازی خاص را تماشا کند.

birhosting twitch2

پخش زنده شامل چه مواردی است؟

ویدیوی زنده از بازی در حال انجام.
ویدیوی شخصی که بازی را انجام می دهد به همراه تفسیر زنده او.
یک چت روم که در آن بینندگان پخش زنده با یکدیگر تعامل دارند.
بازی، تفسیر و چت روم در Twitch زنده هستند و می‌توانند تا حد زیادی بدون سانسور باشند. برخی از کانال‌های پخش محبوب‌تر ممکن است از گردانندگان خودکار و انسانی برای ایمن و دوستانه نگه داشتن چت استفاده کنند. با این حال، زبان و بحث توهین آمیز در بسیاری از جریان های موجود در توییچ رایج است.

چت روم ها و پیام های مستقیم

هر جریان دارای یک چت روم است که در آن کاربران می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. اگرچه امکان مشاهده مکالمات وجود دارد، کاربران برای شرکت در چت باید وارد سیستم شوند. تنظیمات Twitch همچنین به کاربران اجازه می دهد تا عملکرد چت را "پنهان" کنند.

کاربران می توانند با استفاده از ویژگی "Whisper" - نسخه Twitch پیام خصوصی یا مستقیم - به طور خصوصی با یکدیگر صحبت کنند. تنظیمات حریم خصوصی در توییچ وجود دارد که به شما امکان می دهد پیام های خصوصی یا Whispers را که از طرف افراد غریبه برای شما ارسال می شود را مسدود کنید.

برای فعال کردن این ویژگی به گزینه "امنیت و حریم خصوصی" در بخش "تنظیمات" بروید.

تنظیمات پخش زنده

والدین باید توجه داشته باشند که کاربران همچنین می توانند محتوای خود را در Twitch پخش یا پخش کنند.

هنگام تنظیم یک پخش زنده، کاربران می توانند تنظیماتی را برای فیلتر کردن یا تعدیل زبانی که در چت روم استفاده می شود انجام دهند. این را می توان از طریق "تنظیمات" در حساب کاربری یک کاربر در دسترس قرار داد.

هدف Twitch چه محدوده سنی است؟

حداقل سن لازم برای استفاده از Twitch 13 سال است و کاربران بین ۱۳ تا ۱۸ سال فقط می توانند از این پلتفرم تحت نظارت والدین یا قیم قانونی استفاده کنند که با شرایط خدمات آنها موافقت می کند. در ایرلند، سن دیجیتال رضایت ۱۶ سال است، به این معنی که سازمان‌ها و سرویس‌های آنلاین قبل از جمع‌آوری یا استفاده از داده‌های افراد زیر آن سن، باید رضایت والدین را دریافت کنند.

آیا هزینه هایی وجود دارد؟

Twitch یک سرویس دسترسی رایگان است و هزینه‌ها تنها زمانی می‌تواند متحمل شود که یک کارت نقدی/اعتباری یا کارت هدیه با حساب مرتبط باشد.

عنصر پولی Twitch به کاربران امکان دسترسی به ویژگی های اضافی را می دهد و همچنین وسیله ای برای پشتیبانی مستقیم از استریمر است. توییچ همچنین از یک ارز مجازی به نام «بیت» استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند بیت‌هایی را خریداری کنند که از آنها برای Cheer برای استریمر استفاده می‌شود. "شوق" راهی برای جشن گرفتن و حمایت از یک پخش کننده است.

خطرات Twitch چیست؟

۱. ماهیت پخش زنده این است که محتوا بدون سانسور و غیرقابل پیش بینی است. توییچ دستورالعمل‌های جامعه‌ای برای مبارزه با سخنان مشوق عداوت و آزار، محتوای جنسی و آزار و اذیت دارد، اما زبان و تصاویری که ممکن است برای کودکان نامناسب باشد در بسیاری از پخش‌های زنده توییچ رایج است. در حالی که فیلترهای کنترل چت برای پخش کننده وجود دارد، این کنترل ها برای شخصی که محتوا را مشاهده می کند در دسترس نیست. در نتیجه، برخی از پخش‌های زنده ممکن است به شدت تعدیل شوند، در حالی که برخی دیگر اینطور نیستند.

۲. طیف وسیعی از بازی‌ها برای مشاهده از طریق پلتفرم موجود است، با این حال بسیاری از آنها دارای امتیاز بالای ۱۸ هستند و حاوی محتوای خشونت‌آمیز و گرافیکی هستند.

۳. ماهیت تعاملی Twitch بخش بزرگی از جذابیت آن است. با این حال، چت روم و ویژگی‌های پیام‌رسانی مستقیم به این معنی است که کودکان می‌توانند به طور بالقوه در معرض محتوای نامناسب یا تماس ناخواسته قرار بگیرند.

۴. شایان ذکر است که در حالی که کاربران می توانند پخش زنده را در Twitch تماشا کنند، این سرویس همچنین به کاربران اجازه می دهد تا پخش های خود را تنظیم کنند.

۵. Twitch یک سرویس دسترسی رایگان است، با این حال، اگر یک کارت نقدی/اعتباری با یک حساب کاربری مرتبط باشد، هزینه ها می تواند افزایش یابد. کاربران می توانند برای دنبال کردن استریمرهای مورد علاقه خود، حذف تبلیغات یا دسترسی به مجموعه گسترده ای از احساسات، اشتراک خریداری کنند.

۶. این سایت حاوی تبلیغاتی است که اغلب برای بازی های بزرگسالان یا فیلم هایی است که ممکن است برای کودکان مناسب نباشد.


پست های توصیه شده