SAAS چیست؟

birhosting saas index
توسط

اگر تازه شروع به کشف مفهوم SaaS کرده‌اید، اینجا مکانی است که می‌توانید بفهمید SaaS چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد، ببینید چگونه SaaS متفاوت است، سؤالات مربوط به SaaS را شناسایی کنید و درباره توسعه برنامه‌های SaaS اطلاعات بیشتری کسب کنید.

birhosting saas1

SaaS چیست؟

نرم افزار به عنوان یک سرویس (یا SaaS) راهی برای ارائه برنامه های کاربردی از طریق اینترنت به عنوان سرویس است. به جای نصب و نگهداری نرم افزار، به سادگی از طریق اینترنت به آن دسترسی دارید و خود را از مدیریت پیچیده نرم افزار و سخت افزار رها می کنید.

برنامه‌های SaaS گاهی اوقات نرم‌افزار مبتنی بر وب، نرم‌افزار درخواستی یا نرم‌افزار میزبان نامیده می‌شوند. هر نامی که باشد، برنامه‌های SaaS روی سرورهای ارائه‌دهنده SaaS اجرا می‌شوند. ارائه دهنده دسترسی به برنامه از جمله امنیت، در دسترس بودن و عملکرد را مدیریت می کند.

birhosting saas2

ویژگی های SAAS

یک راه خوب برای درک مدل SaaS، فکر کردن به بانکی است که از حریم خصوصی هر مشتری محافظت می کند و در عین حال خدمات قابل اعتماد و ایمن را در مقیاس وسیع ارائه می دهد. مشتریان یک بانک همگی از سیستم‌ها و فناوری‌های مالی یکسانی استفاده می‌کنند بدون اینکه نگران دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی آنها بدون مجوز باشند.

یک "بانک" دارای ویژگی های کلیدی مدل SaaS است:

معماری چند مستاجر

یک معماری چند مستاجر، که در آن همه کاربران و برنامه‌های کاربردی یک زیرساخت مشترک و یک پایه کد مشترک دارند که به صورت مرکزی نگهداری می‌شود. از آنجا که کلاینت‌های فروشنده SaaS همگی در زیرساخت و پایه کد قرار دارند، فروشندگان می‌توانند با سرعت بیشتری نوآوری کنند و در زمان توسعه ارزشمندی که قبلاً صرف نگهداری نسخه‌های متعدد کدهای قدیمی شده بود، صرفه‌جویی کنند.

سفارشی سازی آسان

توانایی هر کاربر برای شخصی‌سازی آسان برنامه‌ها برای مطابقت با فرآیندهای تجاری خود بدون تأثیرگذاری بر زیرساخت مشترک. به دلیل نحوه معماری SaaS، این سفارشی سازی ها برای هر شرکت یا کاربر منحصر به فرد است و همیشه از طریق ارتقاء حفظ می شود. این بدان معناست که ارائه‌دهندگان SaaS می‌توانند با ریسک کمتر مشتری و هزینه‌های پذیرش بسیار کمتر، به‌روزرسانی‌ها را بیشتر انجام دهند.

دسترسی بهتر

دسترسی به داده‌ها از هر دستگاه شبکه‌ای بهبود یافته و در عین حال مدیریت امتیازات، نظارت بر استفاده از داده‌ها را آسان‌تر می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که همه اطلاعات یکسانی را به طور همزمان می‌بینند.

SaaS وب مصرف کننده را مهار می کند

هر کسی با Amazon.com یا My Yahoo! با رابط وب برنامه های معمولی SaaS آشنا خواهد شد. با مدل SaaS، می‌توانید با اشاره و کلیک به راحتی سفارشی‌سازی کنید، و باعث می‌شود هفته‌ها یا ماه‌ها برای به‌روزرسانی نرم‌افزارهای کسب‌وکار سنتی به‌طور ناامیدکننده‌ای قدیمی به نظر برسند.

SaaS Trends

سازمان ها اکنون در حال توسعه پلت فرم های یکپارچه سازی SaaS (یا SIP) برای ساخت برنامه های کاربردی SaaS اضافی هستند. شرکت مشاوره Saugatuck Technology این را «موج سوم» در پذیرش نرم‌افزار می‌نامد: زمانی که SaaS فراتر از عملکرد نرم‌افزار مستقل حرکت می‌کند تا به پلتفرمی برای برنامه‌های کاربردی حیاتی تبدیل شود.

SaaS یکی از چندین راه حل رایانش ابری برای مسائل فناوری اطلاعات تجاری است. سایر گزینه های "به عنوان سرویس" عبارتند از:

زیرساخت به عنوان یک سرویس (IaaS) - ارائه دهنده میزبان سخت افزار، نرم افزار، ذخیره سازی و سایر اجزای زیرساخت است.
پلت فرم به عنوان یک سرویس (PaaS)
همه چیز به عنوان یک سرویس (XaaS) - که اساساً همه ابزارهای "aaS" به طور مرتب با هم بسته بندی شده اند.
مدل پرداخت برای این نوع خدمات معمولاً هزینه‌ای برای هر صندلی و ماهانه بر اساس استفاده است – بنابراین یک کسب‌وکار فقط باید برای آنچه نیاز دارد پرداخت کند و هزینه‌های اولیه را کاهش دهد.

birhosting saas3

SaaS در مقابل نرم افزار بسته بندی شده

در گذشته، کسب‌وکارها نرم‌افزار بسته‌بندی شده را خریداری می‌کردند و به آن‌ها اعتماد می‌کردند - از سیستم‌های چندکاربردی که صفحات گسترده، پایگاه‌های داده و ایمیل را پوشش می‌داد تا بسته‌های تخصصی برای کارهای خاصی مانند مدیریت پروژه یا هوش تجاری.

نرم افزار بسته بندی شده - معایب

برای استفاده از فروش و بازاریابی به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است از نرم افزار داخلی برای CRM استفاده کرده باشد.

این نرم افزار نیاز به ارزیابی، خرید، نصب، ایمن نگهداشتن، نگهداری و به طور منظم در سیستم های داخلی توسط بخش IT داخلی داشت.
استفاده از نرم افزارهای بسته بندی شده باری را بر دوش تیم فناوری اطلاعات قرار می دهد که می تواند به گلوگاهی برای پروژه ها تبدیل شود.
یک کسب و کار ممکن است در نهایت نیاز به پشتیبانی از طیف گسترده ای از سیستم ها در کنار هم داشته باشد، اما ادغام آنها به دلیل کدگذاری و ساخت متفاوت آنها دشوار است.
این رویکرد همچنین هزینه‌های اولیه را برای نرم‌افزار و مجوزها و احتمالاً سرورهایی را برای نرم‌افزار ارائه می‌دهد.
هزینه های نرم افزار و سخت افزار CRM ممکن است به این معنی باشد که برای مشاغل کوچک مقرون به صرفه نیست. همچنین ممکن است افزایش سریع در پاسخ به رشد یا تغییر دشوار باشد.

birhosting saas5

مزایای SaaS

افزایش کارایی و مقرون به صرفه بودن دلایل بسیاری از کسب و کارها برای روی آوردن به راه حل های SaaS مبتنی بر ابر هستند. مزایا عبارتند از:

  1. هزینه راه اندازی و زیرساخت پایین
    شما فقط برای آنچه نیاز دارید پرداخت می کنید بدون هیچ هزینه سرمایه ای که باید در ترازنامه شما در طول زمان مستهلک شود.
  2. از هر جایی قابل دسترسی است
    فقط به اینترنت متصل شوید و می توانید از هر کجا که نیاز دارید از طریق دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت یا موبایل یا سایر دستگاه های شبکه کار کنید.
  3. مقیاس پذیری
    می‌توانید نیازهای خود را با تعداد افرادی که نیاز به استفاده از سیستم دارند، حجم داده‌ها و عملکرد مورد نیاز با رشد کسب‌وکارتان تطبیق دهید.
  4. قراردادهای سطح خدمات پیشرو در صنعت (SLAS) برای زمان کار و عملکرد، بنابراین شما این اطمینان را دارید که نرم افزار در صورت نیاز برای استفاده در دسترس خواهد بود - وعده ای دشوار برای تیم های داخلی.
  5. به روز رسانی خودکار و مکرر
    ارائه دهندگان به لطف مقیاس خود و به دلیل دریافت بازخورد در مورد آنچه مشتریان خود نیاز دارند، بهبودهای به موقع ارائه می دهند. این کار بخش فناوری اطلاعات شما را برای سایر وظایف مهم تجاری آزاد می کند.
  6. امنیت در بالاترین سطح مورد نیاز هر مشتری
    به دلیل ماهیت اشتراکی این سرویس، همه کاربران از سطح امنیتی که برای کسانی که بیشترین نیاز را دارند، بهره می برند.

آینده SaaS

رایانش ابری و SaaS در مدت زمان کوتاهی راه طولانی را پیموده اند. افزایش آگاهی و جذب رشد محصولات SaaS را تسریع کرده و منجر به ظهور پلتفرم های یکپارچه سازی SaaS (SIP) مانند زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) و پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS) شده است. شرکت ها به برون سپاری فعالیت های غیر اصلی فناوری اطلاعات به ارائه دهندگان خدمات تخصصی که می توانند آن را بهتر انجام دهند، ادامه خواهند داد. رویکرد ابری می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا راه‌حل‌های یکپارچه سرتاسری را توسعه دهند و به آن‌ها اجازه دهد روی کاری که بهترین انجام می‌دهند تمرکز کنند و طیف گسترده‌ای از مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری IT را به ارائه‌دهندگان خدمات بسپارند.
با استفاده از شرکت‌ها از خدمات مختلف «aaS»، روابط بلندمدت با ارائه‌دهندگان خدمات رشد می‌کند – که به نوبه خود منجر به نوآوری می‌شود، زیرا نیازهای رو به رشد مشتریان درک و تأمین می‌شوند.
در آینده، محاسبات با کارایی بالا به طیف گسترده ای از کاربردهای تجاری، مانند تجزیه و تحلیل حجم زیادی از داده های مشتری و نظارت بر گزارش های برنامه کاربردی کمک خواهد کرد. SaaS ممکن است روزی بتواند به حل چالش‌های حیاتی برای کسب‌وکارها کمک کند، مانند پیش‌بینی اینکه کدام یک از مشتریان از بین می‌روند یا کدام روش‌های فروش متقابل برای کسب‌وکار شما بهتر عمل می‌کنند.
با توجه به نیاز روزافزون به داده‌های با حجم بالا، عملکرد نرم‌افزار و پشتیبان‌گیری، به راحتی می‌توان فهمید که چرا بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند به ارائه‌دهندگان مبتنی بر ابر برون سپاری کنند. اگر قصد دارید به یک پلتفرم SaaS بروید، ببینید Salesforce چه چیزی را برای مشاغل در هر اندازه ارائه می دهد.


پست های توصیه شده