PSTN چیست؟

BirHosting pstn index
توسط

شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده، یا PSTN، مجموعه ای از شبکه های تلفن عمومی به هم پیوسته صدا محور در جهان است. PSTN شبکه تلفنی سنتی سوئیچ مدار است. PSTN شامل تمام شبکه های تلفن سوئیچ شده در سراسر جهان است که توسط اپراتورهای محلی، ملی یا بین المللی اداره می شوند. این شبکه ها زیرساخت ها و خدمات را برای مخابرات عمومی فراهم می کنند.

این سیستمی است که از اواخر دهه ۱۸۰۰ مورد استفاده عمومی قرار گرفته است. این مجموعه ای از شبکه های تلفن سوئیچینگ مدار است که از زمان الکساندر گراهام بل تکامل یافته است.

با استفاده از سیم‌های مسی زیرزمینی، این پلتفرم قدیمی ابزار قابل اعتمادی را برای کسب‌وکارها و خانواده‌ها برای نسل‌ها فراهم کرده است تا با هر کسی در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. امروزه تقریباً کاملاً دیجیتال است.

خود تلفن ها با نام های مختلفی مانند PSTN، خطوط ثابت، خدمات تلفن قدیمی ساده (POTS) یا تلفن های ثابت شناخته می شوند.

چگونه کار می کند؟

شبکه تلفن عمومی سوئیچ شده ترکیبی از شبکه های تلفنی است که در سراسر جهان استفاده می شود، از جمله خطوط تلفن، کابل های فیبر نوری، مراکز سوئیچینگ، شبکه های سلولی، ماهواره ها و سیستم های کابلی. یک PSTN به کاربران امکان می دهد با یکدیگر تماس تلفنی ثابت داشته باشند.

یک PSTN از سوئیچ هایی در نقاط متمرکز شبکه تشکیل شده است که به عنوان گره ها برای برقراری ارتباط بین دو نقطه در شبکه عمل می کنند. یک تماس پس از مسیریابی از طریق سوئیچ های متعدد برقرار می شود. سپس سیگنال های صوتی می توانند از طریق خطوط تلفن متصل عبور کنند.

خط تلفن PSTN با مودم های شبکه شماره گیری سنتی برای اتصال کامپیوتر به اینترنت استفاده می شود. اتصالات اینترنتی Dial-up تا ۵۶ Kbps پشتیبانی می کنند. در روزهای اولیه اینترنت، این روش اصلی برای دسترسی به اینترنت خانگی بود، اما با معرفی خدمات اینترنت پهن باند منسوخ شد.

معماری PSTN

PSTN سنتی دارای معماری سلسله مراتبی و ساختار ستاره ای است. خطوط منفرد مشترک به یک صرافی محلی متصل می شوند که با صرافی های ترانک و همچنین صرافی های اصلی و مرکزی ارتباط برقرار می کند. خطوط داخل یک صرافی محلی معمولاً کد منطقه یکسانی دارند. کاربری که می خواهد با شماره ای خارج از صرافی محلی تماس بگیرد، باید یک کد منطقه ای اضافه کند. برای برقراری تماس بین المللی، کاربر باید کد کشور را شماره گیری کند.

تفاوت بین PSTN و ISDN چیست؟

شبکه دیجیتال خدمات یکپارچه (ISDN) برای انتقال دیجیتالی داده و صدا از طریق خطوط تلفن معمولی توسعه یافته است. ISDN کیفیت صدای بهتری نسبت به PSTN ارائه می دهد. ISDN 128 کیلوبیت بر ثانیه را ارائه می دهد. یکی از ویژگی های کلیدی ISDN این است که هم گفتار و هم داده را در یک خط یکپارچه می کند، که با سیم های تلفن معمولی در دسترس نیست. کاربران می توانند با ISDN سریعتر از PSTN تماس بگیرند.

تفاوت بین PSTN و VoIP چیست؟

Voice over IP (VoIP)، همچنین به عنوان تلفن IP، تلفن باند پهن یا تلفن اینترنتی شناخته می شود، به این معنی است که ارتباطات صوتی از طریق اینترنت یا شبکه گسترده خصوصی (WAN) منتقل می شود. VoIP نیاز به شبکه های سوئیچ مدار برای تماس های تلفنی را از بین می برد.

VoIP از کدک‌ها برای تبدیل صدا به بسته‌های داده استفاده می‌کند، آنها را در یک شبکه IP منتقل می‌کند و بسته‌ها را در انتهای تماس به صدا تبدیل می‌کند. بسیاری از سازمان ها خدمات VoIP خود را از ارائه دهندگان ارتباطات یکپارچه ابری مانند RingCentral و Vonage یا از ارائه دهندگان VoIP مانند Grasshopper و Nextiva دریافت می کنند.

VoIP مزایایی نسبت به PSTN دارد، از جمله هزینه های زیرساخت شبکه کمتر، مقیاس پذیری و ویژگی های پیشرفته، مانند ارتباطات یکپارچه و یکپارچه سازی برنامه ها.


پست های توصیه شده